ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسپیس اکس و آزمایش موفقیت آمیز موتورهای موشک فالکون هوی [تماشا کنید]

به نظر می رسد که بزرگ ترین موشک جهان، با گذشت هر روز برای ماموریت های مهم خود آماده تر می شود؛ زیرا کمپانی فضایی اسپیس اکس از آزمایش موفقیت آمیز موتورهای موشک «فالکون هوی» ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

به نظر می رسد که بزرگ ترین موشک جهان، با گذشت هر روز برای ماموریت های مهم خود آماده تر می شود؛ زیرا کمپانی فضایی اسپیس اکس از آزمایش موفقیت آمیز موتورهای موشک «فالکون هوی» خبر داده است. آزمایش موتور موشک، گامی مهم برای فراهم سازی مقدمات پرواز به فضای خارج از زمین به حساب می آید و به گفته مدیرعامل اسپیس اکس، ایلان ماسک، آزمایش اخیر بدون هیچ مشکل انجام شده است.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، اوایل فوریه امسال شاهد پرواز فالکون هوی خواهیم بود که قدرتمندترین موشک بشر از زمان پرواز موشک Saturn V در ماموریت های آپولو طی دهه 60 و 70 میلادی به حساب می آید. فالکون هوی، مدلی تکامل یافته از موشک های فالکون 9 اسپیس اکس است که اساساً سه هسته این موشک را به در کنار یکدیگر قرار داده و در مجموع به 27 موتور با بیشینه رانش 5.1 میلیون پوند دسترسی دارد؛ قدرتی که با 18 هواپیمای 747 برابری می کند.

کمپانی اسپیس اکس برای اثبات ادعای خود، ویدیویی از آزمایش موتورهای فالکون هوی منتشر کرده و به نظر می رسد که تا اینجای کار، همه چیز به خوبی پیش رفته است. با این حال، لازم به یادآوری است که هنگام پرواز موشک هر اتفاقی ممکن است رخ دهد و پیشتر در سپتامبر سال 2016، تست موتور یک موشک فالکون 9 به انفجاری در سکوی پرتاب منجر شد و ماهواره ای چند میلیون دلاری را از بین برد.

ایلان ماسک می گوید اگر فالکون هوی، صرفاً آنقدر پرواز کند که صدمه ای به سکوی پرتاب وارد نشود، نخستین پرواز این موشک را یک پیروزی به حساب خواهد آورد. با این حال، احتمال انفجار موشک باعث نشد تا ماسک رودستر قرمز رنگ خود را برای ارسال به فضا در فالکون هوی قرار ندهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • خط خطی
    خط خطی | ۵ بهمن ۱۳۹۶

    خیلی ابهت داره

مطالب پیشنهادی