ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بتای iOS 11.3
تکنولوژی

اولین بتای iOS 11.3 منتشر شد؛ با قابلیت های جدید این نسخه آشنا شوید

اپل ساعاتی پیش نخستین بتای iOS 11.3 را منتشر کرده که در آن شاهد قابلیت هایی جدید و فهرستی از تغییرات ریز و درشت دیگر هستیم. قابلیت iCloud Messages که اپل مدت ها پیش وعده ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

اپل ساعاتی پیش نخستین بتای iOS 11.3 را منتشر کرده که در آن شاهد قابلیت هایی جدید و فهرستی از تغییرات ریز و درشت دیگر هستیم. قابلیت iCloud Messages که اپل مدت ها پیش وعده اش را داده بود، بالاخره در iOS 11.3 کار خود را آغاز کرده و ضمنا با نصب این نسخه می توانید شاهد انیموجی های جدید و چند ابزار مخصوص ARKit برای توسعه دهندگان نیز باشید.

در ادامه قابلیت های iOS 11.3 را با هم مرور خواهیم کرد:

قابلیت های مهم و جدید

iCloud Messages

 

iCloud Messages نخستین بار در ژوئن سال گذشته میلادی، زمانی که اپل از iOS 11 رونمایی کرد به عنوان یکی از قابلیت های جدید این سیستم عامل معرفی شد، اما از آن زمان تا کنون در مرحله تست بتا به سر می برده است.

با این وجود حالا و با انتشار نخستین بتای iOS 11.3 می توانید قابلیت های آن را تست کنید. برای این منظور کافیست اپلیکیشن پیام رسان آی او اس را باز کرده و گزینه Messages on iCloud را فعال نمایید.

فعالسازی این قابلیت برایتان دو مزیت دارد: یکی این که تصاویر و فایل های پیوست شده در آی مسیج برای جلوگیری از اشغال فضای آیفون، در آی کلاد بارگذاری می شوند. نکته دیگر این که به لطف این کار، تمام پیام های شما در میان کلیه آی دیوایس های تان همگام سازی می شوند، حتی پیام های جدید. البته از آن جا که قابلیت یادشده برای فعالسازی به احراز هویت دو فاکتوره نیازمند است متأسفانه برای کاربران ایرانی قابل استفاده نیست.

انیموجی های جدید

اپل در iOS 11.3 چند انیموجی بامزه جدید را هم به انیموجی های قبلی اضافه کرده که می توانند به لطف تکنولوژی TrueDepth، حالت چهره و صدایتان را تقلید کنند. با اضافه شدن انیموجی های جدید حالا تعداد آن ها به ۱۶ مورد می رسد. ولی متأسفانه فقط صاحبان آیفون X می توانند از انیموجی ها استفاده کنند.

ARKit 1.5

اپل در iOS 11.3 نسخه ارتقاء یافته ARKit را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده که حالا با دقت بیشتری سطوح نامنظم را علامت گذاری می کند. نکته خوب دیگر این که ARKit حالا سطوح عمودی را هم تشخیص می دهد، بنابراین می توانید اشیاء مجازی را برداشته و روی سطوحی مثل دیوارها و درها قرار دهید.

همچنین ARKit جدید (نسخه 1.5) قادر به تشخیص موقعیت تصاویر دو بعدی (مثل علائم و پوسترها) هم هست و می تواند آن ها را با تجربیات واقعی افزوده ترکیب کند، به این صورت که مثلا با نگه داشتن دوربین به سمت پوستر یک فیلم، شاهد جان گرفتن آن باشید. ARKit 1.5 ضمنا حالا از فوکوس خودکار و رزولوشن 1080p نیز پشتیبانی به عمل می آورد.

ARKit قبلی نهایتا از رزولوشن 720p پشتیبانی می کرد که حالا با آمدن نسخه 1.5، این میزان 50 درصد افزایش یافته است.

Health Records

اپل برای اضافه کردن قابلیت Health Records به اپلیکیشن Health، با تعداد زیادی از کلینیک ها و بیمارستان ها وارد همکاری شده تا بتواند تمام سوابق پزشکی و درمانی افراد را در یک اپلیکیشن واحد جمع آوری کند.

Health Records می تواند سوابق پزشکی افراد را از مراکز درمانی گردآوری کند و در صورت آماده بودن نتایج آزمایش در آزمایشگاه ها، این موضوع را با نوتیفیکیشن به اطلاع کاربران برساند.

خوشبختانه کلیه داده ها در Health Records رمزنگاری شده و توسط یک رمز عبور محافظت می شوند. این قابلیت فعلا برای کاربران آمریکایی کاربرد دارد اما احتمالا شاهد گسترش آن به کشورهای دیگر نیز خواهیم بود.

