ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

همایش بانکداری الکترونیکی
تکنولوژی

آغاز به کار همایش بانکداری الکترونیکی با حضور وزیر ارتباطات و رییس بانک مرکزی

مراسم افتتاحیه هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیکی و نظام‌های پرداخت برگزار شد. در این رویداد پنلی با عنوان «نوآوری، بازیگران جدید و کارایی در کسب‌و‌کار مالی» با حضور «ولی‌الله سیف» رییس کل بانک مرکزی، «محمدجواد آذری ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۳

مراسم افتتاحیه هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیکی و نظام‌های پرداخت برگزار شد. در این رویداد پنلی با عنوان «نوآوری، بازیگران جدید و کارایی در کسب‌و‌کار مالی» با حضور «ولی‌الله سیف» رییس کل بانک مرکزی، «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و «ناصر حکیمی» معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی برگزار شد.

رییس بانک مرکزی در این رویداد موضع این بانک را دوباره نسبت به پول‌های دیجیتالی که این روزها بازار داغی دارند مطرح کرد و خبر داد که بانک مرکزی همچنان در پی رصد کردن این مقوله است: «تهدیداتی مانند سفته بازی، ایجاد حباب و از دست رفتن تدریجی خواص آنها در این پول ها دیده می‌شود. بانک مرکزی در مورد این پول ها احتیاط می کند. هدف اصلی رصد رمزینه پول ها است.»

«ناصر حکیمی»، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی نیز خبر داد که برخلاف گفته استارتاپ‌ها، این بانک از کسب‌وکارهای نوپا حمایت می‌کند: «استارت آپ ها بیان می کنند که بانک مرکزی از ما حمایت نمی کند ولی باید بگوییم تمام تلاش خود را برای حل دغدغه های آنها انجام داده‌ایم و تا جایی که امکان داشته باشد خود را تطبیق داده‌ایم، زیرا می‌دانیم فناوری و تکنولوژی در حال حرکت بوده و منتظر رگولاتور نمی‌ماند.»

اما وزیر ارتباطات نیز که در این پنل حضور داشت، ضمن تاکید به لزوم سرمایه‌گذاری بانک‌ها در استارتاپ‌ها آنها را گزینه‌هایی جدی و قدرتمند معرفی کرد و بخش‌نامه جدید بانک مرکزی مبنی بر جلوگیری از حضور بانک‌ها در نهادهای اقتصادی را مخالف رشد اکوسیستم استارتاپی کشور و از آن مهم‌تر در تضاد با برنامه ششم توسعه دانست.

وزیر ارتباطات خبر داد که دنیا در حال حرکت به سوی اقتصاد دیجیتالی است: «بازیگران اصلی این حوزه بانک ها و کسب وکارهای نوپا هستند اما متاسفانه موانع و انحصار در نظام‌های پرداخت مشکلات جدی پیش پای شرکت‌های استارت‌آپی ایجاد کرده است.»

جهرمی همچنین به مسائل امنیتی شبکه‌های بانکی پرداخت و با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد از شکایت‌های رسیده به پلیس فتا مربوط به کلاهبرداری‌های بانکداری الکترونیکی می‌شود، خبر داد که نیمه ابتدایی سل ۹۶، حدود ۴۲ میلیارد تومان کلاهبرداری از حساب‌های بانکی افراد صورت گرفته است.

وزیر ارتباطات عنوان کرد که اکنون یک میلیون دستگاه پوز غیرفعال در کشور وجود دارد و نوآوری در این حوزه به اشباع رسیده در حالی که می‌توان در حوزه‌های دیگر وارد شد: «یکی از مسئولیت های جمع حاضر این است که نقشه راه توسعه شبکه بانکی را به سمت بلاک چین طراحی کند. امروز . آگاهی دادن مردم درباره این ارزها وظیفه دولت است ولی حتی بسیاری از مسوولان نیز با این مفهوم آشنا نیستند.»

او با تاکید بر اینکه شبکه بانکداری ما با تکیه بر توان و دانش داخلی ساخته شده به این مساله اشاره می‌کند که نمونه‌ای مثل این شبکه در منطقه وجود ندارد: «رشد شبکه بانکداری الکترونیک باعث تغییرات شگرفی در بخش‌های مختلف از جمله در شبکه اپراتورهای همراه شده تا جایی که شاهد هستیم اگر تا پیش از این ۴ درصد شارژ از طریق کارت‌های سنتی انجام می‌شد حالا این میزان به ۸۰ درصد از طریق پرداخت الکترونیک رسیده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • iran gnulinux
    iran gnulinux | ۲ بهمن ۱۳۹۶

    بیت کوین تور صهیونیزم گرام دارک وب ... که همگی بر بستر بلاک چین فعالیت می کنند بستری برای سو استفاده مالی از اعتماد مردم برای گسترش فعالیت های مالی تروریستی و تضعیف بانک های دولتی خواهند بود باید اختلافات را کنار گذاشت و همه جامعه جهانی با سرمایه گذاری بر روی کامپیوتر های کوانتومی بساط دزد ها و هکر ها را جمع کنیم

  • iran gnulinux
    iran gnulinux | ۲ بهمن ۱۳۹۶

    باید هر چه سریعتر با همکاری بین المللی و توسل به نگرانی های مشترک جامعه جهانی بساط بلاک چین و آفتابه دزد های سایبری را جمع کنیم

مطالب پیشنهادی