ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آسانژ
تکنولوژی

رییس جمهور اکوادور: آسانژ چیزی فراتر از دردسر است

جولین آسانژ، موسس استرالیایی وب سایت ویکی لیکس به افشای اطلاعات محرمانه متهم شده و از بیم دستگیری توسط پلیس انگلیس شش سال گذشته را در ساختمان سفارت اکوادور در لندن سپری کرده است. مقامات ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

جولین آسانژ، موسس استرالیایی وب سایت ویکی لیکس به افشای اطلاعات محرمانه متهم شده و از بیم دستگیری توسط پلیس انگلیس شش سال گذشته را در ساختمان سفارت اکوادور در لندن سپری کرده است.

مقامات اکوادور  به منظور حل مشکل آسانژ شهروندی اکوادور را به وی اعطا کرده و اعلام کردند که وی از مصونیت دیپلماتیک برخوردار است، با این حال دولت انگلستان اعلام کرد که هیچ چیز تغییر نکرده و او به محض خروج از این سفارتخانه دستگیر خواهد شد.

اکوادور
مونرو، رییس جمهور اکوادور

به نظر می رسد که طولانی شدن مدت اقامات آسانژ در این سفارتخانه مقامات اکوادور را خسته کرده چرا که رییس جمهور این کشور اخیرا در مصاحبه ای تلوزیونی او را «فراتر از یک دردسر» توصیف کرده است.

سرنوشت بنیانگذار ویکی لیکس به قدری برای مردم اهمیت پیدا کرده که در مبازرات انتخاباتی ریاست جمهوری نیز به یک امر تعیین کننده تبدیل شده بود. در آن دوران مورنو، رییس جمهوری فعلی این کشور تعهد داده بود که در صورت پیروزی در انتخابات آسانژ را اخراج نخواهد کرد، در صورتی که رقیب انتخاباتی وی وعده اخراج او از سفارت در اولین فرصت را داده بود.

مورنو که ظاهرا تمایلی به خلف وعده ندارد در مصاحبه خود اعلام کرده است:

اعطای پناهندگی به آسانژ طرح خوبی بود اما ماجرا آنچنان که دولت می خواست پیش نرفت. ما به دنبال میانجیگری افراد با نفوذ در این رابطه هستیم و امیدواریم در مدتی کوتاه به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

ویکی لیکس در دوران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با افشای ایمیل های کمپین حزب دموکرات کمک های شایانی به پیروزی دونالد ترامپ کرد. این سازمان پس از انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهور در پیامی توییتری از پسر ارشد وی خواسته بودند که آسانژ را به عنوان سفیر استرالیا در واشنگتن به مقامات این کشور پیشنهاد دهد.

با این حال بعد به نظر می رسد که موسس ویکی لیکس به خواسته اش برسد چرا که مردم و دولت استرالیا میانه چندان خوبی با ترامپ ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • آریا
    آریا | ۴ بهمن ۱۳۹۶

    6 سال تو سفارت زندانیه. اگه از اول تسلیم شده بود الان دوران محکومیتش تمام شده بود? ?

  • open secure
    open secure | ۴ بهمن ۱۳۹۶

    خیلی مسخره است که به جرم آزادی بیان تهدید به مرگ تهدید به گوانتانامو ... بشوی

  • open secure
    open secure | ۳ بهمن ۱۳۹۶

    پاک می کنند چشماتو تا باور کنی شادی

  • iran gnulinux
    iran gnulinux | ۳ بهمن ۱۳۹۶

    جولیان اسانژ هکر قهاری است به عنوان هکر احترام زیادی برایش قائل هستم .

  • Gasem Tamuli
    Gasem Tamuli | ۳ بهمن ۱۳۹۶

    دقیقا همین کار را با تأسیس روزنامه های بزرگ در اروپا و آمریکا صد سال پیش کردند به نام مردم به کام صهیونیزم است وگرنه به فلان فرد چه ربطی داره فلان رهبر چیکار می کنه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی