ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره در چین برای نظارت بر اقلیت های قومی

چین به تازگی تکنولوژی تشخیص چهره را به سیستم های پیشرفته نظارتی خود در منطقه سین کیانگ افزوده که در غربی ترین ناحیه این کشور قرار دارد و عموما مسلمانان اویغور در آن سکونت دارند. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

چین به تازگی تکنولوژی تشخیص چهره را به سیستم های پیشرفته نظارتی خود در منطقه سین کیانگ افزوده که در غربی ترین ناحیه این کشور قرار دارد و عموما مسلمانان اویغور در آن سکونت دارند.

طبق گفته های منبعی ناشناس که خواسته نامش فاش نشود مرزهای این منطقه از طریق برخی نرم افزاری خاص مشخص شده و تحت نظارت قرار دارد. به این ترتیب زمانی که یکی از ساکنین سین کیانگ ۳۰۰ متر از محدوده امن تعیین شده فاصله بگیرد، مقامات دولتی چین باخبر می شوند.

در سیستم نظارتی جدید که تحت عنوان پروژه هشدار از آن یاد شده و یکی از پیمانکاران دولتی چین در حوزه دفاعی متولی اش است، چهره افراد با فهرستی از مظنونین مطابقت داده می شود. این پروژه نیز در اصل بخشی از تلاش های دولت چین برای جلوگیری از بروز حملات تروریستی است که از طریق جمع آوری اطلاعات بیومترک میلیون ها نفر از شهروندان این کشور (بین سنین ۱۲ تا ۶۵ سال) کلید خورده.

پکن اما در واکنش به انتقادات صورت گرفته در این باره مدعی شده که این اقدامات برای پیشگیری از نمونه های متعدد توسل به خشونت و ناآرامی بوده که برخی افراط گرایان در کشورهای دیگر به راه انداخته اند.

گفتنی است چین هم اکنون بزرگ ترین سیستم نظارتی دنیا را در اختیار دارد که در برگیرنده ۱۷۰ میلیون دوربین مراقبتی در سرتاسر خاک آن می شود. این کشور در نظر دارد که ۴۰۰ میلیون دستگاه دوربین جدید را هم ظرف سه سال آینده به این مقدار بیافزاید.

چین در نظر دارد که ۴۰۰ میلیون دستگاه دوربین جدید را هم ظرف سه سال آینده به این مقدار بیافزاید

اقدام تازه چین نیز همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره شده اضافه کردن تکنولوژی تشخیص چهره به این دوربین هاست که با کمک شرکت های فعال در عرصه هوش مصنوعی رقم خورده است.

قبلا در خبرها خواندید که چین برای نظارت بر جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری خود تصمیم گرفته کلیه استان های این کشور پهناور را به دوربین های نظارتی مجهز کند اما این بار هدف جمعیت قلیل مسلمانان ساکن در نواحی غربی هستند که تدابیر امنیتی سخت گیرانه تری در مورد آنها اتخاذ شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • reza
    reza | ۱ بهمن ۱۳۹۶

    چند سال دیگه این فناوری هم به کشور عزیزمان وارد میشه

  • آریا
    آریا | ۱ بهمن ۱۳۹۶

    با اینکه از چین دیکتاتور بدم میاد و لی باید مراقب این مسلمونها بود

  • ajamali95
    ajamali95 | ۱ بهمن ۱۳۹۶

    چون چينى ها و كره ايها بيشتر شبيه همن ، اگه سيستم تشخيص چهره بتونه اونجا جواب بده براى بقيه كشورا رو راحت تشخيص ميده.

مطالب پیشنهادی