ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپ در قزوین
تکنولوژی

با دستور دادگستری دفتر اسنپ در قزوین پلمپ شد

یکی از موضوعات بررسی شده در هشتمین همایش شهر ایده‌آل که اوایل دی ‌ماه در شهر کیش برگزار شد، مسئله حمل ‌و نقل و ترافیک بود که بنا به گفته «حکمت‌الله داودی»، رییس شورای شهر قزوین که ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۲

یکی از موضوعات بررسی شده در هشتمین همایش شهر ایده‌آل که اوایل دی ‌ماه در شهر کیش برگزار شد، مسئله حمل ‌و نقل و ترافیک بود که بنا به گفته «حکمت‌الله داودی»، رییس شورای شهر قزوین که در این سمینارها شرکت داشته، مقدمه‌ای شده برای بررسی بیشتر حمل و نقل ترافیک اینترنتی در شهر قزوین. نتیجه بررسی‌های بیشتر این شورا در نهایت منجر به تعطیلی و پلمپ دفتر اسنپ در شهر قزوین شده و فعلا خبری از بازگشایی آن نیست، هرچند مسئولین اسنپ باوردارند که به زودی این مشکل برطرف خواهد شد.

رییس شورای شهر قزوین ضمن تایید این خبر از نتایج همایش شهر ایده آل می‌گوید که در نهایت مقرر شده وزارت کشور طرح جامعی را ارائه دهد و براساس آن، رانندگان تاکسی برای فعالیت حمل و نقل اینترنتی در اولویت قرار داشته باشند:

«در صورتی که رانندگان تاکسی و آژانس‌ها نخواهند ورود کنند، ما باید برنامه ریزی کنیم، اگرچه دفتر اسنپ در قزوین تعطیل شده است، ولی هنوز شاهد فعالیت آن‌ها در سطح شهر هستیم. شورای شهر قزوین به سرعت وارد عمل شده است و اجازه ورود خودروهای شخصی را نمی‌دهیم.»

اسنپ در قزوین

داودی از از عدم توافق و اتحاد آژانس‌ها با یکدیگر در رابطه با حل این موضوع خبر می‌دهد و ضمن ابراز تاسف در این باره معتقد است که این موضوع باید هرچه زودتر حل و فصل شود. «احد چگینی»، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر قزوین نیز در توضیحاتی بیشتر اشاره می‌کند که تصمیم گرفته شد در طی ۶ ماه، فعالیت تاکسی اینترنتی در قزوین بر اساس آیین‌نامه صورت بگیرد:

«همچنین قرار شد شهرداری به متولیان تاکسی اینترنتی نامه بزند و با برگزاری جلسات مشترک با آژانس‌ها، فعالیت تاکسی اینترنتی باید منوط به استفاده از رانندگان آژانس و تاکسی باشد اما در این میان رانندگان آژانس به این موضوع راغب نبودند.  این بحث دامنه‌دار است و باید به‌صورت ویژه بررسی شود چراکه آینده تاکسیرانان درگرو این طرح است، در صورت عدم مشارکت آژانس‌ها از طریق تاکسیرانی، تاکسی اینترنتی را خود شهرداری راه‌اندازی ‌می‌کند.»

روابط عمومی اسنپ در گفتگو با دیجیاتو این اتفاقات را مشکل همیشگی و البته گذرای این سامانه هوشمند حمل و نقل آنلاین می‌داند و خبر از ادامه فعالیت اسنپ در قزوین می‌دهد:

«حدود دو ماه از آغاز فعالیت اسنپ در قزوین می‌گذرد و در این مدت نیز مورد قبول عامه مردم این شهر قرار گرفته است. با این حال دفتر جذب راننده اسنپ در قزوین حدود یک هفته پیش به دستور یکی از نهادهای محلی پلمب شده است. البته اسنپ در قزوین همچنان به مسافران خدمات‌رسانی می‌کند و تنها جذب راننده این سامانه به طور موقت متوقف شده است.»

اسنپ در قزوین

روابط عمومی اسنپ در ادامه خبر از رایزنی‌هایی با مسئولان مربوطه شهر قزوین برای برطرف کردن این مشکل می‌دهد و باور دارد که تاثیرات مثبت اسنپ در زندگی مردم، در فرایند حل این مشکل موثر است:

«اسنپ برای ورود به تمام شهرهای ایران مجوز دارد و به صورت قانونی می‌تواند فعالیت خود را پیگیری کند. این اولین باری نیست که با وجود مجوزهایی که داریم در بدو ورود به یک شهر با موانعی از سوی ارگان‌های محلی مواجه می‌شویم. چالش‌های موجود تنها مختص اسنپ نیست و متوجه تمام کسب‌وکارهای مشابه است.
به طور معمول بعد از موانعی که در هر شهر برای اسنپ به وجود می‌آید وارد مذاکره با نهاد‌های مربوطه می‌شویم و اغلب نیز مشکلات بعد از ارائه توضیحات لازم درباره تاثیر مثبت اسنپ بر زندگی مردم مرتفع می‌شود.»

با وجود اینکه چند روز پیش وزیر ارتباطات خبر از ایجاد برنامه‌های مدون برای حمایت از  کسب‌وکارها داد، اما کماکان مشکلات و سنگ‌اندازی بخش دولتی در رابطه با استارتاپ‌ها تمامی ندارد. به نظر می‌رسد صرفا مشکل فیلترینگ نیست که این سامانه‌ها را تهدید می‌کند و معضل‌های گوناگونی برای تهدید آنها وجود دارد که باید به تدریج دولت در راستای اصلاح آنها قدم بردارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Mr. Robot
    Mr. Robot | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    از هرگوشه این مملکت فساد میزنه بیرون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی