ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

به یاد اولین معلم فضانورد؛ در ایستگاه فضایی بین المللی کلاس درس برگزار می شود

«کریستا مک اولیف» که به عنوان اولین معلم فضایی شناخته می شود در 28 ژانویه سال 1986در حالی فوت کرد که داخل فضاپیمای چلنجر در حال ارسال به فضا بود. در این روز فضاپیمای مذکور ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

«کریستا مک اولیف» که به عنوان اولین معلم فضایی شناخته می شود در 28 ژانویه سال 1986در حالی فوت کرد که داخل فضاپیمای چلنجر در حال ارسال به فضا بود. در این روز فضاپیمای مذکور تنها کمی بیش از یک دقیقه پس از ارسال منفجر شد و مک اولیف به همراه شش فضانورد دیگر جان خود را از دست داده و از ماجراجویی خود باز ماندند.

حالا به افتخار این معلم، 32 سال پس از واقعه یاد شده،  دو نفر از فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی قصد دارند کلاس های درس علوم او را در فضا برگزار کنند.

مک اولیف که از بین بیش از 11 هزار نفر انتخاب شده بود، قرار بود پس از سفر به فضا و بازگشت به زمین، تجربیات خود را در اختیار کودکان قرار دهد و به آنها برای یادگیری در زمینه های علمی، فناوری، مهندسی و ریاضیات انگیزه بدهد.

انفجار فضاپیمای چلنجر در سال 1986
انفجار فضاپیمای چلنجر در سال 1986 در حالی اتفاق افتاد که حدود یک پنجم شهروندان آمریکا به تماشای آن از تلویزیون به صورت زنده نشسته بودند.

حالا دو تن از فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی، «جوی آکابا» و «ریکی آرنولد» قصد دارند در 6 ماه آینده کلاس های آموزشی را برگزار کنند. این دو از روز جمعه این هفته از طریق پخش مستقیم تلویزیونی با دانش آموزان در دانشگاه ایالتی فرامینگام در نزدیکی بوستون در ارتباط خواهند بود.

درس هایی که قرار است در این دوره آموزش داده شود شامل 4 مبحث از جمله قوانین نیوتن خواهد بود. به گفته «مایک کینکِید»، دستیار مدیر بخش آموزشی ناسا، این دروس روش شگفت انگیزی برای افتخار کردن به مک اولیف و سایر خدمه چلنجر و به یاد آوری آنها خواهد بود.

کریستا مک اولیف - Christa McAuliffe
کریستا مک اولیف در حال سپری کردن تمرینات بی وزنی

بدین ترتیب تا جمعه پیش رو 4 درس از مجموع 6 درسی که قرار بوده توسط مک اولیف آموزش داده شود، توسط آکابا و آرنولد آموزش داده خواهد شد. این درس ها همچنین از بهار آینده به صورت آنلاین در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • I.G.I
    I.G.I | ۲ بهمن ۱۳۹۶

    خدا بیامرزتشون

مطالب پیشنهادی