ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر LCD توسط ژاپن دیسپلی معرفی شد

شرکت‌ ویوو در نمایشگاه CES امسال اولین تلفن هوشمند با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر OLED را معرفی نمود. اکنون شرکت ژاپن دیسپلی به تبعیت از ویو، فناوری جدید خود را معرفی نموده که عملکردی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

شرکت‌ ویوو در نمایشگاه CES امسال اولین تلفن هوشمند با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر OLED را معرفی نمود. اکنون شرکت ژاپن دیسپلی به تبعیت از ویو، فناوری جدید خود را معرفی نموده که عملکردی مشابه در صفحه‌های نمایش LCD را انجام می‌دهد.

شرکت ژاپن دیسپلی یکی از شرکت‌های معروف ژاپنی در زمینه تولید نمایشگر‌هاست اما اخیراً فعالیت خود را گسترش داده و اولین حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر سیلیکونی‌ اش را معرفی نموده است.

روش Pixel Eyes متدی است که می‌توان با استفاده از آن یک حسگر اثرانگشت خازنی در قسمت شیشه‌ای نمایشگر قرار بگیرد. این تکنولوژی به قدری پیشرفته است که با اسکن اثر انگشت می‌تواند رگه‌های آن را از زیر صفحه‌ نمایشگر هم تشخیص دهد.

ژاپن دیسپلی در حال توسعه‌ی فناوری جدیدش است و قصد دارد تکنولوژی مشابهی در نمایشگرهای قابل انعطاف تعبیه کند.

شاید توجه همگان در تولید تکنولوژی حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر به حوزه‌ی تلفن‌های هوشمند جلب شود اما ژاپن دیسپلی یک کمپانی تولید صفحه نمایش است و  احتمال دارد که از  این فناوری در  ماشین‌های هوشمند، بانکداری و مورد‌های دیگر در حوزه اینترنت اشیا نیز استفاده کند.

این حسگر را می‌توان به راحتی در صفحه‌های نمایش مختلف LCD تعبیه کرد چرا که اندازه‌ی کوچکی داشته و در واقع مربعی با ابعاد ۸ میلیمتر است. شرکت یاد شده قصد دارد که در آینده سنسور‌هایی با اندازه‌ی مختلف جهت استفاده در انواع نمایشگر‌ها تولید کند.

چندی پیش کمپانی چینی ویوو در نمایشگاه CES امسال از موبایلی با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر رونمایی کرد و به اولین شرکتی تبدیل شد که تلفن هوشمندی با این قابلیت تولید می‌کند.

اولین موبایل با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر مه توسط ویوو معرفی شده است

در حدود دو ماه پیش کمپانی سیناپتیکس پس از رونمایی از حسگر «Clear ID FS9500»  اعلام کرد که در آینده ۵ شرکت سازنده موبایل از فناوری حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر این شرکت در تلفن های هوشمندشان استفاده خواهند کرد. باید دید با همه‌گیر شدن تکنولوژی یاد شده پای کدامیک از غول‌های تولید موبایل به این حوزه باز خواهد شد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۵ بهمن ۱۳۹۶

    زاپن دیسپلی چند سالی بود نیاز نمیدید وارد این حوزه بشه چون در بین سالهای ۱۹۶۸ تا ۹۹۸ا به دنیا سازه هاشو فروخت تلوزیونهای سری وگا صفحه تختهای پیکسلی یا بسیاری از سازه های دیکه اما امروزه دیده باید به سرعت وارد جنگ بشه و واقعا هم موفق خواهد شد چون کمپانی بسیار خوب و پیچیده ایی هست که به جای انسان بیشتر با ماشین الات کار میکنن که چند شاخه هست مثل شارپ پاناسونیک سونی ویکتور یا جی وی سی که در تکنولوزیهای هوایی کار میکردن تقریبا ده سالی میشه اما سود بالای این داستان زاپن دیسپلی وارد کار کرده و من شنیدم که اولدهای ایفون بعدی یه درصدیش تولید این شرکت خواهد بود در ضمن تمام اولدهای ایفون ایکس ساخت چند شرکت بوده که یکیش شارپ هست

  • ali_mousaviyeh
    ali_mousaviyeh | ۴ بهمن ۱۳۹۶

    سونی هم سهامداره این شرکته،یعنی پرچمدار 2018 با این حسگر معرفی میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی