ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فلیک
تکنولوژی

فیسبوک واحد جدیدی از زمان را معرفی کرد

فیسبوک اخیرا واحد جدیدی از زمان را معرفی کرده که «فلیک» (flick) نام دارد و دقیقا برابر یک هفتصد و پنج میلیون و ششصد هزارم ثانیه است. اما چرا باید فیسبوک چنین واحدی را معرفی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

فیسبوک اخیرا واحد جدیدی از زمان را معرفی کرده که «فلیک» (flick) نام دارد و دقیقا برابر یک هفتصد و پنج میلیون و ششصد هزارم ثانیه است. اما چرا باید فیسبوک چنین واحدی را معرفی کند؟

دلیل اصلی این مساله به زیر مجموعه های تولید محتوای ویدئویی در بخش هدست های واقعیت مجازی «آکیلس» این کمپانی برمی گردد.

در فیلم ها و بازی های ویدئویی معمولا محتوای ویدئوی از پخش 24 فریم بر ثانیه یا به عبارت دیگر نمایش 24 تصویر ثابت در یک ثانیه تشکیل می شود. مشکل این روش این است که توسعه دهندگان هنگام ویرایش یک فریم باید زمان را به قسمت های خاصی تقسیم کنند که منجر به تولید ارقام اعشاری متوالی می شود.فریم

برای مثال در صوتی که فیلم به صورت 24 فریم بر ثانیه تولید شده باشد نمایش هر تصویر 0.04166666667 ثانیه طول می کشد. این اعداد اعشای به صورت  مداوم تکرار شده و کار را برای تدوین گران دشوار می کند.

فیسبوک برای حل مشکل این اعداد گیج کننده واحد زمان فلیک را ابداع کرده که مدت نمایش هر فریم را به صورت دقیق و بدون اعداد اعشاری نمایش می دهد. بر این اساس در فیلم های 24 فریم بر ثانیه نمایش هر تصویر بیست و نه میلیون و چهارصد هزار فلیک طول می کشد.

در بیشتر بازی های ویدئویی که به صورت 60 فریم بر ثانیه تولید شده اند نیز نمایش هر تصویر یازده میلیون و هفتصد و شصت هزار فلیک به طول می انجامد. همانطور که می بینید این اعداد بسیار دقیق و هستند و بدون نگرانی از تولید اعداد اعشاری متوالی می توان اعمال ریاضی را روی آنها صورت داد.

فیسبوک اخیرا اسناد مربوط به ایجاد و استفاده از فلیک را به صورت منبع باز منتشر کرده که به توسعه دهندگان نرم افزارهای ویدئویی اجازه می دهد این واحد را در پروژه های خود پیاده سازی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی