ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وارسی اپل و سامسونگ از سوی رگولاتور ایتالیایی به خاطر نقض حقوق مصرف کنندگان

وقتی اپل اعتراف کرد که سرعت پردازنده مدل های مختلف آیفون را عمداً کاهش می دهد، بسیاری تصور کردند که اپل دیوایس هایش را دچار «فرسودگی برنامه ریزی شده» می کند تا کاربران به خرید ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ دی ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

وقتی اپل اعتراف کرد که سرعت پردازنده مدل های مختلف آیفون را عمداً کاهش می دهد، بسیاری تصور کردند که اپل دیوایس هایش را دچار «فرسودگی برنامه ریزی شده» می کند تا کاربران به خرید مدل های جدیدتر «مجبور» شوند. اما در نهایت، ساکنین کوپرتینو از مشتریان خود معذرت خواهی کرده و دلایل شان برای کاهش سرعت پردازنده آیفون 6 و مدل های بالاتر را توضیح دادند.

اپل مدعی شد که باتری کارکرده و ضعیف برخی از مدل ها، ممکن است قادر به سوخت رسانی به دستگاه هنگام عملیات های پیچیده تر نباشد. در نتیجه این موضوع، دیوایس کاربران ممکن است خاموش شود. اپل حالا تنها در خاک آمریکا، با 32 پرونده قضایی مواجه است که از این کمپانی به خاطر نصب نرم افزاری برای کاهش سرعت پردازنده -بدون اطلاع کاربر- شکایت کرده اند.

اما در کشور ایتالیا، رگولاتوری ناظر بر اجرای قوانین رقابتی، حاضر نیست به همین راحتی از موضوع «فرسودگی برنامه ریزی شده» چشم پوشی کند. در واقع علاوه بر اپل، این سازمان مشغول بررسی سامسونگ نیز هست. رگولاتوری مورد اشاره اخیراً در وب سایت خود اعلام کرده که این دو کمپانی به «فعالیت های تجاری غیرمنصفانه» متهم شده اند.

مصرف کنندگان ایتالیایی عقیده دارند که هم اپل و هم سامسونگ با استفاده از به روزرسانی های نرم افزاری، پرفورمنس موبایل هایشان را کاهش داده اند؛ و مدعی هستند که این حرکت، در راستای ترغیب مشتریان به خرید جدیدترین موبایل های اپل و سامسونگ بوده است.

رگولاتوری ایتالیایی AGCM از همین حالا روند بررسی محصولات دو کمپانی را آغاز کرده است. اگر اپل و سامسونگ واقعاً بدون هشدار به کاربران و با به روزرسانی های نرم افزاری، سرعت دستگاه مشتریان را کاهش داده باشند، چندین قانون مرتبط با حقوق مصرف کنندگان را در این کشور پایمال کرده اند و مجبور به پرداخت غرامت های هنگفت خواهند بود. البته هر دو کمپانی هرگونه فرسودگی برنامه ریزی در اسمارت فون های خود را تکذیب می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی