ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

8 نکته که پیش از بازی کردن Monster Hunter: World باید بدانید

سال 2017 بدون شک سالی فوق العاده برای بازی سازان ژاپنی و البته طرفدارانشان بود. عرضه نسخه های جدید زلدا، سوپر ماریو و زنوبلید برای کنسول نینتندو سوییچ و همین طور بازی های مولتی پلتفرمی ...

سید سینا مصطفوی
نوشته شده توسط سید سینا مصطفوی | ۲۹ دی ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

سال 2017 بدون شک سالی فوق العاده برای بازی سازان ژاپنی و البته طرفدارانشان بود. عرضه نسخه های جدید زلدا، سوپر ماریو و زنوبلید برای کنسول نینتندو سوییچ و همین طور بازی های مولتی پلتفرمی مانند Nier و Nioh و البته شاهکاری مانند پرسونا 5 همگی خبر از بازگشت قدرتمند شرکت های ژاپنی به بازار بازی های ویدیویی می دادند.

در کنفرانس شرکت سونی در نماشگاه E3  سال 2017، کپکام نسخه جدیدی از مجموعه محبوب Monster Hunter را معرفی کرد و خبر از عرضه آن در ژانویه سال 2018 داد. تریلر بازی به نمایش درآمد و به نظر می رسید که باز هم با بازی خوش ساخت و سرگرم کننده ای طرف هستیم.

مجموعه مانستر هانتر برای اولین بار در سال 2004 و روی کنسول پلی استیشن 2 عرضه شد. گیم پلی این بازی بسیار ساده بود: هیولا ها را شکار کن، با لوت کردنشان منابع و آیتم های جدید به دست بیاور، زره و سلاحت را ارتقا بده و به دنبال شکار هیولاهای قدرتمندتر برو. البته این روند به هیچ وجه آسان نبود و گیمر را به چالش می کشید.

این مجموعه تاکنون توانسته با پیروی از همین فرمول به فروش جهانی 40 میلیون نسخه ای برسد. البته بیشتر فروشش در کشور ژاپن و بازارهای آسیایی بوده است. حال باید دید آیا نسخه جدید می تواند موفقیت گذشتگان خود را تکرار کند؟

حشرات راهنما

دنبال کردن و تعیین مکان هیولاها و آماده شدن برای مبارزه با آن ها همیشه جزء جدایی ناپذیر مانستر هانتر بوده است. در نسخه های قبلی شما باید تمام نقشه را برای یافتن هیولای مورد نظر خود می گشتید و بعد با پرتاب توپی رنگی مکان او را مشخص می کردید. در نسخه جدید حشراتی که از خود نور ساتع می کنند (شبیه کرم شب تاب) مسیر رسیدن به هیولا را برای شما مشخص می کنند.

قبل از پیدا کردن هر هیولا ابتدا باید رد او را گرفته یا آثاری که در محیط از خود به جای گذاشته را بررسی کنید. وقتی تمام این آثار و رد ها را بررسی کردید نواری در بالای صفحه پر می شود و حشرات راهنما شما را به سمت محل استقرار هیولا راهنمایی می کنند.

حشرات راهنما

دنیای وسیع

دنیای نسخه ی جدید مانستر هانتر با تمام نسخه های قدیمی متفاوت است. دیگر خبری از صفحه های لودینگ طولانی و حوصله سر بر هنگام وارد شدن به محیط جدید نیست و تمام دنیای بازی به صورت یکجا و کامل در دسترس است. این موضوع کاملا بر گیم پلی تأثیر می گذارد.

در نسخه های قبلی دفعات زیادی پیش می آمد که هیولایی که در تعقیبش بودید وارد محیط دیگری می شد و شما باید دوباره در محیط جدید دنبالش می گشتید. حال این مشکل برطرف شده اما باید گفت که هیولاها نیز بسیار فعال تر و پرتحرک تر شده اند و برای به دام انداختنشان باید برنامه بچینید و با قرار دادن تله در مسیر آن ها راه فرارشان را ببندید.

