ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Hogwarts Mystery
نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی به نسخه بتا Harry Potter: Hogwarts Mystery؛ به هاگوارتز خوش آمدید

Harry Potter: Hogwarts Mystery هر چند بین مورد انتظارترین بازی های سال 2018 ما قرار داد ولی نشان داد که هاگوارتز هم با آن همه جذابیت هایش می تواند خسته کننده باشد. بازی قرار بود ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

Harry Potter: Hogwarts Mystery هر چند بین مورد انتظارترین بازی های سال 2018 ما قرار داد ولی نشان داد که هاگوارتز هم با آن همه جذابیت هایش می تواند خسته کننده باشد. بازی قرار بود غافل گیر کننده ظاهر شود که اینگونه هم شد، هنوز نمی دانیم توسعه دهنده چگونه توانسته این همه پتانسیل دنیای هری پاتر را یک جا نابود کند.

Hogwarts Mystery یکی از مورد انتظارترین بازی های امسال به شمار می رفت

در لحظات اولیه نوستالژی به راحتی مغلوب تان می کند. از موسیقی بازی بگیرید که با ریتم جادویی آهنگ های هری پاتر سازگاری دارد تا شخصیت ها و اتفاقات آشنایی که همگی تک تک لحظه هایی که با شاهکار جی کی رولینگ گذرانده ایم را یادآوری می کنند.

حتی مکانیزم های گیم پلی هم در ابتدا خبر از عنوان اشاره و کلیک متفاوت می دهند ولی این احساس حتی 20 دقیقه هم دوام نمی آورد. بازی خیلی زود ذات خسته کننده اش را رو می کند و نشان می دهد که این همه انتظار برای Harry Potter: Hogwarts Mystery بیهوده است.

در واقع ساخته جدید استودیوی JamCity بیش از آنکه یک بازی ویدیویی باشد، کتاب داستانی مجازی است. کمترین تعامل را با محیط دارید، تقریبا تمام کارهایی که باید انجام دهید خسته کننده هستند و برخلاف بازی های سبک Interactive Drama نیز انتخابات داستانی که باید بگیرید درگیر کننده نیستند.

بازی موبایل هری پاتر
بازی پر از شخصیت ها و اتفاقات آشنا است.

البته Hogwarts Mystery داستان جالبی دارد که تا حدودی یادآور خود هری پاتر است اما مینی گیم ها و فعالیت های حوصله سر بر مجالی به بازی نمی دهند. اگر JamCity جای اینکه سبک نقش آفرینی با اشاره و کلیک ترکیب می کرد یک عنوان اینترکتیو سر راست تر مثل فرار بزرگ یا حتی The Walking Dead می ساخت نتیجه بهتری را شاهد بودیم.

خیلی خلاصه بگوییم؛ Harry Potter: Hogwarts Mystery آن عنوان نقش آفرینی که فکر می کردیم نیست. با این وجود آیا بازی ارزش تجربه کردن را دارد؟ شاید تنها برای علاقه مندان سر سخت هری پاتر ساخته JamCity جذاب باشد اما برای بقیه مطمئنا یکی از خسته کننده ترین عناوین تلفن های هوشمند خواهد بود.

بازی هفت سال زندگی بازیکن را در هاگوارتز روایت می کند. در ابتدا نامه ای از سوی این مدرسه دریافت کرده و سپس به عنوان سال اولی به دنیای جادوگری جی کی رولینگ قدم می گذارید. با وجود اینکه می توانید شخصیت اصلی بازی را خودتان بسازید، ولی Hogwarts Mystery یک داستان واحد را دنبال می کند.

Harry Potter Hogwarts Mystery

شما نقش خواهر یا برادر (بسته به انتخاب جنسیت شخصیت اصلی) یکی از دانش آموزان فراری هاگوارتز را دارید که بعد از شکستن قوانین و کار کردن با جادوی سیاه از مدرسه اخراج می شود. به همین خاطر جدا از چالش های موجود برای یادگیری جادوها و ترفندهای مختلف، باید به بقیه ثابت کنید که همانند او خطری برای هاگوارتز ندارید.

