ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گاز گرفتن باتری آیفون با دندان برای آزمایش اصالت انفجار شدیدی در پی داشت [تماشا کنید]

به تازگی ویدیویی از انفجار باتری یک آیفون در فروشگاهی در چین ثبت شده است. این ویدیو که توسط دوربین های مدار بسته فروشگاه ضبط شده، نشان می دهد که فردی در حال گاز گرفتن ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۱

به تازگی ویدیویی از انفجار باتری یک آیفون در فروشگاهی در چین ثبت شده است. این ویدیو که توسط دوربین های مدار بسته فروشگاه ضبط شده، نشان می دهد که فردی در حال گاز گرفتن باتری آیفون است و ناگهان انفجار اتفاق می افتد.

فردی که باتری را گاز زده، تصور می کرده مانند گاز زدن سکه ها می تواند به اصل بودن باتری پی ببرد

ماجرا از این قرار بوده که فردی به فروشگاه الکترونیکی در شهر نانجینگ چین مراجعه کرده و درخواست تعویض باتری آیفون خود را داده. او پیش از این شنیده بوده که با گاز گرفتن باتری، دقیقاً مشابه با گاز گرفتن سکه ها برای آزمایش اصل بودن آنها در گذشته، می توان به اصل بودن آن پی برد. خریدار نگون بخت نیز تصمیم به آزمایش باتری به این روش گرفته و آن را با دندان های خود گاز زده و ناگهان باتری منفجر شده است.

خوشبختانه علی رغم اینکه تلفن هوشمند یاد شده تنها حدود 2.5 سانتی متر از صورت فرد فاصله داشته، ولی هیچ جراحتی را نه تنها برای او بلکه برای سایرین نیز در پی نداشته است. البته باید اشاره کنیم که قطعاً گاز زدن باتری به هیچ وجه توصیه نمی شود و این کار می تواند خطرات بسیاری را در پی داشته باشد.

علی رغم اینکه مشخص نیست آیا باتری که قرار بوده تعویض شود اصلی بوده یا خیر، هنوز حوادثی که در پی انفجار باتری های گلکسی نوت 7 سامسونگ اتفاق افتاد را فراموش نکرده ایم. آن موضوع منجر به جمع آوری تمامی موبایل های سری گلکسی نوت 7 از بازار شد و کمپانی کره ای مجبور به انجام تحقیقات گسترده برای یافتن علت موضوع شد.

البته در نهایت مشخص گشت که اشکال به فرایندهای طراحی و ساخت مرتبط بوده و سامسونگ به منظور جلوگیری از پیش آمدن اتفاقات مشابه تصمیم به طراحی فرایندهای پیشرفته آزمایش باتری موبایل های بعدی خود گرفت که آزمایش باتری گلکسی اس 8 نیز خبر از امنیت آن می داد.

یادآوری می کنیم که پیش از این نیز گزارشاتی درباره متورم شدن باتری آیفون 8 اعلام شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • rad
    rad | ۴ بهمن ۱۳۹۶

    باطری اصل باشه یا نه فرقی نمیکنه بهش فشار و ضربه سریع بخوره میتونه آتیش بگیره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی