ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سنگ یانگ رکستون به ایران رسید؛ یک SUV واقعی در بازار 300 میلیونی

اوایل امسال و در روزهای آغازین فروردین بود که کمپانی کره ای سنگ یانگ از نسل جدید رکستون با کد G4 رونمایی کرد. این نسل از رکستون ظاهرا با همکاری استودیوی معروف پینین فارینا خلق ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ دی ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

اوایل امسال و در روزهای آغازین فروردین بود که کمپانی کره ای سنگ یانگ از نسل جدید رکستون با کد G4 رونمایی کرد. این نسل از رکستون ظاهرا با همکاری استودیوی معروف پینین فارینا خلق شده، به همین جهت از طراحی زیباتر و منطقی تری در مقایسه با نسل قبل برخوردار است. البته این مساله نسبی بوده و عادت کردن به نمای عقب رکستون جدید هم، کمی دشوار به نظر می رسد.

رکستون سنگ یانگ

طی روزهای اخیر، رامک خودرو، نماینده وطنی سانگ یانگ نیز از این خودرو در بازار ایران رونمایی کرده است. رکستون در سال 2001 بر روی پلت فرم نسل نخست مرسدس بنز M کلاس به بازار معرفی شد اما نسل جدید این خودرو از شاسی و پلت فرم اختصاصی سنگ یانگ سود می برد.

رکستون جدید با طول کلی 4.8 متر، فاصله محوری 2.8 متر، عرض کلی، 1.9 متر و ارتفاع 1.8 متر، به راستی خودرو بزرگی است و تقریبا از ابعادی در حدود نسل فعلی تویوتا لندکروزر برخوردار است. به همین دلیل نصب صندلی های ردیف سوم (هفت سرنشین) یا حمل 800 لیتر بار به همراه پنج سرنشین برای نسل جدید رکستون ممکن شده است.

2017 SsangYong G4 Rexton

تجهیزات رفاهی سنگ یانگ رکستون

در داخل کابین سنگ یانگ سورپرایزهای زیادی را برای خریداران رکستون G4 دارد. فضای کافی برای حمل 7 سرنشین، تودوزی چرم، امکان انتخاب صفحه نمایش بزرگ 9.2 اینچی (8 اینچی برای بازار ایران) برای سیستم اینفوتینمنت متصل به دوربین 360 درجه، درب صندوق برقی، کروز کنترل هوشمند، شیشه های جلوی فتوکرومیک و شیشه های عقب دودی، خروجی 12 ولت جلو و عقب و مبدل برق شهری 220 ولت، پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کار پلی در حالت استاندارد و سانروف تنها برخی از این تجهیزات هستند.

ssangyong rexton g4

در لیست تجهیزات ایمنی و رفاهی رکستون مواردی مثل 9 کیسه هوا، سیستم کنترل نقاط کور، سیستم ضد واژگونی، سیستم کمک به پایین آمدن از سراشیبی ها یا شروع حرکت در سربالایی، سیستم کمکی پارک، صندلی های سرد و گرم شونده، گرمکن فرمان، سیستم تهویه دوگانه، حافظه سه گانه برای صندلی راننده، تهویه مطبوع دوگانه با دریچه تهویه ردیف سوم، سیستم اتوماتیک ضد بخار شیشه، سیستم رادار جلو و بین خطوط، سازه بدنه تشکیل شده از فولاد مقاومت بالا و کامپیوتر سفری 3.5 اینچی دیده می شوند.

ssangyong-rexton-g4

برای تامین نیروی این نسل از رکستون، کره ای ها یک موتور بنزینی 2 لیتری توربوشارژ و یک موتور دیزلی 2.2 لیتری تدارک دیده اند. طبق اطلاعات موجود نمونه بنزینی قادر به تولید 222 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور بوده و به واسطه گیربکس شش سرعته خودکار ساخت آیسین می تواند هر چهار چرخ را به حرکت در بیاورد.