تغییرات کوچک

iOS 11.3 به جز اضافه کردن قابلیت های جدید، تغییرات کوچکی را هم برای بعضی تنظیمات و اپلیکیشن های فعلی سیستم عامل به ارمغان آورده که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم:

  • اپل نیوز حالا می تواند در قسمت For You فهرستی از داغ ترین ویدیوهای روز را برایتان به نمایش بگذارد.
  • توسعه دهندگان حالا می توانند به صورت نرم افزاری میان HomeKit و وسایل هوشمند خانه تعامل برقرار کنند. تا پیش از این انجام این کار نیازمند اعمال تغییرات در سطح سخت افزاری بود.
  • آی او اس حالا از AML (مکان یابی پیشرفته موبایل) پشتیبانی می کند که در مواقع بحرانی برای ارسال خودکار موقعیت جغرافیایی کاربران به مراکز اورژانس کاربرد دارد. این قابلیت نیازمند پشتیبانی از سوی اپراتورهای همراه است و فعلا در کشورهای انگلستان، استونی، لیتوانی، اتریش، ایسلند و نیوزیلند فعال شده.
  • از این به بعد هنگام آپدیت اپلیکیشن ها از اپ استور می توانید حجم و شماره نسخه جدید هر اپلیکیشن را مشاهده کنید.
  • حالا برای نصب اپلیکیشن ها در آیفون X، می توانید برای تأیید نصب دکمه کناری دستگاه را دوبار فشار بدهید تا Face ID با تطابق چهره مجوز نصب را برایتان ارسال کند.
  • بر خلاف گذشته، حالا می توانید در Game Center افراد را به طور مجزا از فهرست دوستان تان حذف کنید.
  • به لطف تنظیمات جدید AirPlay 2 حالا قادر هستید که با آیفون، پخش موزیک در چندین اپل تی وی را به طور همزمان کنترل کنید.

قابلیت هایی که در آینده اضافه می شوند

نمایش اطلاعات بیشتر در مورد باتری

 

در پی اعتراضاتی که نسبت به سیستم مدیریت باتری در دیوایس های قدیمی اپل به وجود آمد، کوپرتینویی ها تصمیم گرفته اند که در iOS 11.3 اطلاعات بیشتری در خصوص وضعیت باتری در اختیار کاربران قرار بدهند.

اپل احتمالا در نسخه های بتای بعدی قابلیت هایی را به آی او اس اضافه می کند تا کاربران آیفون های قدیمی (با باتری کاهش ظرفیت یافته) بتوانند برای داشتن پرفرمنسی پایدار از نهایت قدرت شارژ دستگاه استفاده نمایند.

اپل تنظیمات مدیریت باتری را در صفحه تنظیمات آی او اس و بخش Battery قرار خواهد داد که در صورت تمایل می توانید آن ها را غیر فعال کنید. گفتنی است که این تنظیمات برای آیفون 6 و مدل های جدیدتر در دسترس خواهد بود.

بیزنس چت

اپلیکیشن Business Chat برای این طراحی شده که کاربران آی دیوایس ها بتوانند از طریق آی مسیج به طور مستقیم با کسب و کارها ارتباط برقرار کنند. احتمالا در نسخه بتای عمومی iOS 11.3 بتوانید کار با این اپلیکیشن را تجربه کنید.

تماشای موزیک ویدیو در سرویس Apple Music

به گفته اپل، سرویس اپل موزیک به زودی می خواهد که به خانه ای برای موزیک ویدیوها تبدیل شود؛ جایی که کاربران می توانند موزیک ویدیوهای مورد علاقه شان را بدون حضور تبلیغات مشاهده کرده و از آن ها پلی لیست بسازند.

تاریخ عرضه نسخه نهایی

به گفته اپل، نسخه نهایی iOS 11.3 «بهار» امسال به دست کاربران می رسد. با این حساب احتمالا تا موعد عرضه رسمی شاهد انتشار چندین نسخه بتای دیگر هم باشیم.

نخستین بتای iOS 11.3 فعلا برای توسعه دهندگان منتشر شده، اما اپل قصد دارد که به زودی نسخه بتایی را هم برای عموم کاربران منتشر کند.

برای دریافت اولین نسخه بتای توسعه دهندگان iOS 11.3، باید از این لینک  در برنامه بتای اپل ثبت نام کنید. بعد از این کار آپدیت iOS 11.3 به شکل OTA و در تنظیمات سیستم عامل برایتان قابل دانلود خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hadi
    hadi | ۵ بهمن ۱۳۹۶

    پس ما 5S ها چی....باطری و سی پی یو دستگاه ما چی...

مطالب پیشنهادی