ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی مایکروسافت کشیدن نقاشی
تکنولوژی

هوش مصنوعی مایکروسافت قادر به کشیدن نقاشی از روی توصیفات متنی است

هر روز که می گذرد شاهد معرفی یک کاربری جالب برای فناوری هوش مصنوعی هستیم. کاربردی که تا به امروز تصور آن را هم نمی کردیم. به عنوان مثال در یک دستاورد جدید هوش مصنوعی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

هر روز که می گذرد شاهد معرفی یک کاربری جالب برای فناوری هوش مصنوعی هستیم. کاربردی که تا به امروز تصور آن را هم نمی کردیم. به عنوان مثال در یک دستاورد جدید هوش مصنوعی مایکروسافت حالا قادر است بر مبنای توضیحات متنی یک تصویر، آن را نقاشی کند.

این هوش مصنوعی می تواند با دریافت برخی توصیف ها از ویژگی های تصویر ذهنی شما، با دقت بالایی آن را به تصویر بکشد. باید توجه داشته باشید که سامانه مذکور تصویر مشابه توصیفات شما را پیدا نمی کند، بلکه خود اقدام به ترسیم آن می نماید.

اگر یک پرنده زرد رنگ با بال های سیاه و نوک کوتاه را توصیف کنید، موتور جستجو به دنبال تصویری مشابه نخواهد گشت، بلکه پیکسل به پیکسل تصویر مورد نظر توسط هوش مصنوعی خلق خواهد شد. پرنده به تصویر درآمده ممکن است در دنیای واقعی وجود نداشته باشد، اما به طور حتم همان ویژگی هایی را خواهد داشت که شما آن را شرح داده اید.

البته تکنولوژی توسعه یافته توسط متخصصین مایکروسافت هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و در برخی موارد از به تصویر درآوردن توضیحات عاجز است، اما روزی را تصور کنید که بتوانید نقاشی های خود را با کلام بکشید. خانه ایدالتان را با شرح ویژگی هایش ببینید و صحنه های خواب خود را روی کاغذ بیاورید.

هوش مصنوعی مایکروسافت

تیم توسعه این هوش مصنوعی کار خود را با ابزار هوشمند آنلاین CaptionBot آغاز کرد. این هوش مصنوعی می تواند محتوای تصویری که به آن داده می شود را تشخیص دهد. آنها سپس یک سامانه هوشمند دیگر تحت عنوان SeeingAI را توسعه دادند که می تواند تصاویر را برای افرادی که امکان دیدن آنها را ندارند شرح دهد.

هوش مصنوعی نقاش مایکروسافت بر اساس الگوریتم های سازنده همین دو ابزار و البته در مسیر عکس ساخته شده. به طوری که سیستم به تدریج یاد می گیرد که کلمات کلیدی هر توصیف را معادل یک تصویر و یا الگوی تصویری قرار داده و به رسم آنها بپردازد.

برای درک کلمات اصلی تعیین کننده جزئیات تصویر محققین مایکروسافت یک فرایند ریاضی پیچیده را طراحی کرده اند که می تواند نقاط توجه ذهن انسان روی ویژگی های متمایز کننده تصویر چون «بدن زرد رنگ»، «بال سیاه» یا «نوک کوتاه» را از میان باقی عبارات جداسازی نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali zade
    ali zade | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    واقعاً اونها به کجا میرند و ما کجای کاریم

  • rasoul norouzi
    rasoul norouzi | ۲۹ دی ۱۳۹۶

    کارهای مشابه قبل از این هم وجود داشت، قبل از اینها تعداد زیادی رو این مسپله کار کردن و به نتیجه رسیدن، یعنی این یک رویکرد نوآورانه وجدید نیست، از ۴ نویسنده مقاله یک نفر برای بخش تحقیقاتی مایکروسافت کار میکنه و البته از زیر ساخت ها و دیتاست های مایکروسافت استفاده کردن و در کل به نام مایکروسافت تموم شدنش بی انصافی هست، موارد از این پیچیده تر هم من خبر دارم در حال انجام هست ولی چیزی که کار این ها رو با ارزش میکنه جهش فوق العاده در عملکرد و دقت نسبت به مقالات و کارهای قبلی هستش، از نکات زیبا و برجسته مایکروسافت همکاری با دانشگاه ها( دانشگاه دوک در این مورد) و انتشار نتایج اونهاست.

مطالب پیشنهادی