ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوم پاد از فرمت صوتی FLAC پشتیبانی خواهد کرد

مشخصات سخت افزاری هوم پاد نشان می دهد که اپل در مورد کیفیت صدای محصول جدید خود بسیار سختگیر و مصمم بوده است. امروز مشخص شد که این اسپیکر هوشمند از فرمت صوتی FLAC نیز ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

مشخصات سخت افزاری هوم پاد نشان می دهد که اپل در مورد کیفیت صدای محصول جدید خود بسیار سختگیر و مصمم بوده است. امروز مشخص شد که این اسپیکر هوشمند از فرمت صوتی FLAC نیز پشتیبانی می کند.

در واقع، FLAC یک فرمت صوتی بدون افت کیفیت است، یعنی هیچ فشرده سازی صورت نمی گیرد و صدا همانطور که ضبط شده پخش می شود.

کیفیت صدای دیگری نیز هست که عمدتا در سرویس های استریم موسیقی مثل اسپاتیفای و اپل موزیک به کار می رود و صدا را به ۲۵۶ یا ۳۲۰ کیلوبایت بر ثانیه فشرده می کند و با FLAC فرق دارد.

سال ها است که علاقه مندان به کیفیت صدای بالا از اپل خواسته اند تا از FLAC پشتیبانی کند اما اپل از فرمت بدون افت کیفیت مخصوص خودش تحت عنوان ALAC یا Apple Lossless Audio Codec استفاده می کند که فقط در اکوسیستم خود اپل مورد استفاده قرار می گیرد.

سال گذشته اپل پشتیبانی استاندارد جهانی متن باز FLAC را به همه پلتفرم هایش آورد. گرچه بسیاری از این فرمت صوتی هیچگاه استفاده نخواهند کرد اما بهره گیری هوم پاد از آن نشان از توجه ویژه کوپرتینویی ها به علاقه مندان به صدا دارد.

هوم پاد در تاریخ ۹ فوریه برابر با ۲۰ بهمن ماه با قیمت ۳۴۹ دلار به صورت جهانی عرضه خواهد شد و پیش خرید آن از روز آینده آغاز می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali shafiey
    ali shafiey | ۷ بهمن ۱۳۹۶

    اینجا که حتما بالای ۲ میلیونه با این پول خیلی چیزای بهتر میشه خرید

مطالب پیشنهادی