اندازه نقشه نیز بسیار بزرگ تر شده و طبق گفته ی سازندگان بازی اندازه نقشه این نسخه 3 تا 4 برابر بزرگ تر از نقشه نسخه های قبلی است.

حداقل چیزی که از یک دنیای جهان باز انتظار می رود!

رفتار هیولاها بسیار طبیعی است

یکی از نکاتی که کپکام همیشه بر آن تمرکز داشته باور پذیر کردن رفتار هیولاها و موجودات دنیای بازی بوده است. در این نسخه اما این موضوع به کمال خود رسیده است. تصور کنید در حال مبارزه با یک هیولای دایناسور مانند غول پیکر هستید که ناگهان پرنده ای بزرگ با نفسی آتشین از راه می رسد و وارد مبارزه می شود.

این می تواند در مواقعی به نفع شما باشد و در مواقعی هم به ضرر شما تمام شود. یا مثلا هنگامی که در حال گشت زدن در دنیای بازی هستید ناگهان هیولایی بزرگ یکی از موجودات کوچک تر را شکار می کند و می خورد. در هنگام نبرد نیز ممکن است مشاهده کنید که هیولای مورد نظر شما اگر زخمی شود سعی می کند با فرار کردن از میدان نبرد در جایی استراحت کند تا درمان شود. این موضوع باعث جذاب شدن بیشتر بازی و مبارزات آن می شود.

این صحنه ها بسیار جذاب هستند!

شنل های پرکاربرد

در بازی وسایل و آیتم های زیادی وجود دارند که به شما کمک می کنند کار آسان تری برای شکار هیولاها داشته باشید. یکی از این وسایل شنل های متفاوتی هستند که با پوشیدن آن ها قابلیت های مختلفی در یک زمان محدود به شخصیت شما اضافه می کند.

مثلا یک شنل می تواند شما را برای مدتی از دید هیولا مخفی کند یا پیدا کردن شما را سخت نماید. یا مثلا شنلی وجود دارد که با پوشیدنش قدرت تهاجمی و تدافعی تان افزایش می یابد. یا شنلی که می توانید با آن از ارتفاعی پریده و کمی پرواز کنید. تمام این قابلیت ها و وسایل ویژگی هایی دارند و شما باید سعی کنید با استفاده هوشمندانه از آن ها به دنبال شکار هیولاهای قدرتمند بروید.

یکی از شنل های موجود در بازی

پالیکو! همراه همیشگی

پالیکوها موجوداتی کوچک و شبیه گربه هستند که شما را در جستجو و شکار هیولاها همراهی می کنند. ممکن است ابتدا کمی آن ها را دست کم بگیرید اما در جای جای بازی کمک آن ها را خواهید دید.

مثلا پالیکو می تواند سوار هیولاهای کوچک شود و از قدرت هایش استفاده کند. همچنین می تواند با قبایل گربه های وحشی یا هیولاهای کوچک صحبت کرده و آن ها را متقاعد کند در نبرد با یک هیولای بزرگ و قدرتمند شما را یاری کنند. این مکانیزم پویا باعث شگفت زده شدن شما می شود و البته کارتان را کمی راحت می کند.

پالیکو همراه دوست داشتنی

ساده شدن در عین پیچیدگی

اگر از طرفداران این مجموعه بوده باشید حتما می دانید که مانستر هانتر هیچ وقت بازی آسانی نبوده است. به جز دشواری مبارزات، استفاده از ابزار ها و مکانیزم های درون بازی هر کدام پیچیدگی خاص خود را داشتند. در نسخه جدید سازندگان سعی کرده اند با آموزش و توضیح بیشتر مکانیزم های گیم پلی گیمر های جدید را نیز در کنار طرفداران قدیمی به بازی جدید جذب کنند.

