ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Luxgen-S5
خودرو

رونمایی از لوکسژن S5 در نمایشگاه خودرو اصفهان؛ سدان لوکس تایوانی

این روزها نمایشگاه خودروی اصفهان در حال برگزاریست و برخی از شرکت ها تصمیم گرفته اند محصولات جدید خود را در این نمایشگاه رونمایی کنند. شرکت آرمان موتور کویر که نمایندگی شرکت لوکسژن تایوان را ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

این روزها نمایشگاه خودروی اصفهان در حال برگزاریست و برخی از شرکت ها تصمیم گرفته اند محصولات جدید خود را در این نمایشگاه رونمایی کنند. شرکت آرمان موتور کویر که نمایندگی شرکت لوکسژن تایوان را بر عهده گرفته، با خودروی S5 در اصفهان حاضر شده و قصد دارد به زودی این سدان کامپکت را روانه خیابان ها کند. در این مطلب نگاهی به مشخصات این اتومبیل خواهیم داشت.

Luxgen S5

لوکسژن S5 ابعادی برابر با 4,690، 1,805 و 1,490 میلی متر دارد، فاصله محوری آن 2,720 میلی متر بوده و وزنش بسته به مشخصات بین 1390 یا 1410 کیلوگرم متغیر است.

این مدل اولین اتومبیل لوکسژن است که به طور کامل در تایوان توسعه یافته و توسط استودیوی HAITEC به رهبری آقای James Shyr طراحی شده است. S5 نخستین بار در نوامبر سال 2011 و در نمایشگاه خودروی تایپه در برابر انظار عمومی ظاهر شد، اندکی بعد و از سه ماهه دوم سال 2012 هم نسخه تولیدی آن به دست مشتریان رسید.

Luxgen S5

برای تامین نیروی این سدان تایوانی دو پیشرانه 1.8 لیتری و 2 لیتری چهار سیلندر که هر دو از فناوری توربوشارژ بهره می برند، در نظر گرفته شده است. طبق اطلاعات موجود بازار ایران میزبان مدل مجهز به نمونه 1.8 لیتری توربو خواهد بود. این موتور توانایی تولید 177 اسب بخار قدرت و 256 نیوتن متر گشتاور را داشته و در همکاری با یک گیربکس شش سرعته ساخت آیسین، چرخ های جلو را به حرکت در می آورد.

Luxgen S5

لوکسژن S5 از تجهیزات ایمنی و رفاهی متعددی سود می برد. از جمله مهم ترین تجهیزات ایمنی این خودرو می توان به مواردی مثل 6 کیسه هوا، ترمزهای دیسکی خنک شونده در هر چهار چرخ، دزدگیر به همراه آژیر و سیستم ضد سرقت، قفل ایمنی صندلی کودک (ISOfix)، سیستم ترمز پارک برقی، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمزها (EBD)، سیستم کمکی ترمز، سیستم کنترل هرزگردی چرخ ها، سیستم پایداری الکترونیکی خودرو، سیستم کمکی شروع به حرکت خودرو در سربالایی ها، سیستم کمک به حفظ خودرو در بین خطوط، سیستم نمایش نقاط کور و سیستم جلوگیری از برخورد از جلو اشاره کرد.

Luxgen S5

پدال های تعویض دنده از پشت فرمان، چراغ های HID جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع دستی، 6 دوربین برای کنترل اطراف خودرو، پوشش چرمی صندلی ها و تریم طرح چوب کنسول وسط، تنظیم صندلی برقی راننده در 6 جهت و سرنشین کناری در 4 جهت دستی، پشت آمپر دیجیتال، صفحه نمایش بزرگ 12 اینچی لمسی داشبورد، نمایش اطلاعات بر روی شیشه (Head Up Display)، سانروف برقی، چراغ های LED روشنایی در روز، سیستم تهویه اتوماتیک با امکان تنظیم کیفیت هوا، کروز کنترل، دکمه استارت موتور و ورود هوشمند به داخل خودرو نیز برخی از امکانات رفاهی و ویژگی های شاخص S5 هستند.

Luxgen S5

خوشبختانه نسخه ای که شرکت آرمان موتور کویر برای مشتریان ایرانی در نظر گرفته، نسخه فیس لیفت بوده و می توان گفت که این خودرو از طراحی بروز و تا حدی متفاوت برخوردار است.

Luxgen S5

در داخل کابین نیز لوکسژن S5 طراحی نسبتا قابل قبولی دارد. یکی از نکات جالب کابین اینکه تجهیزات و امکانات الکترونیکی آن با همکاری شرکت معروف HTC توسعه یافته اند.

Luxgen S5

قیمت این خودرو در سایر بازارها از حدود 23 هزار دلار آغاز می شود. در بازار ایران ظاهرا برچسبی زیر 150 میلیون تومان بر روی این خودرو نصب خواهد شد. لوکسژن S5 رقیب مدل هایی مثل کیا سراتو، تویوتا کرولا، مزدا 3، هیوندای النترا و رنو مگان به شمار می رود.

Luxgen S5

نقاط قوت S5 در مقابل رقبا را می توان مواردی مثل پیشرانه توانمند و امکانات و تجهیزات انبوه دانست. در سوی مقابل گمنامی و شبکه خدمات پس از فروش ضعیف تر احتمالی شاید برخی مشتریان را با تردیدهایی مواجه کنند. به هر ترتیب باید منتظر ماند و دید که این خودرو چه مسیری را طی خواهد کرد.

Luxgen-S5

گفتنی است به غیر از S5، شرکت آرمان موتور کویر در نظر دارد مدل های دیگری مثل U6، U5 و S3 را وارد ایران کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Shahinbarfi
    Shahinbarfi | ۵ بهمن ۱۳۹۶

    به همین راحتی.150 تومن !!
    اینجا شده بازار اشغال کشورهای دیگه.هر چی اشغاله جمع میکنن دورمون.یه برند درست حسابی وارد کنین لعنتیا

    • Mr. Robot
      Mr. Robot | ۵ بهمن ۱۳۹۶

      مثلن اونتادور وارد کنن تو میخری؟

  • sepehri
    sepehri | ۴ بهمن ۱۳۹۶

    با این قیمت نمیشه سوار شیم متاسفانه

  • sepehri
    sepehri | ۴ بهمن ۱۳۹۶

    ماشینه خکشگل و با کیفیتی هست ولی چه فایده با این قیمت گذاریه چند برابری دولته ماشاللا عادلمون نمیتونیم سوار بشیم

  • switch mode
    switch mode | ۴ بهمن ۱۳۹۶

    سخته بشه اینو به سراتو ترجیح داد.

  • H@m€D
    H@m€D | ۴ بهمن ۱۳۹۶

    150 تومن برای همچین ماشینی ؟؟؟

مطالب پیشنهادی