ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Rolls-Royce Wraith two-door coupe
تکنولوژی

نگاهی به فهرست گرانقیمت ترین کالاهای فروخته شده در سایت eBay در سال ۲۰۱۷

حراجی آنلاین eBay معروف ترین وبسایتی است که کاربران می توانند کالاهایی که در اختیار دارند را در آن به فروش برسانند. همیشه در میان هزاران کالایی که در این سایت به حراج گذاشته می ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

حراجی آنلاین eBay معروف ترین وبسایتی است که کاربران می توانند کالاهایی که در اختیار دارند را در آن به فروش برسانند. همیشه در میان هزاران کالایی که در این سایت به حراج گذاشته می شوند تعدادی با قیمت های واقعاً گزاف و عجیب و غریب فروخته می شوند.

در حراج های آنلاین eBay به طور معمول کالاهایی به قیمت های نجومی به فروش می رسند که ارزش معنوی ویژه ای داشته باشند. در سال ۲۰۱۷ نیز شاهد به فروش رفتن تعدادی از کالاها با تاریخچه های خاص بودیم که رکوردهای بعضاً باور نکردنی را به جای گذاشته اند. در این مطلب فهرستی از گرانقیمت ترین حراجی ها در سالی که گذشت را مرور می کنیم.

 

۱- پیانوی بزرگ الویس پریسلی به قیمت ۳۷۵۱۹۰ دلار

پیانوی الویس پریسلی

پیانوی مورد بحث در سال ۱۹۱۲ و توسط کمپانی «Wm. Knabe & Co» تولید شده و یکی از آلات موسیقی محبوبی بود که خواننده افسانه ای راک اند رول یعنی الویس پریسلی برای عمارت خود خریداری کرده بود. پس از مرگ این خواننده، پیانوی محبوبش بین چند خریدار دست به دست شد، اما سرانجام کمپانی «Graceland» به عنوان مالک فعلی عمارت محل سکونت پریسلی آن را برای باز گرداندن به محل اولیه خود در اتاق نشیمن بازخرید نمود.

شاید پرداخت رقم ۳۷۵۱۹۰ دلار برای این ابزار موسیقی زیاد به نظر برسد، اما جالب است بدانید که پیش بینی رقم اولیه فروش آن چیزی مابین ۲.۵ تا ۵ میلیون دلار بوده است. بنابراین به نظر می رسد خریدار شانس بزرگی را به دست آورده است.

لازم به ذکر است که بخشی از رقم پرداخت شده برای خریداری این پیانو به یک بنیاد خیریه برای تهیه لوازم توانبخشی کودکان کم شنوا اهدا خواهد شد.

 

۲- گیتار الکتریک کرت کوبین به قیمت ۷۵۰۰۰ دلار

گیتار

این گیتار که ساخت کمپانی «Hagstrom» است در خلال سال های ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۰ میلادی توسط کرت کوبین گیتاریست و بنیانگذار گروه موسیقی راک «نیروانا» مورد استفاده قرار می گرفته است. در واقع این اولین گیتاری بود که کوبین در بدو تشکیل گروه مشهورش از آن استفاده می نمود.

تمام مبلغ ۷۵۰۰۰ دلار به دست آمده از این حراجی به بنیادی خیریه برای کمک به افراد بی خانمان اختصاص خواهد یافت.

 

۳- گیتار آکوستیک و متن شعر امضا شده توسط رایان آدامز به قیمت ۶۳۲۰۰ دلار

متن شعر

در سالی که گذشت خواننده مشهور رایان آدامز گیتار آکوستیک و برگه شعر اصلی امضا شده آهنگ محبوبش «Gimme Something Good» را جهت امور خیریه به حراج گذاشت و توانست آن را به رقم قابل توجه ۶۳۲۰۰ دلار به فروش برساند. ۱۱۱ نفر در این حراجی شرکت کردند و قرار است کل مبلغ به دست آمده از آن صرف بنیاد توسعه آزادی های اجتماعی شود.

 

۴- نسخه اصلی از شماره هشتم کامیک All-Star به قیمت ۹۳۶۲۲۳ دلار

سه سال قبل مالک کمپانی باسابقه «Pristine Comics» توانست نسخه اصلی شماره اول از مجموعه کامیک کلاسیک و بسیار محبوب All-Star را در eBay به قیمت شگفت انگیز ۳.۲ میلیون دلار به فروش رسانده و رکوردی را برای فروش یک جلد کامیک به ثبت برساند. بنابراین جای تعجب نیست که بشنویم گران قیمت ترین نسخه کتاب کامیک به فروش رفته در سال ۲۰۱۷ نیز به شماره ای دیگر از همین مجموعه تعلق گرفته است.

در سال ۱۹۴۱ و شماره هشتم از مجموعه کامیک All-Star بود که ابر قهرمان زن بسیار مشهور یعنی «واندر وومن» پای به عرصه دنیای کامیک ها گذاشت. در کنار این کتاب شماره اول از کتاب کامیک «Sensation Comics» و شماره نخست از مجموعه Wonder Woman نیز عرضه شده بود که در مجموع ۱.۵ میلیون دلار را روانه حساب های فروشنده آنها کرد.

 

۵- کارت تصویر Willie Mays به همراه امضای او به قیمت ۲۳۴۲۰۱ دلار

کارت تصویر بازیگر بیس بال

کارت های تصویر بازیکنان مشهور بیس بال در میان هواداران حرفه ای این رشته از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. همین مسئله باعث شد تا در یک حراجی آنلاین در سایت eBay کارت تصویر بازیکن افسانه ای «Willie Mays» به همراه امضای خود او به قیمت ۲۳۴۲۰۱ دلار به فروش برسد.