کارگردان بازی آقای یویا توکودا در مصاحبه ای بیان کرد که آن ها سعی کرده اند تا با متعادل کردن دشواری بازی و معرفی دنیا و مکانیزم ها گیمر را قادر کنند تا هر چقدر که می خواهد در جهان بازی فرو رود. البته همچنان مبارزات و مأموریت های بازی پرچالش و دشوار هستند اما گیمر را از بازی دلسرد نمی کنند.

تعویض سلاح ها نیز بسیار آسان شده و اگر فکر می کنید که سلاحتان برای مبارزه ای خاص مناسب نیست فقط کافی است به یکی از کمپ ها بروید و آن را عوض کنید. البته باید این را بدانید که فقط یک سلاح می توانید با خود حمل کنید.

یکی از سلاح های عجیب بازی!

نبردها نیاز به دقت و مهارت فراوان دارند

اگر فکر می کنید که در مانستر هانتر: ورلد می توانید سلاحی انتخاب کنید و تا پایان بازی با همان سلاح ادامه بدهید باید به شما بگویم که سخت در اشتباهید. در بازی 14 نوع سلاح متفاوت وجود دارد. از شمشیر های بزرگی که برای استفاده از آن ها باید از هر دو دست استفاده کنید گرفته تا سلاح های دورزن مانند کمان.

مبارزات بازی به هیچ وجه آسان نیستند و شما را به شدت به یاد Dark Souls و Bloodborne می اندازند. با این تفاوت که بسیار نرم اجرا می شوند اما سنگین و نفس گیر هستند. انیمیشن های مبارزات نیز با دقت ساخته شده اند و سعی در هر چه طبیعی جلوه دادن دنیای بازی دارند.

در مبارزات انتظار آرامش را نداشته باشید

بخش آنلاین اهمیت زیادی برای سازندگان دارد

شکار هیولاها بدون شک بسیار هیجان انگیز است. اما چه چیزی آن را هیجان انگیزتر می کند؟ رفتن به شکار هیولاها به همراه دوستان! بخش آنلاین در مجموعه مانستر هانتر همیشه جایگاهی ثابت و محبوب داشته است. در این نسخه می توانید تیمی متشکل از چهار شکارچی را به همراه دوستانتان تشکیل دهید و تمام مأموریت های بخش تک نفره را با آن ها تجربه کنید.

آقای سوجیموتو از سازندگان بازی بیان کرده است که با این که مانستر هانتر: ورلد یک بازی صرفا آنلاین نیست اما با توجه به این که اکثر گیمر ها بعد از ورود به بازی، آنلاین می شوند آن ها نیز تصمیم گرفته اند تا بخش آنلاین را مثل گذشته قدرتمند ساخته و توجه مخاطبین خود را با عرضه بسته های الحاقی و محتوای جدید به بازی خود معطوف کنند.

نظرتان در مورد شکار گروهی چیست؟

بازی مانستر هانتر: ورلد در تاریخ 26 ژانویه سال 2018، یعنی هفته آینده به بازار عرضه می شود. نسخه ی تولید محدود بازی شامل خود بازی، کیت دلوکس دی ال سی، یک آرت بوک، دیسک موسیقی متن و یک مجسمه از یکی از هیولاهای بازی است.

Monster Hunter: World Collector's Edition
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • pouya s
    pouya s | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    دوستان دیجیاتو زحمت میکشید در مورد بازهایی که میشه بصورت شبکه کردن چند نفری بازی کرد هم بنویسید. دنبال بازی هستم که بشه چند نفری که با لپ تاپ بهم شبکه شدیم بازی کرد(مثل کانتر اما جدیدتر)

  • Sahand
    Sahand | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    منتظرشم

  • amir nori
    amir nori | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    از عکساش معلومه بیش از حد تخیلیه اخه این چجور شمشیریه به این بزرگی روی دوش میکشه???

مطالب پیشنهادی