ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلاش اینتل برای رفع مشکل ریبوت شدن کامپیوترها پس از نصب پچ امنیتی اسپکتر

چند روز قبل اینتل پَچ نرم افزاری برای رفع دو حفره امنیتی اسپکتر (Spectre) و ملتداون (Meltdown) را منتشر کرد، آسیب پذیری هایی که به بیست سال قبل بر می گردند و تقریباً در تمام ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۱:۲۶

چند روز قبل اینتل پَچ نرم افزاری برای رفع دو حفره امنیتی اسپکتر (Spectre) و ملتداون (Meltdown) را منتشر کرد، آسیب پذیری هایی که به بیست سال قبل بر می گردند و تقریباً در تمام پردازنده ها دیده می شوند. این بسته امنیتی مشکلات زیادی را ایجاد کرد و بسیاری از کامپیوترهای شخصی به صورت خودبخودی ریستارت می شدند. حال اینتل اعلام کرده در تلاش برای رفع این مشکل است.

پچ امنیتی اولیه اینتل باعث کاهش سرعت و ریبوت شدن کامپیوترها می شود

تا به امروز نسخه های متفاوتی برای رفع آسیب پذیری سیستم های کامپیوتری مختلف تجویز شده است. اینتل برای حدود 90 درصد از پردازنده هایش بسته امنیتی عرضه کرده اما بسیاری از آنها سرعت عملکرد کامپیوتر شما را کند خواهند کرد. مشکل ریستارت شدن خودبخودی نیز همچنان به قوت خود باقیست که نه تنها چیپست های سری برادول و هسول، بلکه معماری های جدید آیوی بریج، سندی بریج، اسکای لیک و حتی کیبی لیک را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

یکی از متخصصین اینتل در این زمینه می گوید که آنها توانسته اند ریشه مشکل ریبوت شدن در پلتفرم های برادول و هسول را بیابند و با همکاری برخی شرکای سخت افزاری مشغول تست آن هستند. زمانی که این تست ها با موفقیت کامل به پایان برسد، بسته جدید در اختیار کاربران عمومی قرار خواهد گرفت.

در همین راستا اینتل به شرکت های سازنده، ارائه دهندگان خدمات کلاود و تولیدکنندگان نرم افزار پیشنهاد کرده که از انتشار بیشتر بسته امنیتی قبلی خودداری کنند. اگر شما هم جزو آن دسته کاربرانی هستید هنوز پچ قبلی را روی پردازنده های سری برادول و هسول نصب نکرده اید، بهتر است فعلاً دست نگه دارید تا این بسته جدید از راه برسد. اما اگر از پردازنده های جدیدتر اینتل استفاده می کنید (که به احتمال زیاد همین طور است) تصمیم سختی را پیش رو دارید و باید بین افزایش امنیت یا حفظ کارآیی دستگاه، یکی را انتخاب نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی