ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

bmw-m5-production
خودرو

تهدید کارکنان ب ام و و آئودی به اعتصاب در صورت عدم افزایش حقوق و کاهش ساعات کاری

همانطور که پیش تر به اطلاع شما مخاطبین گرامی رسانده ایم، در سال گذشته مرسدس بنز با تحویل 2.3 میلیون خودرو به احتمال زیاد با اختلافی چشمگیر نسبت به رقبای اصلی خود یعنی ب ام ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

همانطور که پیش تر به اطلاع شما مخاطبین گرامی رسانده ایم، در سال گذشته مرسدس بنز با تحویل 2.3 میلیون خودرو به احتمال زیاد با اختلافی چشمگیر نسبت به رقبای اصلی خود یعنی ب ام و و آئودی عنوان پرفروش ترین برند لوکس 2017 را کسب کرده است.

2016-Audi-A4-2.0-TFSI-quattro-v-2016-BMW-330i-v-2016-Mercedes-Benz-C250-200

مسلما این خبر به هیچ وجه برای رقبای اشتوتگارتی ها اصلا خوشحال کننده نیست. حال اگر مشکلات داخلی دیگری نیز برای ب ام و و آئودی بوجود بیایند، اوضاع برای این دو کمپانی نامساعدتر از قبل خواهد شد.

طبق گزارشی که اخیرا در پایگاه خبری رویترز انتشار یافته، کارگران چند شرکت آلمانی از جمله ب ام و و آئودی به دنبال افزایش دستمزد و کاهش ساعات کاری هستند.

Audi-Production-Line

در این راستا یکی از اتحادیه های کارگری پر نفوذ آلمانی با نام IG Metall از اعتصاب کارکنان شیفت شب کارخانه اینگولشتات آئودی در پنجشنبه گذشته خبر داده است.کارکنان ب ام و در کارخانه های موجود در سه شهر دینگولفینگ، لاندسهوت و رگنسبورگ نیز در روز جمعه با کنار گذاشتن ابزار آلات خود دست از کار کشیده اند.

BMW-M2-production-Leipzig

آنطور که شنیده شده این اعتصاب ها ظاهرا در رشد اقتصادی چشمگیر و نرخ بیکاری بسیار پایین در طول شش سال گذشته ریشه دارند.

با توجه به این موضوع اتحادیه IG Metall خواهان افزایش 6 درصدی دستمزد برای کارگران شاغل در بخش صنایع فلزی و بخش مهندسی بوده و برای نخستین بار در سه دهه گذشته درخواست کاهش ساعات کاری از 35 به 28 ساعت در هفته را داده است. البته طبق تقاضای این اتحادیه کاهش ساعات کار برای کارگران به مدت دو سال و با هدف مراقبت از خویشاوندان بیمار و یا سپری کردن اوقات بیشتر با خانواده و فرزندان مجاز خواهد بود.

Audi-Production-Line

تاکنون بحث ها و مذاکره های انجام شده هیچ یک به نفع کارگران خاتمه پیدا نکرده است. شرکت های یاد شده افزایش 2 درصدی در حقوق و پرداخت 200 یورو در پایان سه ماهه نخست سال 2018 را پیشنهاد داده اند؛ آنها همچنین با کاهش ساعات کاری نیز مخالفت کرده اند، مگر اینکه در مواقع ضروری و برای جلوگیری از افت تولید امکان افزایش ساعات وجود داشته باشد.

BMW-Production-Line

با توجه به گزارش های موجود به نظر نمی رسد حجم تولید ب ام و و آئودی چندان تحت تاثیر این اعتصاب ها قرار گرفته باشد؛ با این حال هنوز خطر اعتصاب به طور کامل رفع نشده و 160 هزار نفر کارگر شرکت های مختلف آلمانی را به اعتصاب 24 ساعته تهدید کرده اند. بیست و چهارم ژانویه (4 بهمن) نمایندگان دو طرف برای حصول توافق بر سر میز مذاکره خواهند نشست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • amir nori
    amir nori | ۱ بهمن ۱۳۹۶

    توی ایران ساعت کار روزی ۸-۱۰ ساعته که میشه هفته ای ۷۰ ساعت اونوقت اونا هفته ای ۳۰ ساعت کار میکنن یعنی میشه روزی ۴ ساعت
    اونوقت حقوقشون ماهیانه از کمترینش ۴هزار دلار تا ۲۰ هزار دلار
    یعنی ۸۰ ملیون اونوقت هنوز اعتراض هم میکنن
    ما هم روزای اول دست کمی از اینا نداشتیم دقیقا مثل همینا به امید بهتر شدن اعتراض کردیم غافل از این که بدتر میشه بهتر نمیشه:)

  • pouya s
    pouya s | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    شنیدم بیکاری تو آلمان معنی نداره با این حال فک میکنم کار کردن تو همچین شرکت هایی سعادتیه که نصیب همه نمیشه

  • GadabouT
    GadabouT | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    یعنی واقعا ۳۵ ساعت کار میکنن ؟ بابا ایول فکر میکردم ما ایرانیا تنبلیم نگو خیلیم زحمت کشیم

مطالب پیشنهادی