ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارزشمندترین استارتاپ دنیا اوبر
تکنولوژی

اوبر دیگر ارزشمندترین استارتاپ دنیا نیست

پس از واگذاری حدود ۱۵ درصد از سهام اوبر به کمپانی ژاپنی SoftBank، این سامانه درخواست خودروی آنلاین جایگاه ارزشمندترین استارتاپ دنیا را از دست داد. عنوان مذکور حالا به یکی از رقبای مستقیم اوبر ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۹

پس از واگذاری حدود ۱۵ درصد از سهام اوبر به کمپانی ژاپنی SoftBank، این سامانه درخواست خودروی آنلاین جایگاه ارزشمندترین استارتاپ دنیا را از دست داد. عنوان مذکور حالا به یکی از رقبای مستقیم اوبر یعنی «Didi Chuxing» تعلق دارد.

به دنبال مشکلات متعددی که این شرکت حمل و نقل در طی یک سال گذشته با آنها دست به گریبان بود، مدیران تصمیم به واگذاری ۱۵ درصد از سهام شرکت خود به کمپانی سرمایه گذاری SoftBank گرفتند. با این واگذاری ارزش کل کمپانی به ۴۸ میلیارد دلار تقلیل یافت که این رقم ۳۰ درصد پایین تر از ارقام پیشین است.

جالب اینجاست که عنوان ارزشمندترین استارتاپ دنیا همچنان در اختیار یک کمپانی درخواست خودروی آنلاین است. شرکت Didi Chuxing در سال ۲۰۱۲ کار خود را در چین آغاز نمود و توانست در مدت کوتاهی عملاً اوبر را از بازار بسیار پرسود این کشور آسیایی بیرون کند. این استارتاپ با سرمایه ۴ میلیارد دلاری که اواخر سال گذشته میلادی از SoftBank دریافت کرد حالا بیش از ۵۶ میلیارد دلار ارزش دارد.

استارتاپ درخواست خودروی آنلاین Didi Chuxing

به عقیده کارشناسان دیدگاه مدیران سرمایه گذار ژاپنی تفاوت عمده ای با «Kalanick» و همکارانش دارد. در حالی که اوبر همچنان برنامه های بلند پروازانه خود را برای توسعه سرویس هایش در کشورهای آفریقایی و آسیایی دنبال می کند، مدیران SoftBank اعتقاد دارند که بهتر است این شرکت تمرکز خود را روی ارتقای سرویس هایش در آمریکا و اروپا قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی