ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا گوگل باید در همکاری اش با ال جی تجدید نظر کند؟

از سال ۲۰۰۸ میلادی که اولین نسخه تجاری از اندروید به بازار آمد، این سیستم عامل موبایلی دستخوش تحولات عظیمی شد و از آنجا که متولی اصلی آن گوگل بود، به خاطر موفقیت های عظیمش ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

از سال ۲۰۰۸ میلادی که اولین نسخه تجاری از اندروید به بازار آمد، این سیستم عامل موبایلی دستخوش تحولات عظیمی شد و از آنجا که متولی اصلی آن گوگل بود، به خاطر موفقیت های عظیمش تصمیم گرفت که خود نیز دستی بر آتش بازار پر رونق محصولات اندرویدی بازار داشته باشد و در همین راستا از سال ۲۰۱۰ میلادی طی همکاری اش با شرکت هایی نظیر اچ تی سی، سامسونگ، موتورولا و ال جی رسما به این عرصه پای گذاشت.

اواسط سال ۲۰۱۶ میلادی بود که خبر رسید گوگل دیگر تمایلی به استفاده از نام شرکت های تولید کننده روی بدنه موبایل هایش ندارد و در عوض می خواهد مروج برند خود باشد. در همین راستا حتی مشخص گردید که سری جدید تلفن های هوشمند این شرکت دیگر نام «نکسوس» را یدک نمی کشند و همراه با اسم، طراحی و نرم افزار تازه در اختیار هواداران برند نکسوس قرار می گیرند.

تولد خانواده پیکسل گوگل

گمانه زنی ها و شایعات در این باره درست از آب در آمدند و گوگل بالاخره در اکتبر سال ۲۰۱۶ نسل جدید موبایل های خود به نام پیکسل و پیکسل اکس ال را معرفی کرد و یک سال بعد نیز نسل دوم این موبایل ها را پیش روی هوادارانش قرار داد.

پیکسل ۲ و پیکسل ۲ اکس ال
پیکسل ۲ و پیکسل ۲ اکس ال

غول جستجوگر در تولید نسل جدید تلفن های هوشمند خود این بار صرفا به سراغ اچ تی سی و ال جی رفت (سازنده پیکسل ۲ اکسل ال) که متاسفانه اعتمادش به ال جی نتیجه بخش نبود و به این واسطه وجهه خود را نزد کاربرانش حسابی خدشه دار کرد.

همانطور که اشاره کردیم پیکسل ۲ اکس ال تازه ترین ماحصل همکاری گوگل و ال جی است که متاسفانه از مشکلات جدی رنج می برد و در ماه های اخیر مرتبا به همین خاطر نامش در سر خط خبرها قرار گرفته.

مشکلات پیکسل ۲ اکس ال

البته ما در پستی جداگانه همه مشکلات پیکسل های جدید گوگل را با شما در میان گذاشته ایم. شاید بهتر باشد در این قسمت نگاهی به مشکلات به وجود آمده برای مدل پیکسل ۲ اکس ال بیاندازیم.

مشکلات این موبایل همانطور که تایید می کنید نه معدودند و نه انگشت شمار و البته عموما هم در پیکسل ۲ که اچ تی سی تولید کرده مشاهده نشده اند. در واقع بروز این مشکلات ثابت کرد که ال جی شریک مطمئنی برای پیشبرد پروژه مهم پیکسل برای گوگل نبوده و بهتر است کمپانی ساکن مانتین ویو یا با نام هایی نظیر اچ تی سی کنار بیاید که امتحان خود را پس داده اند و از جمله برندهای موفق عرصه تولید موبایل بوده اند یا اینکه خود تولید موبایل هایش را در دست بگیرد.

از آنجا که گوگل چندی پیش واحد تولید موبایل های پیکسل را از اچ تی سی خریداری کرد و همکاری اش با این شرکت تایوانی ابدا با چنین مشکلاتی همراه نبود به نظر می آید که بهتر است غول جستجوگر هرچه سریعتر از زیر یوغ شرکت های سخت افزاری نظیر ال جی بیرون بیاید و خود راسا تولید موبایل هایش را به دست بگیرد.

سایه در نمایشگر موبایل های ال جی
مشکل سایه در نمایشگر موبایل های ال جی

در توضیح دلایل این پیشنهاد همین بس که ال جی مدت هاست رقابت در بازار موبایل را به رقبا واگذار کرده و واحد موبایل آن با ضررهای پی در پی روبروست. رابط کاربری تخت و مملو از اپلیکیشن های بی فایده، کیفیت ساخت پایین نمایشگر، طراحی اندک قدیمی، مشکل همیشگی سایه انداختن نمایشگر در پرچمداران سری جی و ضعف در ارائه مستمر و به موقع آپدیت های نرم افزاری را میتوان از جمله اصلی ترین دلایل  طرد شدن ال جی در بازار و کنار گذاشته شدنش از جانب کاربران دانست.

در میان مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم شاید ال جی در ارائه آپدیت نرم افزاری ضعیف ترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشته باشد. با بررسی وضعیت به‌روزرسانی های امسال ال جی و مقایسه آن با سال های گذشته، یک نکته بیشتر از همه چیز خودنمایی می کند: ال جی به وضوح از زمان انتشار آپدیت اوریو سرعت عمل همیشگی اش در همگام شدن با به‌روزرسانی های گوگل که همیشه یکی از برگ های برنده اش بوده را از دست داده و تا این لحظه عملکرد ناامیدکننده ای در انتشار این آپدیت ها به نمایش گذاشته است.

در واقع ناکامی واحد موبایل ال جی به قدری سنگین بوده که در بازه زمانی دو سال گذشته صرفا چهار گزارش فصلی از آن منتشر شده و همین امر گمانه زنی ها در رابطه با وخامت اوضاع آن را بیش از پیش در نظر منتقدان تقویت نموده است.

ظاهرا مدیران شرکت کره ای هم از ضعف خود در این قلمرو آگاه هستند زیرا طبق گزارشی که نشریه Digital Daily منتشر کرده است ال جی در نیمه نخست ۲۰۱۸ قصد خداحافظی با خانواده سری جی خود را دارد. اگر اینطور باشد آنگاه موبایل جی ۷ که انتظار می رود در جریان MWC 2018 معرفی شود اولین تلفن هوشمندی خواهد بود که با نام جدید به بازار روانه می شود. البته باید اشاره کنیم چندی پیش نیز گزارش رسید که مدیر واحد موبایل ال جی رسما دستور توقف فرایند توسعه این پرچمدار را صادر و خواستار آن شده که طراحی و ساخت پرچمدار آتی این شرکت از صفر آغاز شود.

سوال اینجاست:

شرکتی که خود برای جلب توجه کاربران بازار موبایل با مشکل روبروست چطور می تواند نقش معجزه را برای یک کمپانی اینترنتی مانند گوگل ایفا کند و نامش را در میان رقبایی همچون سامسونگ و اپل مطرح نماید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • کامران نوری
    کامران نوری | ۲ بهمن ۱۳۹۶

    ال جی واقعا مزخرفه
    اینو بعد از استفاده از چند مدل مختلف این گوشی میگم
    متاسفانه برد گوشی های الجی واقعا ضعیفه
    اون از نکسوس 5x و اینم از پیکسل هاش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی