ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نخستین آزمایش های کریسپر روی انسان، بزودی در آمریکا آغاز می شود

اواسط سال 2016 میلادی، مقامات فدرال چراغ سبز خود را به دانشگاه پنسیلوانیا نشان دادند تا نخستین آزمایش های ویرایش ژن کریسپر در ایالات متحده انجام شود. به نظر می رسد که این انستیتو حالا ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

اواسط سال 2016 میلادی، مقامات فدرال چراغ سبز خود را به دانشگاه پنسیلوانیا نشان دادند تا نخستین آزمایش های ویرایش ژن کریسپر در ایالات متحده انجام شود. به نظر می رسد که این انستیتو حالا روی تکنیک های کریسپر تسلط بیشتری داشته و از نظر تئوری، برای آغاز ویرایش ژن آماده است. بنابر اطلاعات تازه، دانشگاه پنسیلوانیا نیازمند داوطلبینی برای آزمایش تکنیک های کریسپر با هدف درمان مبتلایان به سرطان است.

در این تحقیق، 18 بیمار مبتلا به مولتیپل میلوما، ملانوما یا سارکوم مشارکت خواهند داشت. محققین دانشگاه پنسیلوانیا با استفاده از کریسپر، دو ژن خاص در سلول های T بیمار را از بین می برند: نخست ژن PD-1 که می تواند توسط سلول های سرطان برای حمله به سیستم ایمنی بدن دستکاری کند و نیز ژن ثانویه ای که جای خود را به نمونه مهندسی شده دیگری می دهد که هنگام شکل گیری تومورهایی خاص، به بدن اطلاع می دهد.

محققان پنسیلوانیا قرار نیست کریسپر را مستقیماً وارد جریان خون بیمار کنند. در عوض، آنها از متدی به نام ژن درمانی Ex Vivo بهره می گیرند که خون را از بدن شخص خارج کرده، ویرایش های لازم را با کریسپر به وجود می آورد و سپس آن را به بدن بیمار باز می گرداند. این روش سبب می شود تا خطر برخی واکنش های ایمنی بدن که در متدهای قبلی مشاهده شده بود از بین برود.

گفتنی است که هفته گذشته، در مقاله ای علمی گفته شد که 65 الی 79 درصد از بیماران، آنتی بادی هایی در بدن خود تولید کرده اند که در برابر پروتئین های تکنیک CRISPR Cas9 مقاومت می کنند. محققان دانشگاه پنسیلوانیا هنوز تاریخ دقیقی برای آغاز تحقیقات گسترده تر خود در زمینه کریسپر اعلام نکرده اند اما می گویند که در مراحل پایانی آزمایش های اولیه به سر می برند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • Mr. Robot
    Mr. Robot | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    مسلمان واقعی اونان ن ما

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی