ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

چالش ۲۰ میلیون دلاری گوگل برای فرود روی ماه بدون برنده خاتمه یافت

بعد از گذشت ۱۰ سال و تمدید و تاخیرهای متعدد، رویداد Lunar XPrize گوگل بدون برنده به کار خود پایان می دهد. ده سال پیش غول جستجوگر اعلام کرد هر شرکت خصوصی که بتواند فضاپیمای خود ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

بعد از گذشت ۱۰ سال و تمدید و تاخیرهای متعدد، رویداد Lunar XPrize گوگل بدون برنده به کار خود پایان می دهد.

ده سال پیش غول جستجوگر اعلام کرد هر شرکت خصوصی که بتواند فضاپیمای خود را روی سطح ماه فرود آورده و مجموعه ای از فعالیت ها را به انجام برساند موفق به دریافت جایزه بزرگ ۲۰ میلیون دلاری آن می شود.

XPrize در  اینباره گفته است:

بعد از صحبت با ۵ فینالیست این رقابت در چند ماه اخیر به این نتیجه رسیدیم که هیچیک از آنها نمی تواند تا تاریخ ۳۲ مارس ۲۰۱۸ عملیات فرود روی ماه را انجام بدهند و برنده شوند.

این چالش بسیار دشوار است و با وجود آنکه ما انتظار داشتیم دست کم تا الان یکی از تیم ها بتواند آن را کنار بزند به خاطر مشکلاتی از قبیل جذب سرمایه، چالش های تکینیکی و حقوقی نتیجه بر این شد که جایزه به هیچ تیمی تعلق نگیرد.

حالا نیز گرچه بودجه تخصیص یافته گوگل به این چالش بلااستفاده مانده اما باز می توان گفت که Lunar XPrize در عمر ده ساله خود دستاوردهای زیادی داشته. برای مثال تیمی به نام Moon Express از شرکت کنندگان در این برنامه موفق شد وارد مذاکراتی با دولت آمریکا شود که این مذاکرات نیز احتمالا مسیرهای حقوقی برای پرتاب فضاپیما به ماه و فرود روی آن را برای شرکت های خصوصی هموار خواهد کرد.

هدف اولیه آغاز به کار چالش Lunar XPrize کمک به حضور پررنگ تر شرکت های خصوصی در برنامه های فضایی بود

اهمیت این مساله هم از آن لحاظ است که هدف اولیه آغاز به کار چالش Lunar XPrize کمک به شکل گیری یک صنعت جهانی بود که در آن شرکت های خصوصی امکان می یابند بدون وابستگی به کمک دولتی پرتاب فضاپیما به سمت ماه را انجام دهند.

از همین رو حالا خیلی ها باور دارند که این دست ماموریت ها صرفا در چهارچوب وظایف نهادهای دولتی قرار ندارد و حتی تیم های کوچک کارآفرینی، مهندسی و افراد نوآور سراسر دنیا هم می توانند چنین موفقیت هایی را رقم بزنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • دادا
    دادا | ۵ بهمن ۱۳۹۶

    در جایی از متن نوشتید ۳۲ مارس!!!!!

  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۴ بهمن ۱۳۹۶

    گوگل واسه من به‌ تموم نکردن کارای نصفه نیمه معروفه...!
    بیشتر از هفت ساله گوگل پلاسم، دریغ از یه آپدیت درست و حسابی...

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۴ بهمن ۱۳۹۶

    یه مدت گوگل جو گیر شده بود و پروژه های زیادی رو استارت میزد ک اکثرا شکست خوردند،مثل همین،گوگل گلس،بوستون داینامیکس،تحقق عمر نامحدود و ....

مطالب پیشنهادی