ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تونل ایلان ماسک
تکنولوژی

اولین تونل ایلان ماسک در انتظار چراغ سبز مسئولین کالیفرنیایی است

ایلان ماسک مدیر عامل تسلا، اسپیس ایکس و Boring Company (شرکت حفاری) که یکی از شخصیت‌های غیر قابل پیش‌بینی صنعت تکنولوژی به شمار می‌رود، اخیراً اعلام نموده که قصد دارد تونلی میان Hawthorne (محلی که مقر ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

ایلان ماسک مدیر عامل تسلا، اسپیس ایکس و Boring Company (شرکت حفاری) که یکی از شخصیت‌های غیر قابل پیش‌بینی صنعت تکنولوژی به شمار می‌رود، اخیراً اعلام نموده که قصد دارد تونلی میان Hawthorne (محلی که مقر اسپس ایکس در آن قرار دارد) به غرب لس آنجلس احداث کند و لازم به ذکر است بدین طریق تمام تونل ایلان ماسک زیر «کالور سیتی» حفر خواهد شد.تونل ایلان ماسکمدیران ارشد Boring Company به هیمن علت نقشه‌های این حفاری را در اختیار مسئولین شورای شهر کالور سیتی قرار دادند تا موافقت آنها برای عملی کردن این ایده بدست آورند. آنها قصد دارند تا با پررنگ کردن مشکل ترافیک، قانون‌گذاران محلی را به حمایت از خود وادار کنند.

به گفته‌ی نشریه وایِرد اگر اتفاق رخ دهد، Boring Company می‌تواند  شبکه‌ای از هایپرلوپ های زیرزمینی را در خاک ایالات متحده فراهم آورد. این هایپرلوپ‌ها توانایی انتقال سریع ماشین‌ها را از محلی به محل دیگر خواهند داشت و می‌توانند مشکل ترافیک را به کلی حل کنند.تونل ایلان ماسکبه گفته‌ی «جن بالاجادیا» مدیر عملیاتی کمپانی یاد شده، حفاری تونل ایلان ماسک ابتدا از زیر مقر اسپیس اکس شروع شد و در شهریور ماه نیز شورای شهر هاوتورن واقع در ایالت کالیفرنیا، به Boring Company، اجازه داده تا به صورت آزمایشی، تونلی به طول 3.2 کیلومتر زیر شهر حفر کند. چندی پس از آن نیز ایلان ماسک تصویری از یک خودروی تسلا مدل S در این تونل آزمایشی را منتشر کرد.

این در حالیست که شرکت عجیب ماسک هنوز کار خاصی انجام نداده است و تنها تونل‌هایی آزمایشی ایجاد کرده و درباره‌ی ایجاد تحول در فرآیند حفر تونل صحبت کرده است.

تونل ایلان ماسکنکته جالب اینجاست که ماسک با به حراج گذاشتن کلاه‌های ۲۰ دلاری در مهر‌ماه سال قبل، موفق شده که ۵۰ هزار عدد از این محصولات را طی ۲ ماه به فروش برساند. در حالیکه این یک میلیون دلار سود، قسمت بسیار کوچکی از سرمایه‌‌ی مورد نیاز برای این پروژه را تامین می‌کند اما این کلاه توانسته آوازه و اسم Boring Company را به گوش بسیاری برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حسین
    حسین | ۴ بهمن ۱۳۹۶

    متاسفانه اینجوری که به نظر میاد قراره ماسک بدجوری زمین بخوره. این تونلهاش هم هیچ معضلی از ترافیک حل نمیکنه چون گنجایش کمی داره

مطالب پیشنهادی