از دیدگاه گیم پلی، Harry Potter: Hogwarts Mystery یکی از عجیب ترین عناوینی است که تاکنون دیده ایم. بازی نمی داند می خواهد نقش آفرینی باشد یا در زیر شاخه سبک اشاره و کلیک قرار بگیرد. سازنده هر چیزی که دم دستش بوده را ترکیب کرده و نتیجه اش آش شله قلمکاری شده که اصلا هم خوشمزه نیست.

ساخته Jam City از چند محیط مختلف تشکیل شده که با کلیک روی آیکون هر کدام می توانید به آنجا بروید، هاگوارتز را بگردید و ماموریت های گوناگونی انجام دهید. البته در ابتدای بازی بیشترین کاری که باید بکنید شرکت در کلاس های درس است اما بعدها با فعالیت های متنوع تری نیز رو به رو می شوید.

بازی هری پاتر
به این عکس نگاه کنید، شخصیت داستان می خواهد کوییدیچ را یاد بگیرد. برای اینکار کافیست چیزهایی دورشان آبی رنگ است کلیک کنید تا با هر کلیک، او یک ترفند جدید یاد گرفته و نهایت به هدفش برسد.

گفتیم کلاس ها، چگونه جادوها را یاد بگیریم؟ با یکی از خسته کننده ترین فرآیندهایی که تاکنون دیده ایم. بعد از آنکه هر درسی توسط استاد گفته شد، برای یادگیری آن کافیست روی بعضی شخصیت ها یا آبجکت های مشخص (مثلا دانش آموزان یا کتاب ها) کلیک کنید تا در نهایت شخصیت داستان درس را فرا بگیرد.

البته سازنده برای جذابیت بیشتر عنوانش در این قسمت محدودیت هایی هم گذاشته است! در Hogwarts Mystery یک سیستم انرژی وجود دارد که به شما اجازه نمی دهد تا هنگام انجام ماموریت ها، به دفعات متعدد روی هر چیزی که خواستید کلیک کنید.

اگر این نوار به اتمام رسید، باید بعد از چند دقیقه برگشته و دوباره کار فوق العاده جذاب کلیک بر آبجکت ها را ادامه دهید. بخش جالب ماجرا اینجاست این نوع سیستم کلیک محدود به کلاس ها نیست و هنگام انجام بقیه کارها هم مشاهده می شود.

Hogwarts Mystery

گیم پلی Hogwarts Mystery به طرز عجیبی خسته کننده است و اگر داستان، ذات نوستالژی و بعضی انتخاب های داستانی را از آن بگیرید بازی بیشتر یک توهین برای علاقه مندان به دنیای جادویی جی کی رولینگ به حساب می آید. متاسفانه بخش صداگذاری و گرافیک هم دست کمی از گیم پلی ندارند.

همانگونه که ابتدای مطلب گفتیم، موسیقی بازی کاملا متناسب با دنیای هری پاتر است ولی در قسمت های زیادی اصلا چیزی شنیده نمی شود. از آن طرف نبود صداگذاری برای شخصیت ها موجب گشته تا بازی بی روح گردد. در بخش گرافیک هم انتظاری از اینگونه عناوین نمی رود ولی انیمیشن های کاراکترها خیلی کم هستند.

Hogwarts Mystery در مرحله بتا به سر می برد ولی به نظر نمی رسد که تا نسخه نهایی شاهد تغییرات زیادی باشیم. شاید نهایت توسعه دهنده بخش شنیداری و دیداری عنوانش را بهبود بخشد چون گیم پلی از پایه مشکل دارد. ساخته Jam City که ناامیدمان کرد، باید منتظر بازی واقعیت مجازی Harry Potter: Wizards Unite بمانیم.

Harry Potter: Hogwarts Mystery

Harry Potter: Hogwarts Mystery

سازنده: Jam City قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 88 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Rezagoodarzi
    Rezagoodarzi | ۴ بهمن ۱۳۹۶

    مزخرفه به تمام معنا

  • احد وصال
    احد وصال | ۳ بهمن ۱۳۹۶

    ایا تاریخ منتشر شدن سایتوس 2 واسه اندروید مشخص شده ? می ترسم هم دیر بیاد هم انلاین باسه واسه اندروید

  • احد وصال
    احد وصال | ۳ بهمن ۱۳۹۶

    انلاین هم که هست ..پس کلا به درد نخوره

مطالب پیشنهادی