لازم به ذکر است که کارت مورد اشاره در سال ۱۹۵۲ چاپ شده و پس از امضا، توسط یک مجموعه دار تا به امروز در شرایطی بسیار خوب نگهداری شده است.

 

۶- نقاشی «Liberty» اثر پیتر مکس به قیمت ۳۸۵۰۰ دلار

نقاشی لیبرتی

گران ترین تابلوی نقاشی که در سال ۲۰۱۷ در eBay فروخته شد متعلق به یک هنرمند معاصر آمریکایی با نام پیتر مکس است که بیشتر او را بابت نقاشی های پرتره اش از رؤسای جمهور ایالات متحده و مناظری از رویدادهای ورزشی می شناسند.

تابلوی Liberty که تصویری از چهره مجسمه آزادی را به نمایش می گذارد، به قیمت ۳۸۵۰۰ دلار و توسط یک مجموعه دار خریداری شده است.

 

۷- یک وعده نهار با وارن بافت به قیمت ۲.۶۸ میلیون دلار

یک وعده نهار با وارن بافت

به مانند سال گذشته، رکورد گرانقیمت ترین حراجی سایت eBay به «Warren Buffett's Power Lunch» تعلق گرفت. این رقم گزاف برای خرید یک کالا پرداخت نشده، بلکه خریدار این فرصت را می یابد تا یک وعده نهار را همراه با میلیاردر مشهور «وارن بافت» در رستورانی مجلل در نیویورک صرف کند.

لازم به ذکر است که سال گذشته این فرصت ویژه به قیمت ۳.۴۶ میلیون دلار به فروش رفته بود. بافت این برنامه را از سال ۲۰۰۳ تا به امروز به اجرا گذاشته و تمام ۲۵ میلیون دلار درآمد حاصل از آن را صرف بنیادهای خیریه کرده است.

 

۸- یک دستگاه رولز رویس Wraith کوپه به قیمت ۲۷۴۸۸۸ دلار

Rolls-Royce Wraith two-door coupe

خودروهای کمپانی رولز رویس همواره نماد تجمل و خاص بودن هستند و عجیب نیست که نام یکی از محصولات این شرکت را در میان بزرگترین کالاهای به فروش رفته در حراج های آنلاین eBay ببینیم. قیمت اصلی رولز رویس Wraith کوپه مدل ۲۰۱۵ برابر با ۳۵۰ هزار دلار است، اما خودروی به حراج گذاشته شده بیش ۴۶۰۰ کیلومتر را در جاده ها و خیابان های آریزونای آمریکا طی کرده است.

لازم به ذکر است که این رکورد ۲۷۴۸۸۸ دلاری برابر با نیمی از رکورد فروش خودروی کارکرده سال قبل این حراجی آنلاین است که به یک دستگاه لامبورگینی ایتالیایی تعلق داشت.

 

۹- رادیوی تزیینی Nocturne به قیمت ۹۵۰۰۱ دلار

رادیوی تزئینی Nocturne

رادیوی تزیینی و عجیب و غریب Nocturne محصول سال ۱۹۳۴ است، ولی همچنان بدون مشکل کار می کند. طراحی منحصر به فرد و جالب این محصول سبب شده تا خریدار آن حاضر شود ۹۵۰۰۱ دلار را بابت تصاحب آن پرداخت کند. گفته شده مجموعه داران متعددی به دنبال خرید این محصول کمیاب و کلاسیک بوده اند، چرا که تنها چند دستگاه محدود از آن در سرتاسر دنیا وجود دارد.

 

۱۰- ساعت پلاتینی رولکس به قیمت ۱۸۵۶۵۰ دلار

ساعت پلاتینی رولکس

حلقه ای زیبا از الماس دور تا دور صفحه ساعت مدل 18956 رولکس را در بر گرفته و بدنه آن نیز از جنس فلز پلاتین است. همین ویژگی ها سبب شده تا این ساعت مچی بتواند با رکورد ۱۸۵۶۵۰ دلاری خود گران قیمت ترین ساعت مچی به فروش رفته سال ۲۰۱۷ در سایت eBay باشد.

 

۱۱- کیف زنانه Hermes Birkin از جنس پوست کروکودیل به قیمت ۸۸۰۰۰ دلار

کیف زنانه پوست کروکودیل

برخلاف سایر کالاهای قدیمی و مستعمل حاضر در این لیست، کف دستی زنانه Hermes Birkin با رنگ سبز زمردی اش محصولی کاملاً نو و استفاده نشده است. با ۸۸۰۰۰ دلاری که خریدار این کیف پوست کروکودیل پرداخت کرده می توان سه دستگاه خودروی تسلای Model 3 را خریداری نمود.

 

۱۲- گوشواره الماس ۶.۵ قیراطی به قیمت ۱۰۳۰۰۰ دلار

گوشواره جنس الماس

مقام گرانقیمت ترین زیروآلات به فروش رفته در حراجی آنلاین eBay نیز به این جفت گوشواره الماس به وزن ۶.۵ قیراط تعلق می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • amir nori
    amir nori | ۳ بهمن ۱۳۹۶

    منم برم تو برنامه دیوار اگهی بزنم نیم ساعت صرف ناهار با من ۵۰ هزارتومان
    دیگه بیشتر از این نمیارزم?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی