ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

IRA
تکنولوژی

صدها هزار کاربر آمریکایی توییتر تحت تاثیر تبلیغات اکانت های روسی قرار گرفته اند

توییتر از ماه ها پیش در حال تحقیق در مورد مداخله روس ها در انتخابات آمریکا از طریق این پلتفرم بوده و حالا نتایج تحقیقات خود را منتشر کرده که حاکی از تاثیرگذاری گسترده سازمان ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

توییتر از ماه ها پیش در حال تحقیق در مورد مداخله روس ها در انتخابات آمریکا از طریق این پلتفرم بوده و حالا نتایج تحقیقات خود را منتشر کرده که حاکی از تاثیرگذاری گسترده سازمان های روسی بر این انتخابات است.

بر این اساس دولت روسیه وظیفه مداخله در انتخابات آمریکا را بر عهده «آژانس تحقیقات اینترنت» IRA قرار داده بود که دفتر مرکزی آن در سن پترزبورگ قرار دارد.

مسئولان توییتر در این گزارش که در قالب تحقیقاتی دامنه دار به کنگره ارائه شده، مدعی شده اند که 677 هزار کاربر آمریکایی به نحوی با اکانت های مربوط به IRA تعامل داشته اند.روسیهعلاوه بر این توییتر تا کنون 3814 حساب کاربری مربوط IRA را شناسایی کرده که 175 هزار توییت را در رابطه با انتخابات ارسال کرده اند. این میزان بالغ بر 8 درصد از کل توییت های انتخاباتی است و علاوه بر این 50 هزار اکانت خودکار نیز فعالیت مشابهی داشته اند.

اگرچه تعداد کاربرانی که در توییتر تحت تاثیر روس ها قرار گرفته اند نسبت به فیسبوک و اینستاگرام با 140 هزار قربانی به مراتب کمتر است اما 677 هزار نفر به هیچ وجه رقم کمی نیست و می تواند بر نتیجه هر انتخاباتی تاثیر گذار باشد.

بررسی های توییتر هنوز تمام نشده و احتمالا در آینده ابعاد بیشتری از نقش سازمان تحقیقات اینترنت روسیه در انتخاب دونالد ترامپ روشن خواهد شد.

این کمپانی اعلام کرده که برای جلوگیری از تکرار چنین مسائلی در انتخابات میان دوره ای سال جاری میلادی، حساب های کاربری مربوط به نامزدها را تائید کرده و معیارهای ضد اسپم خود را نیز بهینه سازی خواهد کرد.

علاوه بر این در صورتی که کاربری اکانت های مربوط به مداخله گران را دنبال کرده یا مطالب آنها را لایک و ریتوییت کند، هشارهای لازم از طریق ایمیل برای وی ارسال خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • فواد قبله
    فواد قبله | ۱ بهمن ۱۳۹۶

    حالا آمریکا به دلیل شباهت اسم IRA با ایران،تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع میکنه ?

  • binam
    binam | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    خیلی جالبه، خبرگزاری‌ها هی خبر می‌ذارن که آمریکایی‌ها از نفوذ روسی‌ها در شبکه‌های اجتماعی آسیب دیدند، از اون طرف می‌گن مردم ایران از تلگرام و … هیچ آسیبی نمی‌بینند! بماند که فیلترینگ بده ولی دلیل نمی‌شه جا خشک کردن غربی‌ها در ایران را نادیده بگیریم. همچنین بازم در توییتر می‌شه به پاسخ‌های یک نوشته رسید، کانال‌های تلگرام اگه مغالطهٔ بدی برای فریب عوام پخش کنند، چه‌جوری می‌شه جواب داد؟ کاش توییتر باز بشه.

    • agha
      agha | ۳۰ دی ۱۳۹۶

      کجا گفتن مردم از تلگرام اسیب نمی بینن؟ من نمی فهمم چرا از خودتون حرف در میارید ، اقا خبر رو بخونید بعد نظر رو بفرستید

    • آقا حسین
      آقا حسین | ۱ بهمن ۱۳۹۶

      کسی منکر تاثیر گذاری نمی شه . اما آیا تو امریکا هم با وجود این تحلیل ها و بررسی های علمی ، توییتر و فیسبوک رو فیلتر می کنند ؟؟ مهم اینه که بتونیم برنامه ریزی درستی داشته باشیم و از فضای این نرم افزارها در راستای مصلحت ملی استفاده کنیم . نه اینکه دنبال بهونه باشیم و ضعف مدیریت رو با فیلتر کردن بپوشونیم . فقط فرض کن این نتایج در انتخابات ایران ارزیابی شده بود . الان ما سالها است از دسترسی به توییتر و فیسبوک و پینترست و ... محرومیم . چرا؟ چون توان مدیریت تاثیرات اونها رو نداریم . پس صورت مساله رو پاک می کنیم .

  • abbasalim
    abbasalim | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    حالا بماند خودشون تو انتخابات های کل دنیا دخالت کنند اشکالی نداره ها

مطالب پیشنهادی