ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ال جی
تکنولوژی

تلویزیون های ال جی و مشکل عدم پشتیبانی از دالبی ویژن

در ماه های گذشته بسیاری از کاربران تلویزیون های ال جی از عدم پشتیبانی دالبی ویژن هنگام پخش محتوا از دستگاه های متصل شده به تلویزیون از طریق درگاه HDMI خبر داده بودند. این مشکل باعث ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

در ماه های گذشته بسیاری از کاربران تلویزیون های ال جی از عدم پشتیبانی دالبی ویژن هنگام پخش محتوا از دستگاه های متصل شده به تلویزیون از طریق درگاه HDMI خبر داده بودند. این مشکل باعث می شود هنگام مشاهده محتوا از این دستگاه ها سطح شفافیت تصاویر آنگونه که باید به نمایش درنیاید.

اگرچه کاربران ساکن در کشورهای دیگر امکان مشاهده محتوای دالبی ویژن واقعی را از سرویس های مختلفی از قبیل نت فلیکس دارند اما این امکان برای درصد بسیار اندکی از کاربران ایرانی وجود دارد.

دالبی ویژن و HDR-10 دو مدل مختلف از استاندارد HDR هستند که تفاوت میان روشن ‌ترین و تیره ‌ترین نقاط یک تصویر را به عنوان دامنه‌ی پویایی روشنایی مشخص می کند.

تفاوت اصلی این دو استاندارد در این است که دالبی ویژن فناوری اختصاصی و تجاری کمپانی دالبی است و توسعه دهندگان برای استفاده از آن باید با مبلغی را به این کمپانی پرداخت کنند، اما HDR-10 یک استاندارد باز و رایگان است.ال جی

با این حال طیف رنگ های به نمایش درآمده در دالبی ویژن ده ها برابر بیش از HDR-10 است و به همین دلیل توسعه دهندگان برای استفاده از این فناوری حاضر به پرداخت هزینه آن هستند.

در هفته گذشته کمپانی دالبی با تائید مشکل عدم نمایش محتوای دالبی در دستگاه های متصل شده به تلویزیون از طریق درگاه HDMI مدعی شده که این مساله به منابع پخش کننده ارتباطی نداشته و اصلاحات لازم باید از طریق بروزرسانی تلویزیون ها مرتفع گردند.

انتشار خبر مذکور باعث نگرانی کاربران تلویزیون های مدل 2016 ال جی شده بود، چرا که این کمپانی پیش از این اعلام کرده بود که ممکن است ارائه فریمورهای جدید را برای این مدل ها متوقف کند.

با این حال کمپانی کره ای اعلام کرده که تیم تحقیق و توسعه این کمپانی برای حل مشکل فوق و ارائه بروزرسانی در حال همکاری با متخصصان دالبی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    Oled فقط سونی، پردازنده های تصویر سونی بینظیرن رو دست ندارن

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۳۰ دی ۱۳۹۶

    الجی از این به بعد باید رنگ قهوه ای رو به محصولاتش اضافه کنه

مطالب پیشنهادی