ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 10
تکنولوژی

تولید آیفون 10 متوقف می شود؟

هفته گذشته گزارشاتی از کاهش تولید قطعات آیفون 10 منتشر شده بود و حالا «مینگ چی-کو»، تحلیگر ارشد موسسه KGI که اطلاعات دست اولی از کمپانی اپل دارد، از احتمال توقف تولید این موبایل خبر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۰ دی ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

هفته گذشته گزارشاتی از کاهش تولید قطعات آیفون 10 منتشر شده بود و حالا «مینگ چی-کو»، تحلیگر ارشد موسسه KGI که اطلاعات دست اولی از کمپانی اپل دارد، از احتمال توقف تولید این موبایل خبر داده است.

بر این اساس آیفون 10 با فروش 18 میلیون دستگاه در سه ماهه اول 2018 عملکردی بسیار پایین تر از استاندارهای کمپانی کوپرتینویی داشته و حتی انتظارات کارشناسان مبنی بر فروش 20 تا 30 میلیونی را نیز برآورده نساخته است.

این تحلیلگر با پیش بینی فروش 13 میلیون آیفون 10 در بهار سال آتی تاکید می کند که یکی از دلیل ناموفق بودن این اسمارت فون چرخه طولانی تعویض موبایل های قدیمی با مدل های جدید در چین است.

اگرچه موسساتی مانند Kantar Worldpanel از پرفروش بودن پرچمدار اپل در چین خبر داده اند اما مینگ چی - کو عقیده دارد که اپل در جلب نظر خریداران این بازار پرسود و رقابتی چندان موفق نبوده است.آیفون 10یکی دیگر از دلایل احتمالی عدم موفقیت این موبایل بریدگی بالای نمایشگر است که به مذاق برخی کاربران خوش نیامده و حتی در نمایش برخی اپلیکیشن ها به مشکلاتی منجر شده بود.

از طرف دیگر کاربران بازارهای پر رونقی مانند چین و هند بیش از موبایل های پرچمدار و گرانقیمت به موبایل های اقتصادی اندرویدی تمایل دارند.

مینگ چی - کو با کنار یکدیگر قراردادن موارد مذکور به این نتیجه رسیده که اپل احتمالا در تابستان سال آتی تولید مدل های 2017 را متوقف کرده و منحصرا روی نسل بعدی آیفون تمرکز می کند.

انتظار می رود در پاییز سال آینده شاهد معرفی دو مدل 6.5 و 6.1 اینچی باشیم که به ترتیب از نمایشگرهای با پنل OLED و LCD بهره می برند. این در حالی است که مدل دارای پنل LCD احتمالا بین 650 تا 750 دلار خواهد داشت اما کاربران برای خرید مدل دیگر باید 1000 دلار کنار بگذارند.

با این حال نمی توان با اطمینان از توقف تولید پرچمدارهای فعلی اپل سخن گفت چرا این کمپانی معمولا یک یا دو سال پس از معرفی مدل های جدید نیز به فروش مدل های قدیمی تر ادامه می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • keyhan_s
    keyhan_s | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    همانطور که قبلا هم گفتم دوره ی افول اپل،سونی،الجی و مایکروسافت و نوکیا شروع شده و چندسال توی سیاه چاه میمونن اما تنها معجزه اش نوآوری و مدیر با تجربه و با استعداد ها میتونن کمک شایانی به این شرکتا کنن.

    • mehrdad_sajjadie
      mehrdad_sajjadie | ۳۰ دی ۱۳۹۶

      الجی و سونی رو قبول دارم. اما در مورد نوکیا نمیشه به این قاطعیت نظر داد چون شرکت hmd تازه کارش رو شروع کرده و محصولات خوبی زده مثل نوکیا 8 با اصالت. باید صبر کرد و دید روند این شرکت به کجا میرسه. در مورد ایفون هم باید گفت تا وقتی بین مردم آیفون داشتن کلاس حساب میشه فروش این شرکت تضمین شدس

  • 123456
    123456 | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    پخ خخخخخخ

    • ARMTIN
      ARMTIN | ۳۰ دی ۱۳۹۶

      پدرسوخته چته ?

    • mehrdad_sajjadie
      mehrdad_sajjadie | ۳۰ دی ۱۳۹۶

      ناموسا تو چند سالته؟ راهنمایی رو تموم کردی اصلا؟ چرا اینقدر ترولی؟

مطالب پیشنهادی