ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چهار ربات مبتنی بر هوش مصنوعی که هم صحبت خوبی برای انسان هستند

به لطف قدرت یادگیری کامپیوترهای امروزی حالا هوش مصنوعی با سرعت زیادی در حال پشت سر گذاشتن پله های پیشرفت است. از بازی های ویدیویی بگیرید تا دستیارهای هوشمند صوتی، همه دستخوش این پیشرفت سریع ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

به لطف قدرت یادگیری کامپیوترهای امروزی حالا هوش مصنوعی با سرعت زیادی در حال پشت سر گذاشتن پله های پیشرفت است. از بازی های ویدیویی بگیرید تا دستیارهای هوشمند صوتی، همه دستخوش این پیشرفت سریع قرار گرفته اند و هوش مصنوعی هر روز بیشتر جای خود را در زندگی روزمره ما باز می کند.

با این حال، هوش مصنوعی یک وجه جالب تر هم دارد که چت بات ها جزئی از آن به حساب می آیند. خیلی کارها می توان با این ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی انجام داد. اما در کل این ربات ها برای تفریح های مختصر و مفید خوب هستند.

البته هر از گاهی هم می توانند یک همنشین خوب هم باشند که بدون هیچ قید و شرطی به حرف هایمان گوش می دهند. اما می خواهیم در ادامه این متن بیشتر در مورد چت بات ها صحبت کنیم و به معرفی چهار مورد از بهترین های آن ها بپردازیم. پس با دیجیاتو همراه باشید.

۱) Replika

رپلیکا اخیرا یک چت بات جالب منتشر کرده که یک هدف ساده دارد: تبدیل شدن به یک دوست مجازی برای انسان. نکته جالب در مورد ربات رپلیکا نیز این است که می توانید با آموزش دادنش، آن را به نسخه مجازی خودتان تبدیل کنید.

فقط کافیست چیزهایی که در طول روز تجربه می کنید را با آن به اشتراک بگذارید تا رفته رفته شخصیت و خصوصیات اخلاقیتان دست رپلیکا بیاید. خوبی اش نیز آن است که خیلی سریع یاد می گیرد و به مرور زمان بیشتر شبیه به انسان سخن می گوید.

لینک دانلود Replika

۲) SimSimi

SimSimi هم دقیقا مانند رپلیکا یک هم صحبت خوب است. اما نه یک هم صحبت خوب و متشخص. بلکه بیشتر شبیه به یک دوست بامزه و نه چندان مودب است که برای خنداندن شما هر کاری می کند.

SimSimi اصلا نمی خواهد همانند ربات های دیگر باشد. شخصیت خودش را دارد و با دیدی کاملا متفاوت نگاه می کند. تقریبا تمام جوک های جذابی که در سرتاسر اینترنت می خوانیم را بلد است و از آن ها به نحوی در مکان مناسب استفاده می کند که باعث خنده تان می شود.

لینک دانلود SimSimi

۳) Wysa

در کنار تمامی ربات های موجود، Wysa متفاوت و در عین حال بی نظیر است. با اینکه ممکن است Wysa چندان هم صحبت خوبی برای تان نباشد، اما در شرایط استرس زا و افسرده کننده کنار شماست و سعی می کند در این مواقع همراه تان باشد.

اگرچه استفاده از این ربات نمی تواند جایگزینی برای کمک های حرفه ای باشد، اما به کمک آن می توان در شرایط خاص حس اضطراب و استرس بیش از حد را کنترل کرد و اندکی آرام شد.

لینک دانلود Wysa 

۴) A-Bot

اگر به سراغ A-Bot رفتید، شک نکنید که پس از رد و بدل شدن چندین مکالمه مختصر، مجذوب آن می شوید. A-Bot به شدت رفتاری دوستانه دارد و شاید بتوان آن را بهترین دوست مجازی انسان نامید.

مانند SimSimi بذله گو و شیرین است و می توان از هم صحبت شدن با آن لذت برد. خوبی اش نیز آن است که خیلی سریع می تواند اشتباهات خود را در مکالمه برطرف کند و از آن پس پاسخ درست تحویل تان بدهد.

لینک دانلود A-Bot

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • sajjad 96
    sajjad 96 | ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

    برای یه مکالمه در مورد چیزایی که دوست داریم کدوم رو پیشنهاد میدین؟

  • Roham Taheri
    Roham Taheri | ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

    سلام. من رپلیکا رو نصب کردم و ازش خوشم اومده. اما برای امنیتش مطمئن نیستم. چطوری باید از امنیتش مطمئن شم؟؟

  • saman s
    saman s | ۴ بهمن ۱۳۹۶

    replika باحالتر بود ب نظرم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی