ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اطلاعات دقیق دوربین سری گلکسی اس 9 منتشر شد؛ احتمال گشودگی دهانه لنز متغیر

تنها حدود یک ماه به رونمایی از موبایل های پرچمدار آتی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ باقی مانده ولی همچنان اطلاعات بسیاری منتسب به آنها منتشر می شود. به تازگی اطلاعاتی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳۰ دی ۱۳۹۶ | ۰۹:۴۴

تنها حدود یک ماه به رونمایی از موبایل های پرچمدار آتی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ باقی مانده ولی همچنان اطلاعات بسیاری منتسب به آنها منتشر می شود. به تازگی اطلاعاتی منتسب به آنها انتشار یافته که اشاره به مشخصات دوربین این دو  دارد.

این اطلاعات که از طریق منابع کره ای منتشر شده اشاره به این موضوع دارد که دوربین این دو پرچمدار با یکدیگر متفاوت است. بر این اساس گلکسی اس 9 از دوربین اصلی 12 مگاپیگسلی به همراه لرزشگیر اپتیکال بهره می برد، در حالی که گلکسی اس 9 پلاس دارای دوربین اصلی دوگانه با حسگرهایی با رزولوشن مشابه 12 مگا پیکسلی است.

گشودگی دهانه لنز موبایل های سری گلگسی اس 9 متفاوت و به میزان F1.5 یا F2.4 قابل تنظیم است

نکته جالب تری که در این گزارش به آن اشاره شده، بهره مندی این دو موبایل آتی سامسونگ از گشودگی دهانه لنز متفاوت است. بدین ترتیب می توان میزان نوری که به حسگر دوربین می رسد را تنظیم کرد. بنا بر اطلاعاتی که منبع کره ای منتشر کرده، بازترین میزان گشودگی دهانه لنز این دو تلفن هوشمند F1.5 است. بدین ترتیب این دو موبایل به از این نظر در بین تمام موبایل های دیگر بازترین میزان گشودگی دهانه لنز را دارند. پس از این دو ال جی V30 قرار دارد که میزان F1.6 را ارائه می دهد.

گلکسی اس 9

لازم به ذکر است که گشودگی دهانه لنز هر چه بازتر باشد (یا به عبارتی عدد F پایین تر)، میزان نور بیشتری به حسگر می رسد و بدین ترتیب کیفیت عکس برداری در نور کم بهبود می یابد.

این منبع کره ای همچنین به این موضوع اشاره دارد که دو موبایل پرچمدار مذکور امکان تنظیم گشودگی دهانه لنز به میزان F2.4 را نیز دارند. بدین ترتیب می توان پیش از اقدام به ثبت تصویر میزان آن را از بین دو عدد یاد شده تنظیم کرد که این قابلیت مشابه با دوربین های حرفه ای DSLR است.

همچنین همان طور که در گمانه زنی های پیشین نیز آمده بود، گلکسی اس 9 از دوربین اصلی تکی بهره می برد، در حالی که برای گلکسی اس 9 پلاس دوربین دوگانه در نظر گرفته شده است. همچنین گلکسی اس 9 پلاس قابلیت ثبت همزمان دو تصویر با دو لنز را دارد. این موبایل می تواند با استفاده از دو دوربین محاسبات عمق میدان و فاصله سوژه ها به نحوی بهره می برد که تاکنون در موبایل های دیگر تعبیه نشده است. بدین ترتیب انتظار می رود تصاویر با کیفیتی را ثبت کند.

گلکسی S9

دوربین سلفی سری گلگسی اس 9 امکان ضبط ویدیوهای صحنه آهسته را دارد

دو پرچمدار آتی کمپانی کره ای از دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی بهره می برند که فوکوس خودکار و امکان شناسایی عنبیه چشم را نیز با خود به همراه دارند. همچنین ادعا شده که دوربین سلفی موبایل های مذکور از قابلیت ضبط ویدیو های صحنه آهسته نیز پشتیبانی می کنند.

رندر گلکسی اس 9 پلاس

در نهایت این گزارش اشاره به سایر مشخصات سخت افزاری دو تلفن هوشمند پرچمدار کره ای دارد. بر این اساس گلگسی اس 9 از نمایشگری 5.77 اینچی بهره مند خواهد بود، در حالی که گلگسی اس 9 پلاس نمایشگری 6.22 اینچی خواهد داشت. میزان رم گلگسی اس 9 نیز 4 گیگابایت و باتری آن 3000 میلی آمپر ساعتی خواهد بود، در حالی که گلگسی اس 9 پلاس با رم 6 گیگابایتی به همراه باتری 3500 میلی آمپر ساعتی عرضه خواهد شد.

انتظار می رود دو پرچمدار آتی سامسونگ در کنگره جهانی موبایل (WMC) سال جاری میلادی که از 7 تا 10 اسفند ماه در بارسلون اسپانیا برگزار می شود، رونمایی شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • پویا ..
    پویا .. | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    یعنی سامسونگ با این همه غطمت و ادعا واااقعا نمی تونه باتری حجیم تر رو گوشی هاش بذاره البته بدون اینکه فاجعه ای مثل نوت7 تکرار بشه !!!

    • sepehri
      sepehri | ۳۰ دی ۱۳۹۶

      وقتی میتونه با کم کردن نانومتر cpu و کم کردن مصرف باطری رو صفحه نمایش های امولدش نیاز نیست بخواد باطری و بزرکترش کنه که ضخامته گوشی بیشتر شه

    • SasaN
      SasaN | ۲ بهمن ۱۳۹۶

      منتظر اجازه ی توعه ?

مطالب پیشنهادی