ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هنرنمایی مرسدس بنز با نسل جدید موتورهای AMG؛ سری 53 تلفیق قدرت و عملکرد

یکی از اصلی ترین مشخصه های نسل جدید مرسدس بنز CLS مدل 2019 عرضه پیشرانه جدید هیبریدی برای این خودرو است. موتور جدید این خودرو یک نمونه 6 سیلندر خطی با حجم 3 لیتر و ...

حسین ریاحی
نوشته شده توسط حسین ریاحی | ۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

یکی از اصلی ترین مشخصه های نسل جدید مرسدس بنز CLS مدل 2019 عرضه پیشرانه جدید هیبریدی برای این خودرو است. موتور جدید این خودرو یک نمونه 6 سیلندر خطی با حجم 3 لیتر و مجهز به توربوشارژر است و از فناوری جدیدی با نام EQ Boost بهره مند است.

در این فناوری جدید از یک موتور الکتریکی در پیشرانه خودرو استفاده شده است که می تواند قدرت آنی و لحظه ای را در زمان شروع حرکت برای خودرو فراهم کند که به بهبود شتاب گیری خودرو کمک می کند. نیروی مورد نیاز این سیستم نیز از سیستم برق 48 ولتی اتومبیل تامین می شود.

این فناوری پیشتر نیز در نسخه اروپایی مرسدس بنز S500 عرضه شده بود و کارایی نرم و قدرت بالای خود را اثبات کرده است. با این وجود مرسدس بنز به نسخه قدرتمندتری از این سیستم فکر می کرده است و حالا آن را روی مدل های جدید AMG که با کد AMG 53 به بازار خواهند آمد مشاهده خواهیم کرد.

مدل هایی که با کد AMG 53 وارد بازار خواهند شد مدل های جدید CLS، مرسدس E کلاس کوپه و E کلاس کانورتیبل هستند. این مدل ها که از اواخر سال جاری میلادی وارد بازار خواهند شد همگی از موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی بهره مند هستند که میزان فشار بوست تولیدی توسط توربوشارژر های آنها نیز افزایش پیدا کرده است تا شاهد قدرت خروجی بیشتری از این مدل ها باشیم.

مدل استاندارد CLS450 توانایی تولید 362 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور را دارد و موتور برقی آن نیز می تواند 21 اسب بخار قدرت و 249 نیوتن متر گشتاور را تولید کند.

اما مدل CLS53 توانایی تولید 429 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور را دارد اما قدرت الکتروموتور آن نسبت به قبل تغییری نکرده است و با CLS450 یکسان است. مرسدس اعلام کرده است که مدل CLS53 می تواند شتاب صفر تا صد کیلومتر 4.4 ثانیه را به ثبت برساند.

برای مدل E کلاس نیز شاهد افزایش قدرت چشمگیری هستیم به طوری که برای مقایسه باید بدانید که مدل استاندارد E400 می تواند 329 اسب بخار قدرت و 479 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. ضمن اینکه این موتور جدید حتی از موتور 396 اسب بخاری مدل AMG E43 نیز قوی تر است.

یک نکته را نیز در مورد مرسدس E کلاس جدید باید یادآوری کنیم و اینکه برای نخستین بار است که شاهد عرضه نسخه ای از مدل E کلاس کوپه و کابریولت با برند AMG هستیم. این مورد نشان می دهد که AMG به شکل جدی در حال گسترش تنوع محصولات خود است.

تمامی مدل های AMG 53 از گیربکس 9 سرعته  خودکار بهره مند هستند که از نوع دوبل کلاچ است و نیروی موتور را با استفاده از سیستم چهارچرخ محرک مرسدس بنز با نام 4Matic+ به هر چهارچرخ خودرو انتقال می دهد.

این سیستم همچنین برای کاهش مصرف سوخت می تواند تمامی نیرو را به چرخ های عقب نیز انتقال دهد اما متاسفانه بر خلاف بی ام و M5 جدید دارای حالت مخصوص دریفت نیست.

مدل های دارای کد AMG 53 به تکنولوژی های جدید کمکی رانندگی نیز مجهز هستند که بیشتر آنها از پرچمدار محصولات مرسدس بنز یعنی مدل S کلاس به عاریت گرفته شده اند.

این سیستم های شامل سیستم فعال کمکی ترمز، سیستم فعال کمکی فرمان، سیستم فعال کمکی محدود کننده سرعت، کروز کنترل هوشمند فعال و بسیاری موارد دیگر هستند.

همچنین تمامی مدل های AMG 53 از سیستم تعلیق بادی بهره مند هستند که دارای حالت های مختلف کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس است. حالت های مختلف سیستم تعلیق را با استفاده از جوی استیک مخصوص تنظیم حالات رانندگی که با نام Dynamic Select شناخته می شود می توان تنظیم کرد.

در بخش ظاهری مدل های AMG 53 نیز باید به طراحی جدید سپر جلو و جلوپنجره با دو تیغه کرومی اشاره کرد که از این نظر باید گفت AMG ظاهر این مدل ها را شبیه به مدل های 8 سیلندر کرده است. در بخش عقبی خودرو نیز باید به خروجی های اگزوز چهارتایی دایره ای شکل اشاره کرد.

مرسدس بنز اعلام کرده است که مدل S کلاس را با کد AMG 53 تولید نخواهد کرد اما می توان حدس زد که در آینده تمامی مدل هایی که با موتور 6 سیلندر در بازار حضور دارند در کد AMG 53 نیز تولید خواهند شد.

در انتها می توانید تصاویر مرسدس کد AMG 53 را که در نمایشگاه خودروی دیترویت نیز رونمایی شده بودند را در گالری تصاویر مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی