ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رکورد شکنی گوگل پلی
نرم افزار و اپلیکیشن

گوگل پلی با پشت سر گذاشتن اپ استور، رکورد دانلود اپلیکیشن را شکست

با توجه به گزارشات به دست آمده از سوی وب سایت App Annie، به لطف کاربران اندرویدی کشورهای هند، اندونزی و برزیل فروشگاه گوگل پلی موفق شد رکورد دانلود 19 میلیارد اپلیکیشن را در سه ماهه ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

با توجه به گزارشات به دست آمده از سوی وب سایت App Annie، به لطف کاربران اندرویدی کشورهای هند، اندونزی و برزیل فروشگاه گوگل پلی موفق شد رکورد دانلود 19 میلیارد اپلیکیشن را در سه ماهه پایانی سال 2017 برای خود به ثبت برساند، رقمی که 145 درصد بیشتر از اپ استور در مدت زمان مشابه بوده است.

گزارش App Annie شامل بروزرسانی اپ ها و برنامه هایی که دوباره نصب شده اند نیست

در این میان دسته بندی های «اقتصاد» (Finance)، «بازی ها» (Games) و «شخصی سازی» (Personalization) بیشترین رشد سالیانه را در فروشگاه گوگل پلی داشته اند. در اپ استور نیز این اپلیکیشن های «خرید» (Shopping) و «اقتصاد» بودند که نسبت به پارسال با استقبال بیشتر کاربران مواجه شدند.

البته هر چند اندروید از لحاظ تعداد دانلود اپلیکیشن ها توانست iOS را کنار بزند ولی هنوز هم کاربران iOS بیشترین هزینه را برای اپلیکیشن ها می کنند. گزارش نشان می دهد که در فاصله میان ماه اکتبر تا دسامبر، دارندگان آی دیوایس ها 95 درصد بیشتر از کاربران اندرویدی هزینه صرف اپلیکیشن ها کرده اند.

رکوردشکنی گوگل پلی
با 19 میلیارد دانلود، گوگل پلی بهترین سه ماهه عمر خود را از لحاظ تعداد دانلود اپلیکیشن سپری کرد.

آن ها 11.5 میلیارد دلار پول برای اپلیکیشن ها داده اند که در این بین، ایالات متحده بیشترین رشد را نسبت به گذشته داشته است. از لحاظ تعداد اپلیکیشن های نصب شده روی اسمارت فون ها نیز ژاپنی ها و چینی ها با اختلاف جلو هستند؛ به صورت میانگین و در مجموع دو کشور، هر فرد در دوازده ماه سال 2017 بیش از 100 اپ روی موبایلش داشته است.

از دیگر بخش های جالب گزارش می توان به علاقه زیاد چینی ها در استفاده از اپ های اندرویدی اشاره کرد. در سه ماهه پایانی سال گذشته، کاربران اندرویدی این کشور 200 میلیارد ساعت را صرف اپلیکیشن ها کرده اند. برای درک بهتر این موضوع بد نیست بدانید در رتبه دوم کشور هند با 50 میلیارد ساعت قرار دارد.

گوگل پلی
اگرچه چینی ها و ژاپنی ها رکورد بیشترین اپلیکیشن های نصب شده در کل 2017 را در اختیار دارند ولی رکورد استفاده از چند اپلیکیشن را کاربران هند به ثبت رسانده اند. آن ها از حدود 75 اپ نصب شده خود، 40 برنامه را استفاده کردند.

در مجموع اپلیکیشن های دانلود شده از اپ استور و گوگل پلی، رکورد 27 میلیون اپ در سه ماهه پایانی 2017 به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته 7 درصد افزایش یافته است. در سال 2017 نیز بیشترین اپلیکیشن های دانلود شده در ایالات متحده Pandora ،Netflix ،Tinder و YouTube بودند.

در بخش بازی ها هم نام Candy Crush Saga ،Clash Royale ،Game of War: Fire Age ،Clash of Clans و Mobile Strike به عنوان پنج عنوان سودآور به چشم می خورد. جالب اینجاست پرداخت های درون برنامه ای همچنان سهم زیادی را در درآمد بازی ها دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • A.M.
    A.M. | ۸ بهمن ۱۳۹۶

    واقعا یک مارکت ضعیف و بدون نوآوری است.

  • omid hedayatnej
    omid hedayatnej | ۶ بهمن ۱۳۹۶

    این مشکل کاربرای ایرانی رو هم حل کنه عالی میشه اکثر برنامه ها رو باید با فیلتر شکن دانلود کنیم واسه آی پی ایران باز نیست

مطالب پیشنهادی