ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عرضه سالانه اسمارت فون ها در کشور چین، برای نخستین بار دچار رشد منفی شد

بعد از پشت سر گذاشتن نخستین کاهش سالانه در عرضه طی سال 2017، به نظر می رسد که بازار اسمارت فون های چین دیگر دچار رشد نمی شود. نشانه های این موضوع را می شد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

بعد از پشت سر گذاشتن نخستین کاهش سالانه در عرضه طی سال 2017، به نظر می رسد که بازار اسمارت فون های چین دیگر دچار رشد نمی شود. نشانه های این موضوع را می شد در گزارش سه ماهه دوم از بازار چین دید که شاهد رشد منفی از نظر دیوایس های عرضه شده به بازار بود، اما این نخستین باری است که کاهش رشد برای یک بازه زمانی 12 ماهه به قوت خود باقی مانده است.

بنابر اطلاعات به دست آمده از سوی موسسه Canalys، مجموع دیوایس های عرضه شده در کشور چین طی سال گذشته میلادی، کاهشی 4 درصدی نسبت به سال 2016 داشته و به 459 میلیون دستگاه رسیده است. به صورت خاص، این آمار در سه ماهه پایانی سال با کاهش چشمگیر 14 درصدی رشد همراه بوده و عرضه 113 میلیون دستگاه را شامل شده است.

علی رغم نشانه های واضحی که در زمینه اشباع بازار و رغبت هرچه کمتر مشتریان به خرید اسمارت فون های تازه به چشم می خورد، کمپانی هوآوی توانسته به رشد خود ادامه دهد و 24 میلیون دستگاه در سه ماهه چهارم 2017 روانه بازار کرده است؛ تقریباً 9 درصد بالاتر از میانگین بازار و سایر تولیدکنندگان.

کمپانی های چینی مانند اوپو و ویوو هم عملکرد بسیار خوبی در صحنه های بین المللی و خصوصاً در قاره آسیا داشته اند، اما اگر به صحبت درباره بازار چین بپردازیم، به ترتیب شاهد کاهش 16 و 7 درصدی عرضه دیوایس های دو کمپانی هستیم که 19 و 17 میلیون دستگاه به دست مشتریان رسانده اند.از طرف دیگر، عرضه آیفون X و آیفون 8 به اپل کمک کرده تا شیائومی را با عرضه 13 میلیون واحد در سه ماهه پایانی سال، به رده چهارم بفرستد.

کاهش رشد در خانه، یکی از دلایلی است که تولیدکنندگان چینی را به عرضه محصولاتشان در آن سوی آب ها ترغیب کرده و بسیاری حالا چشم امید خود را به کشورهای هند و اندونزی دوخته اند که بازار بالقوه مناسبی برای دیوایس های ارزان قیمت چینی به حساب می آیند.

شیائومی به صورت خاص که طی سه ماهه چهارم 2017 عملکردی بهتر از سامسونگ در کشور هند داشته، حالا قصد دارد فعالیت های خود را به اسپانیا، مکزیک، روسیه و بخش هایی از آفریقا نیز بسط دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۶ بهمن ۱۳۹۶

    جاست شیائومی

مطالب پیشنهادی