ساختار تعلیق چرخ های جلو از نوع جناغی دوبل انتخاب شده و برای چرخ های عیب نیز شاهد استفاده از سیستم تعلیق مدرن پنج اتصالی مولتی لینک هستیم. رکستون جدید به شکل پیش فرض نیروی خود را به چرخ های عقب منتقل می کند اما با فشردن دکمه 4WD امکان انتقال نیرو به چرخ های جلو نیز ایجاد می شود، همچنین دنده های کمکی سبک و سنگین نیز برای گذر از مسیرهای ناهموار در نظر گرفته شده اند.

ssangyong rexton g4

یکی از نقاط قوت رکستون شاسی مستقل و جدا از بدنه آنست که باعث می شود توانایی های افرود خودرو در سطحی فراتر قرار بگیرد. اگر این ویژگی را در کنار انتقال قدرت به هر دو محور و وجود حالت مخصوص پیمایش مسیرهای صعب العبور با دنده سنگین قرار دهیم، با یک شاسی بلند آفرود بسیار توانمند روبرو خواهیم بود.

ssangyong rexton g4

با توجه به شرایط حاکم بر بازار ایران این خودرو از لحاظ قیمتی به احتمال بسیار زیاد باید به مصاف رقبایی مثل هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، نیسان اکس-تریل، رنو کولئوس و میتسوبیشی اوتلندر برود، اما این یک واقعیت است که رکستون نسبت به تمامی این خودروها، از مشخصات دینامیکی و آفرودی بهتری برخوردار است و با توجه به ابعاد بزرگترش می تواند در مسافرت های خانوادگی نیز کاربردی تر باشد.

ssangyong-rexton-g4

رامک خودرو اما هنوز قیمت دقیق رکستون جدید را اعلام نکرده است، اما با توجه به قیمت ارزی رکستون که از سانتافه بیشتر است و تعرفه های جدید واردات خودرو به کشورمان که باعث می شود رکستون با موتور 2 لیتری توربو، با تعرفه کمتری نسبت به سانتافه با موتور 2.4 لیتری به ایران وارد، شود، باید منتظر قیمت گذاری نهایی رکستون در ایران ماند.

البته براساس شایعات غیر رسمی با این حساب در زمان فعلی می توان رقمی در حدود 300 الی 320 میلیون تومان را برای آن متصور شد.

حال باید منتظر ماند و دید که در عمل میزان استقبال مشتریان از این SUV متفاوت در بازار شلوغ کراس اوور های 300 میلیونی تا چه میزان خواهد بود؟

SsangYong Rexton G4-side action

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • علیرضا عابدی
    علیرضا عابدی | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    واقعا دلم برای اینهایی که فکر میکنند استاد هستند تو هر چیزی اظهار نظر میکنند بعد حتی نمیدونند سانگ یانگ کره ای هست متاسفم

  • arminkhaghani
    arminkhaghani | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    انصافا فازشون چیه همچین قیمتی زدن من با ۳۰۰ میلیون سمت لکسوس و سانتافه میرم دیونم برند چینی بگیرم اونم خودروی چینی بیای لکسوس تویوتا هیوندای ولکنی بعد ازین برندای تازه ساز بگیری خخخ

    • یاسری
      یاسری | ۳۰ دی ۱۳۹۶

      سانگ یانگ قدیمی ترین خودروساز کره هست?

    • sina.z
      sina.z | ۳۰ دی ۱۳۹۶

      کره ای هست عزیز

  • بهنام
    بهنام | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    وااای قیمتوو??
    من پیشنهاد میکنم بیشتر دیجیاتو به بررسی انواع موتور سیکلت سی جی ۱۲۵ و دوچرخه بپردازه چون با این وضع درآمد مردم این ماشینا دیگه توی خوابم نمیشه سوارش شد
    طبق آمار درآمد متوسط ۱و نیم میلیون ماهانست
    یعنی طرف ۲۰۰ماه که حقوقشو نگه داره و هیچیم نخوره ازش،میتونه بخره این ماشینو البته تا اون موقه تعرفه واردات و نرخ دلار هم احتمالا چند برابر شده

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    در غیاب پرادو و لندکرویزر صفر بهترینه .. واقعا کامل این خودرو

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی