ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Hyundai-Sonata-2018
خودرو

هیوندای سوناتا بالاترین امتیاز ممکن را از موسسه ایمنی IIHS کسب کرد

هیوندای سوناتای کنونی که با کد LF شناخته می شود، هفتمین نسل از این سدان سایز متوسط کره ای بوده و از سال 2014 بر روی خط تولید قرار دارد. این نسل از سوناتا سال ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

هیوندای سوناتای کنونی که با کد LF شناخته می شود، هفتمین نسل از این سدان سایز متوسط کره ای بوده و از سال 2014 بر روی خط تولید قرار دارد. این نسل از سوناتا سال گذشته زیر تیغ جراحی زیبایی رفته و نسخه فیس لیفت آن با تغییرات ظاهری زیاد در ماه آوریل رسما معرفی شد.

Hyundai Sonata 2018 vs 2015

به تازگی سوناتای فیس لیفت یا همان نسخه 2018 توسط موسسه IIHS ارزیابی شده و نتایج آن انتشار یافته است. بر این اساس سدان پرطرفدار کره ای ها عملکرد خیره کننده ای از خود به نمایش گذاشته و توانسته همانند سانتافه و سانتافه اسپرت (مدل حاضر در ایران) بالاترین امتیاز ممکن یعنی Top Safety Pick Plus را کسب کند.

Hyundai-Sonata-2018

نسخه مورد ارزیابی به آپشن هایی مثل ترمز اضطراری خودکار و چراغ های LED با قابلیت چرخش در سر پیچ ها مجهز بوده، این آپشن ها بر روی مدل هایی که بعد از سپتامبر 2017 تولید شده اند، در دسترس هستند. آقای اسکات مارگاسن (Scott Margason) مدیر بخش برنامه ریزی محصولات هیوندای در آمریکای شمالی در این باره گفته:

نوآوری هایی که ما برای محافظت و پیشگیری از تصادفات به کار می بریم، همگی نقش مثبتی در ارتقای ایمنی تولیداتمان ایفا می کنند.

Hyundai-Sonata-2018

نسخه فیس لیفت سوناتای هفتم به طور استاندارد با تجهیزاتی مثل سیستم تشخیص نقاط کور، اخطار عبور ترافیک از پشت خودرو و سیستم جدید اخطار از بین خطوط به فروش می رسد.

Hyundai-Sonata-2018

در کنار سه مدل سوناتا، سانتافه و سانتافه اسپرت که موفق به کسب بالاترین امتیاز ممکن شده اند، مدل های دیگری مثل آیونیک هیبریدی، النترا، النترا GT و توسان یک رده پایین تر قرار گرفته و امتیاز Top Safety Pick را دریافت کرده اند.

Hyundai-Elantra_GT-2018

به منظور کسب امتیاز Top Safety Pick خودروهای مورد ارزیابی باید عملکرد خوبی در 5 تست برخورد با گوشه کاپوت جلو، برخورد با نیمی از کاپوت جلو، مقاومت بالای سقف و درها و همچنین کنترل حرکت سر در برخورد از عقب داشته باشند؛ وجود سیستم های جلوگیری از برخورد و نوردهی قابل قبول چراغ ها نیز برای اعطای این امتیاز ضروری هستند.

iihs small-overlap

اما برای دریافت کامل ترین امتیاز ممکن یعنی Top Safety Pick Plus، خودروها باید در برخورد از گوشه کاپوت سمت شاگرد نیز امتیاز خوبی کسب کرده و از لحاظ نوردهی چراغ های اصلی وضعیت مطلوبی داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ghost
    Ghost | ۲ بهمن ۱۳۹۶

    داره پا به پای ساینا هیبرید رقابت میکنه

مطالب پیشنهادی