ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اکسپریا XZ2
تکنولوژی

نخستین موبایل فاقد جک صدا از خانواده اکسپریای سونی در راه است

موافق باشیم یا خیر طولی نمی کشد که به تدریج همه تولید کنندگان تلفن های هوشمند جک ۳.۵ میلی متری صدا را از روی محصولاتشان حذف کنند (دست کم از روی موبایل های بسیار پیشرفته ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

موافق باشیم یا خیر طولی نمی کشد که به تدریج همه تولید کنندگان تلفن های هوشمند جک ۳.۵ میلی متری صدا را از روی محصولاتشان حذف کنند (دست کم از روی موبایل های بسیار پیشرفته خود). تا الان سامسونگ، ال جی، و سونی پیاده سازی این طراحی روی تلفن های هوشمند خود را به تعویق انداخته اند و اپل با همراهی چند شرکت چینی پیشتاز چنین حرکتی بوده اند. با این حال آنطور که به نظر می رسد نخستین موبایل فاقد جک صدا از خانواده اکسپریای سونی در راه است.

هفته گذشته کمیسیون ارتباطات دولت فدرال آمریکا که با نام FCC شناخته می شود موبایلی با برند سونی را تایید کرد و همزمان نکات جالبی را در رابطه با آن منتشر نمود که در ادامه با شما در میان می گذاریم. براساس اسناد به دست آمده از این نهاد، تلفن هوشمند مورد بحث (که هم اکنون با اسم رمز FCC ID, PY7-21831A شناخته می شود) ظاهرا به یک پورت USB Type-C برای انتقال صدا و شارژ مجهز شده و به همین خاطر اینطور برداشت می شود که موبایل مورد بحث فاقد جک هدفون باشد.

موبایل تایید شده دارای نمایشگر ۵.۷ اینچی با حاشیه های اندک است

FCC همچنین خاطر نشان کرده که این موبایل طولی به اندازه ۱۵۲.۷۹ و عرضی برابر با ۷۲.۴۲ میلیمتر دارد و از یک نمایشگر ۵.۷ اینچی بهره می برد. این یعنی دستگاه مورد بحث کوچک تر از اکسپریا اکس زد پریمیم است با این حال حاشیه های نمایشگر آن اندکی کمتر از این تلفن هوشمند هستند.

در هر صورت با در نظر داشتن طیف وسیع شایعاتی که در رابطه با اعمال تغییرات اساسی روی طراحی نسل بعدی موبایل های پیشرفته سونی منتشر شده، حذف احتمالی جک ۳.۵ میلیمتری صدا از روی بدنه این دستگاه ها خبر چندان عجیبی نخواهد بود. البته تردیدی نیست که بسیاری از هوادارن برند اکسپریا از این تغییر خشنود نمی شوند اما دست کم این را می دانیم که دیگر زمان حضور پورت های اختصاصی شارژ و صدا روی موبایل های سونی به سر خواهد رسید.

در انتها بد نیست یادآور شویم که امسال کمپانی ژاپنی مورد بحث سه تلفن هوشمند میان رده را معرفی کرد و در این بین خبری از یک مدل بسیار پیشرفته نبود. از همین رو می توان احتمال داد که موبایل جدید تایید شده توسط FCC همان پرچمدار آتی ژاپنی ها باشد که به نمایشگری ۵.۷ اینچی مجهز شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • I.G.I
    I.G.I | ۳ بهمن ۱۳۹۶

    وقتی یه تکنولوژی حذف باید بشه که یه چیز جایگزین کارامد براش باشه...نمیشه که همزمان هم موسیقی گوش داد هم گوشیو شارژ کرد...مسخره تر از همه استفاده اپل بود ازش که حتی تو ایفون هفتش شارژ بیسیم هم نداره...بنظر من وقتی حذف جک هدفون منطقی میشه که شارژ وایرلس از راه دور ممکن بشه

  • علی بیات
    علی بیات | ۲ بهمن ۱۳۹۶

    شاید برای نازک تر کردن و بزرگ تر کردن باتریه

  • shs77
    shs77 | ۲ بهمن ۱۳۹۶

    بنظر میاد که یک کابل type c میخواد همراهش بده که دو تکه هست یک طرفش به هدفون وصل میشه یک طرف هم به شارژر که نیازی به تبدیل برای اتصال همزمان نباشه
    عکس و اطلاعاتش در تاییده FCC موجوده

    راه حل نسبتا خوبیه ولی هنوز وجود جک 3.5 میلیمتری بهتر بود!

  • sackboy
    sackboy | ۲ بهمن ۱۳۹۶

    این احمقانه ترین کاریه که اپل بنیانش رو گذاشت. و از اون احمق تر کسایین که فقط به خاطر این که اپل این کارو کرده، فکر می کنن کار درستیه! احساس می کنم اپل دلش می خواد فکر کنه هنوز سردمدار بلامنازع دنياي تکنولوژیه، هر از چند گاهی یه تصمیم احمقانه می گیره که بگه من خیلی پیشرو هستم. یک سری ها هم باورشون می شه و دنباله روی راهش می شن و تو زمین اون بازی می کنن! من خودم فن سونیم ولی این کارو به شدت اشتباه می دونم.
    کی رو دیدین تا حالا بگه "آخ جون، این مدل گوشی AUX نداره، همینو می برم."

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲ بهمن ۱۳۹۶

    یه دلیل دیگه به لیست علت های نخریدن اکسپریا اضافه شد?? ممنون سونی...

مطالب پیشنهادی