ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تصاویر آهسته‌ از نحوه‌ی عملکرد تلویزیون‌ها [تماشا کنید]

با اینکه تکنولوژی بکار رفته در تلویزیون‌های CRT دیگر قدیمی‌ شده‌ اما در گذشته‌ دستاوردی عظیم در این حوزه به حساب می‌آمد. اخیراً کانال The Slow Mo Guys ویدیویی با سرعت بالای ۳۸۰ هزار فریم ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

با اینکه تکنولوژی بکار رفته در تلویزیون‌های CRT دیگر قدیمی‌ شده‌ اما در گذشته‌ دستاوردی عظیم در این حوزه به حساب می‌آمد. اخیراً کانال The Slow Mo Guys ویدیویی با سرعت بالای ۳۸۰ هزار فریم در ثانیه‌ از نحوه‌ی عملکرد تلویزیون‌ها منتشر نموده که درک این مسئله آنها را آسان‌تر می‌کند.

عملکرد تلویزیون‌ها
تصویر آهسته از نحوه‌ی عملکرد تلویزیون‌های CRT

تصاویر فیلمبرداری شده با این فریم ریت می تواند پرتاب الکترون‌ها را به طور آهسته نشان دهد. این پرتاب‌ها از بالا به پایین و از چپ به راست صورت می‌گیرند. به شکلی که اولین اشعه‌ی پرتاب شده به قسمت شمال غربی صفحه‌ی نمایش و آخرین پرتو به جنوب شرقی‌ترین قسمت تعلق خواهد داشت. پرتاب اشعه‌ باعث می‌شود که فسفر موجود در هر پیکسل روشن شده و بدرخشد. در حالت معمولی روند عملکرد تلویزیون‌ها به قدری سرعت دارد که نمی‌توان با چشم غیرمسلح آن را تشخیص داد اما در حالت آهسته شکلی خارق العاده دارد.

این یوتوبر‌ها از تلویزیون‌های مدرن صفحه تخت نیز به وسیله‌ی دوربین‌های سرعت بالا فیلمبرداری کرده‌اند اما مشخص شده که از این طریق نیز نمی‌توان پیکسل‌های بسیار کوچک این گجت‌ها را با چشم عادی مشاهده نمود.

با بررسی این ویدیو‌ی گرفته شده توسط یوتوبر‌های The Slow Mo Guys متوجه می‌شویم که روند تصویرسازی تلویزیون‌ها‌ی قدیمی CRT بسیار جذاب‌تر از مدل‌های جدیدتر است.

The Slow Mo Guys در واقع نام یک گروه فلیمبرداری است که «گوین فری» آن را در ۲۰۱۰  تاسیس کرده است. آنها از ابتدا تصاویری از اتفاقات مختلف ثبت کرده و به طور بسیار آهسته پخششان می‌کنند.

مجموعه فیلم‌ های این کانال شامل طیف گسترده‌ای از فیلمبرداری حرکت بسیار آهسته است که به همه‌چیز اختصاص دارد.این گروه با استفاده از دوربین‌های سرعت‌بالا، قادر به فیلم‌برداری بیش از ۳۴۳ هزار فریم در ثانیه است.

این شبکه تاکنون بیش از ۸.۵ میلیون مشترک داشته و بیش از یک میلیارد بازدید به خود اختصاص داده‌ است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • vahid kamali
    vahid kamali | ۶ بهمن ۱۳۹۶

    دیجیاتوی گرامی، ویدئو های آپارات پخش نمی شن!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی