ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا نسبت به افزایش قیمت کارت های گرافیک واکنش نشان داد

ظهور ارزهای مجازی و افزایش محبوبیت آنها در سال های اخیر اثرات جانبی بسیاری به همراه داشته است که از این میان می توان به افزایش ناگهانی تقاضا برای ابزارهای استخراج آنها اشاره کرد. استخراج ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

ظهور ارزهای مجازی و افزایش محبوبیت آنها در سال های اخیر اثرات جانبی بسیاری به همراه داشته است که از این میان می توان به افزایش ناگهانی تقاضا برای ابزارهای استخراج آنها اشاره کرد.

استخراج کنندگان بیت کوین ابتدا از کارت گرافیک استفاده می کردند با این حال افزایش فعالان این حوزه و حجم سفارش ها باعث شد که کارت های گرافیک کارایی خود را از دست بدهند و پس از آن کاربران به سراغ مدارهای مجتمع با کاربرد خاص (ASIC) رفتند.

انویدیا
قیمت کارت های گرافیک انویدیا در بازار جهانی

با این حال اگر بیت کوین را در نظر نگیریم، کارت های گرافیک هنوز از کارایی بالایی برای استخراج ارزهای دیگر از قبیل اتریوم، زدکش، زد کلاسیک و غیره برخوردار هستند و همین مساله به افزایش شدید تقاضا و حتی کمبود این قطعات منجر شده که به بازارهای داخلی نیز سرایت کرده است.

کمبود این قطعات در بازار نارضایتی فعالان حوزه کامپیوتر و گیمرها را به دنبال داشته تا حدی که انویدیا به عنوان یکی از تامین کنندگان اصلی کارت های گرافیک ناچار به واکنش در این زمینه شده است. مسئولان این کمپانی با تاکید بر عدم رضایت از افزایش یکباره قیمت کارت های گرافیک اعلام کرده اند:

برای انویدیا گیمرها اهمیت بالایی دارند و به همین خاطر از فروشندگان می خواهیم که نیازهای این دسته از کاربران را در اولویت قرار دهند.

کارت گرافیک های AMD نیز از کارایی بالایی در استخراج ارزهای مجازی برخوردار هستند و همین مساله با افزیش قیمت پیوسته و کاهش موجودی آنها در ماه های اخیر همراه شده است.

افزایش قیمت این قطعات به حدی زیاد بوده که در بعضی موارد تفاوت بهای آنها در بازار با قیمت کارخانه به 300 درصد رسیده است. از سوی دیگر  مدل هایی مانند AMD RX 580 که چند ماه بیشتر از معرفی آنها نگذشته در بازار جهانی نایاب شده اند.

کمپانی انویدیا برای غلبه بر بحران کمبود کارت های گرافیک و جلب رضایت گیمرها اخیرا مدل P106 مخصوص استخراج ارز را به بازار عرضه کرده که نسبت به مدل های معمولی قیمت کمتری دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲ بهمن ۱۳۹۶

    بین کوین یه حبابه فقط
    آینده از آن ارز دیجیتالیه ولی یک پول با پشتوانه. نه پولی که با کارت گرافیک استخراج بشه

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲ بهمن ۱۳۹۶

    با بیت کوین مخالف نیستم،ولی ارزش این همه تلاشو نداره،مصرف برقش داره سربه فلک میکشه ک در این شرایط گرمایش جهانی و ... ارزش داره این همه منابع صرفش بشه؟

مطالب پیشنهادی