ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Tencent
تکنولوژی

گوگل و Tencent برای به اشتراک گذاشتن پتنت ها با یکدیگر به توافق رسیدند

گوگل و Tencent، بزرگتری کمپانی فناوری چین قراردادی را برای به اشتراک گذاری پتنت ها و استفاده از آنها در محصولات و توسعه فناوری های جدید امضا کرده اند. Tencent که نخستین شرکت 500 میلیارد دلاری ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

گوگل و Tencent، بزرگتری کمپانی فناوری چین قراردادی را برای به اشتراک گذاری پتنت ها و استفاده از آنها در محصولات و توسعه فناوری های جدید امضا کرده اند.

Tencent که نخستین شرکت 500 میلیارد دلاری آسیایی محسوب می شود، مالک اپلیکیشن پیام رسان «وی چت» و یکی از محبوب ترین بازی های چینی به  نام Honour of Kings است

گوگل در سال 2010 و به دنبال امتناع از سیاست های سانسور محتوای دولت چین از ارائه خدمات موتور جستجو و بسیاری از سرویس های در این کشور صرف نظر کرد.

از آن زمان بسیاری از اپلیکیشن های این غول اینترنتی در چین ممنوع شده اند اما انتظار می رود قرار داد مذکور باعث گسترش فعالیت های گوگل در این کشور شود.

کمپانی ساکن مانتن ویو در سال گذشته با هدف حضور مجدد در پرجمعیت ترین کشور دنیا اقداماتی را ترتیب داده که از این میان می توان به انتشار نسخه جدیدی از اپلیکیشن مترجم ویژه چین، افتتاح یک دفتر در شنژن و اعلام طرح افتتاح یک لابراتوار هوش مصنوعی در این کشور اشاره کرد.Tencentاز سوی دیگر سرویس های Tencent تا حد زیادی به داخل مرزهای چین محدود شده اند اما این کمپانی با کمک گوگل می تواند حوزه فعالیت های خود را به کشورهای خارجی نیز گسترش دهد.

Tencent با هدف حضور هرچه بیشتر در خارج از مرزهای چین اقداماتی را صورت داده که از این میان می توان به خرید 5 درصد از سهام تسلا و عرضه بازی Arena of Valor با زبان انگلیسی اشاره کرد که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

روسای بخش پتنت های هردو کمپانی با ابزار رضایت از انعقاد قرارداد مذکور تاکید کرده اند که این همکاری به توسعه محصولات و سرویس های بهتر منجر خواهد شد.

قرارداد مشارکت پتنت ها برای گوگل تازگی ندارد چرا این کمپانی در سال 2014 قراردادی را برای به اشتراک گذاری پتنت های موجود و مواردی که طی یک دهه آینده توسعه پیدا می کنند با سامسونگ منعقد کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی