ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کاهش قیمت فولکس واگن تیگوان 2018؛ راهکاری برای جلب اعتماد مشتریان

یکی از محصولات فولکس واگن که در جلب توجه خودرو دوستان چندان موفق نبوده و نتوانسته است افراد زیادی را جذب خود کند تیگوان است. این خودرو نه تنها در داخل ایران بلکه در بازار ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

یکی از محصولات فولکس واگن که در جلب توجه خودرو دوستان چندان موفق نبوده و نتوانسته است افراد زیادی را جذب خود کند تیگوان است. این خودرو نه تنها در داخل ایران بلکه در بازار جهانی نیز با استقبال مواجه نشده است.

گفته می شود یکی از دلایل این عدم استقبال، قیمت بالای این خودرو است. فولکس واگن به امید افزایش فروش این کراس اوور سه ردیفه، مدل جدید آن را برای سال 2018 طراحی مجدد کرده و قیمت تریم های مختلف آن را کاهش داده است.


به گفته مجله خودرویی نمایندگی های مجاز فولکس واگن مدعی اند که این تغییرات و کاهش هزینه ها مثمر ثمر واقع شده و افزایش فروش این وسایل نقلیه را با خود به همراه داشته است.

بر اساس قیمت های جدید منتشر شده تریم S این خودروی سه ردیف با قیمت پایه حدودی 26 هزار دلار راهی بازار شده است. پولی که برای خرید این تیپ پرداخت می شود شامل هزینه خرید یک سیستم انتقال قدرت چرخ های جلو بوده و همچنین هزینه های مربوط به حمل و نقل خودرو و جابجایی آن از کارخانه به نمایندگی را نیز شامل می شود. این تیپ کاهش قیمتی 600 دلاری را تجربه کرده است.

تیپ های بعدی که با این خودرو ارائه می شوند SE و SEL اند. مشتریان در هنگام خرید تیگوان هایی که به این تریم ها مجهز اند باید مبالغی در حدود 28 هزار دلار و 32 هزار دلار پرداخت کنند که در این صورت فولکس واگن نسبت به مدل های قبلی به ترتیب چیزی در حدود 2 هزار و 500 دلار به خریداران خود تخفیف داده است.

سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک نیز  کاهش قیمتی مشابه داشته و تمامی خریدارانی که خواستار این سیستم انتقال قدرت اند در همان ابتدا یک تخفیف نسبتا خوب را بدست خواهند آورد.


اما فولکس واگن در مورد مدل شاخص پریمیوم SEL که نسبت به بقیه مدل ها پرفروش تر است انعطاف به خرج نداده و قیمت آن همچنان بدون تغییر باقی مانده و در حدود 37 هزار دلار است.

به طور کلی نسخه 2018 این خودرو چیزی در حدود 10 اینچ افزایش طول دارد. انتخاب فولکس واگن برای قوای محرکه این خودرو، یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر با قدرت 184 اسب بخار و گشتاور حدود 300 نیوتن متر است.

قدرت تولید شده توسط این موتور از طریق یک جعبه دنده هشت سرعته به چرخ ها ارسال می شود. این خودروساز درست مثل نسخه های قبلی به مدل 3 ردیفه اکتفا نکرده و نمونه های تیگوان لیمیتد دو ردیفه را نیز راهی بازار کرده است. قیمت این مدل ها بدون تغییر باقی مانده و چیزی در حدود 23 هزار دلار است.


بر اساس گزارش مجله خودرویی Automotive News، فروش تیگوان سه ردیفه در ایالات متحده از ماه ژوئیه آغاز شده و تاکنون تعداد 21023 دستگاه از این خودرو نیز در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

بد نیست بدانید از 13 مدل مختلفی که در کلاس کراس اوور های کامپکت در ایالت متحده موجود است، تیگوان با فروش در حدود 45 هزار دستگاه جایگاه 13 قرار دارد.

هینریش ووککن، مدیر عامل شرکت فولکس واگن آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری ها عنوان کرد که فولکس واگن قصد دارد گامی فراتر در صنعت خودروسازی برداشته و بیشتر از یک خودروساز بزرگ ظاهر شود.

او افزود به همین جهت تیگوان باید رقابتی تر وارد بازار شده و توجه خریداران را جلب کند. مدیران فولکس واگن ناچار اند به این منظور قیمت تیگوان را کاهش دهند.


تیگوان به همراه شورلت ایکونیکس، فورد اسکیپ، هوندا CR-V، هیوندای توسان، مزدا CX-5، سوبارو فارستر و تویوتا RAV4 هشت خودرویی هستند که هر کدام موفق شدند با فروشی در محدوده 100 هزار دستگاه (و حتی بیشتر!) در مجموع 2.7 میلیون کراس اوور کامپکت را راهی جاده های ایالات متحده کنند.

لازم به ذکر است هرچند که در دسامبر سال میلادی گذشته این کمپانی شاهد کاهش فروشی 19 درصدی بوده اما در مجموع فولکس واگن سال مالی مثبتی را در  2017 تجربه کرده و افزایش فروش 5.2 درصدی را بدست آورده است.

گفتنی است که تیگوان های موجود در بازار ایران از نوع کوچکتر با دو ردیف صندلی هستند ودر سری نخست با قیمت 290 میلیون تومان با استقبال گرم بازار مواجه شده و ظرف مدت کوتاهی به فروش رسیده اند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Naser Shabani
    Naser Shabani | ۳ بهمن ۱۳۹۶

    والا عدم استقبال تو ایرانش رو که قبول ندارم. روز اول ثبت نامش رفتم نمایندگی ساعت 11 صبح گفت تموم شده. 289 میلیون هم قیمت زده بودن. همش رو تو یکی دوساعت خریدن

مطالب پیشنهادی