ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هم‌اندیشی وزیر ارتباطات با استارتاپ‌ها: مقاومت در برابر فناوری منطقی نیست

جلسه هم‌اندیشی وزیر ارتباطات با کسب‌وکارهای نوپا و اصحاب رسانه امروز -۳۰دی‌ماه- برگزار شد و «آذری جهرمی» در برابر نمایندگان فعالان اکوسیستم استارتاپی کشور (از جمله دیجیاتو) قرار گرفت تا دغدغه‌ها و مشکلاتی که اکنون ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۵۸

جلسه هم‌اندیشی وزیر ارتباطات با کسب‌وکارهای نوپا و اصحاب رسانه امروز -۳۰دی‌ماه- برگزار شد و «آذری جهرمی» در برابر نمایندگان فعالان اکوسیستم استارتاپی کشور (از جمله دیجیاتو) قرار گرفت تا دغدغه‌ها و مشکلاتی که اکنون با آن دست به گریبا‌ن‌ هستند را بشنود.

بخش زیادی از انتقاداتی که از سوی فعالان اکوسیستم کسب‌وکارهای نوپا مطرح شد، به موانعی مرتبط بود که استارتاپ‌ها در ایران با آنها دست به گریبان هستند. فیلترینگ سلیقه‌ای، عدم شفافیت برای طرح‌های بلند مدت، عدم اجرای قوانین به شکل یکسان برای تمام استارتاپ‌ها و همچنین مشکلات مربوط به کپی‌رایت، در کنار زیان از فیلتر شدن تلگرام بخشی از دغدغه‌هایی بودند که در این جلسه از سوی مدیران و فعالین استارتاپی کشور مطرح شدند.

وزیر ارتباطات نیز پس از شنیدن تمام این موضوعات، مواردی را مطرح کرد و عنوان نمود که فناوری، زندگی بشر را دست‌خوش تغییر کرده و مقاومت در برابر آن منطقی نیست. آذری جهرمی از تلاش ایران برای عقب نماندن از فناوری‌های روز جهان در برابر کشورهای مطرح در زمینه تکنولوژی گفت: «بلاک‌چین مفهومی است که در آینده همه موضوعات را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد. اگر ساختار خود را منطبق با این تغییرات نکنیم دوباره در عرصه رقابت فناوری و فرهنگ بازنده خواهیم بود.»

جهرمی همچنین در مورد وام ۵۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه اشتغال جوانان که در هفته گذشته به تایید رییس جمهور رسیده بود گفت: «قرار نیست همه ۵۰۰ میلیارد تومان مصوبه دولت در قالب وام پرداخت شود و در مراحلی وام های کم حجم و کم بهره ای بخصوص در شهرستان‌ها اختصاص پیدا خواهد کرد.»

آذری جهرمی از تلاش ایران برای حضور در حوزه اقتصاد دیجیتال گفت و عنوان کرد که در ۲۰ سال گذشته، شرکت‌های تکنولوژی جای چندانی در میان شرکت‌های برتر جهان نداشتند اما امروز بیشتر شرکت‌های برتر جهان، شرکت‌های فناوری هستند. وی لزوم حضور در حوزه اقتصاد دیجیتال را کار بر روی مثلت «اینترنت اشیا، کلان‌داده و هوش مصنوعی» دانست.

وزیر ارتباطات از تحریم شدن ایران توسط گوگل و اپل گفت و خبر داد که نمی‌توان نظام اقتصادی کشور را با این‌گونه سرویس‌ها گره‌ زد: «در صورتی که یک نظام اقتصادی بر اساس این چهارچوب‌ها شکل گیرد و سپس تحریمی روی آنها قرار گیرد تکلیف چیست؟ عقل سلیم چنین مسئله‌ای را نمی‌پذیرد که اقتصاد را بر این چارچوب بنا کنیم. در صورتی که کسی در پلتفرمی کلاه‌برداری کرد و لازم به پیگیری بود، زمانی که یک پلتفرم به کشور ما پاسخ‌گو نیست ما چه می‌توانیم بگوییم؟»

آذری جهرمی در این نشست همچنین عنوان کرد که آینده‌ی ایران و جهان، در عرصه اقتصاد دیجیتال شکل می‌گیرد: «در صورتی که کشور به دنبال نقش خودش در جهان باشد، باید در این عرصه حرفی برای گفتن داشته باشد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Mahtab Jahandar
    Mahtab Jahandar | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    آقای قاسمی تو تی وی مشاهده شد تبریک میگم ? ?

  • hassan
    hassan | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    سرعت اینترنت رو خط همراه برا همه ضعیف هست یا فقط برا من اینجوریه

    • محمدی
      محمدی | ۱ بهمن ۱۳۹۶

      درست شد

  • br fri
    br fri | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    جمع کنید خودتونو با اون استارتاپای در پیت

    • Mahtab Jahandar
      Mahtab Jahandar | ۳۰ دی ۱۳۹۶

      خوب ایران دیگه نباید انتظار داشته باشی در حد شرکتای بزرگی استارتاپ داشته باشیم همینشم خوبه باز جای امید داره

      • Amin Irani
        Amin Irani | ۱ بهمن ۱۳۹۶

        می تونه داشته باشه اگه درست دنبالش برن بیشتر استارتاپای ابران فقط بخاطر فیلتر بودن نمونه مشابه یا امکان استفاده نیست کپی همون رو داخل ایران زدن

مطالب پیشنهادی