ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قیمت جدید خودروهای وارداتی پس از تغییرات تعرفه‌های گمرکی؛ از میراژ 99 میلیونی تا سانتافه 350 میلیونی

پس از بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو به مدت نسبتا طولانی و عدم پاسخگویی شفاف مسئولین مربوطه در این باب، قیمت خودرو های وارداتی با توجه به کاهش نسبی عرضه، افزایش یافت. مهمتر از ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

پس از بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو به مدت نسبتا طولانی و عدم پاسخگویی شفاف مسئولین مربوطه در این باب، قیمت خودرو های وارداتی با توجه به کاهش نسبی عرضه، افزایش یافت.

مهمتر از آن، رسیدن اخبار غیر رسمی منتشره از گوشه و کنار بود که همگی متفق القول یک شعار را سر می‌ دادند: «آهای اهالی سرزمین پارس، چه نشسته‌ اید که عوارض گران خودرو، دیگر گران نیست، بلکه دست‌نیافتنی است. چرا که قرار است تا باج و خراج وضع شده بر این مرکب‌ های آهنین دو چندان شده و بسیاری را حسرت به دل همین درصد های گران فعلی بگذارد.»

در نتیجه، بیش از پیش بر التهاب بازار افزوده شد و بهای خودرو های وارداتی را به سمت بالا سوق داد تا اینکه روز موعود فرا رسید و یک منبع رسمی لب به سخن گشود؛ پس شد آنچه که نباید می‌ شد.

شایعات به حقیقت پیوست و میزان عوارض ورود خودرو به کشور تقریبا دو برابر شد. در این میان ورود بسیاری از مدل‌ های پرطرفدار برخی از معدود برند های مطرح حاضر در کشورمان که ارزشی بالاتر از  40هزار دلار داشتند نیز به طور کامل ممنوع شد.

از جمله بسیاری از محصولات ب ام و، بنز و کلیه محصولات لوکس پورشه و لکسس، تا اطلاع ثانوی، دیگر هرگز مجوز اقامت دائم در ایران را نخواهند داشت.

با این تفاسیر، آن دسته از این گونه مدل‌ ها که پیش از اعمال تعرفه‌ های جدید موفق به ثبت سفارش و ورود به خاک ایران شده بودند، اگرچه قبل از این نیز همواره قابل احترام بودند اما با توجه به افزایش شدید قیمت‌ های این عزیزان در بازار، زین پس بایستی غبار راهشان را توتیای چشمان خود نموده تا بلکه نظری هم بر ما بیافکنند.

این افزایش قیمت خودرو های وارداتی در بازار از 15-20 میلیون شروع شده و برای اتومبیل هایی که ورودشان از اساس ممنوع شده است، حتی تا میزان 500 میلیون و بلکه هم بیشتر نیز ادامه می‌ یابد.

به منظور آگاهی شما مخاطبان گرامی نسبت به تغییرات قیمتی خودرو های وارداتی پس از اعمال تعرفه‌ های جدید، بر آن شدیم تا در قالب این مطلب، نوسانات قیمتی مدل‌ های مختلف را به اطلاع شما عزیزان برسانیم، پس لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

در ابتدا به سراغ یکی از محبوبترین و باشخصیت ترین برند های دنیا یعنی آلفا رومئو می‌ رویم. هاچبک زیبا و دوست داشتنی جولیتا که پیش از اعمال عوارض جدید، به ترتیب از بهای کمینه و بیشینه 167 تا 175 میلیون تومان برخوردار بود، اینک با بهای 187 تا 195 میلیون تومان به فروش می‌ رسد.

کراس اوور چینی-بریتانیایی ام جی GS که قبلا با متوسط بهای 167 میلیون در بازار خودنمایی می‌ کرد، هم اکنون نیز تقریبا با همین قیمت به کار خود ادامه می‌ دهد.

در ادامه به سراغ دو برند پرآوازه آلمانی یعنی بنز و ب ام و برویم که متاسفانه به شدت با افزایش قیمت مواجه شده‌ اند. از جمله محصولات مرسدس-بنز که پیش از این وارد کشور شده‌ اند، می‌ توان به مدل‌ های CLA45 و E200 اشاره نمود.

CLA45 مدل 2017 که پیش از این قضایا در بازه قیمتی 645 تا 700 میلیون تومان به فروش می‌رسید، هم اینک ارزشی بس بالاتر پیدا کرده و در دامنه قیمتی 800 میلیون به گشت و گذار مشغول شده است. همچنین سدان E200 2017 نیز در جای خود آرام نگرفته و با جهشی حدودا 200 میلیونی به عرصه 900 میلیون وارد گشته است.

محصولات دوست داشتنی و جدید بی ام و نیز که پیش از این در اکثر نقاط کشور قابل رویت بودند، از این به بعد از ما روی برگردانده و تنها سه چهار مدل سطح پایین از آنها قابلیت دریافت پلاک ملی خواهند داشت.

بنابراین این عزیزان ناز پرورده نیز نازشان بیش از پیش خریدار پیدا کرده و قیمت‌شان رو به فزونی نهاده است. در این میان، مدل ایکس 4 2017 که سابقا با متوسط قیمت 440 میلیون به فروش می‌ رسید، در حال حاضر در حوالی 700 تا 800 میلیون قیمت می‌خورد که تقریبا افزایش 350 میلیونی را شاهد بوده است. تغییرات بهای سایر محصولات این برند به شرح ذیل است:

بی ام و 530i مدل 2017، قیمت قبل برابر 480 تا 580؛ بهای کنونی 700 تا 760 میلیون تومان.

بی ام و 730Li مدل 2017: قیمت قبل برابر 600 تا 880 میلیون تومان؛ بهای کنونی معادل 995 تا 1،560 میلیون تومان

بی ام و X3 مدل 2017 نیز از میانگین 450 میلیون تومان به حدود 720 میلیون تومان رشد قیمت داشته است.

همچنین سایر محصولات این شرکت نظیر بی ام و ایکس1 با قیمت 500 میلیون تومان، سری 3 سدان مدل 2017 به قیمت 360 میلیون تومان و سری 5 سدان مدل 2018 به بهای حدودی یک میلیارد تومان در بازار خریدوفروش می‌ شوند.

در این بین، نکته تامل برانگیز به اختلاف 800 میلیون تومانی حداقل و حداکثر ارزش ب ام و سری 7 مدل 2017 باز می‌ گردد که بین یک تا یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان قیمت خورده است.

هرچه قدر هم که آپشن های یک خودرو سطح بالا در نظر گرفته شود اما چنین اختلاف قیمتی بین تیپ های یک مدل خودرو واقعا جای بسی شگفتی دارد.


در میان محصولات پژو که فعلا به صورت وارداتی در کشور عرضه می‌ شوند، پژو 508 که در ابتدا با میانگین بهای 180 میلیون تومان، به دنبال پیدا کردن راه خود در بازار بود، هم اکنون موقعیت را برای افزایش قیمت مهیا دیده و با گذر از 208 میلیون، در حال نزدیک شدن به ایستگاه 230 میلیون تومان است.

از سوی دیگر شاسی بلند ماکان که جزو آخرین بازمانده های لشکر پورشه در ایران محسوب می‌ شود، مانند سایر وارداتی ها سر ناسازگاری برداشته و دم از 850 الی 1،450 میلیون تومان می‌ زند. لازم به ذکر است که بهای پیشین این خودرو در حدود 650 میلیون تومان بوده است.


محصولات محبوب و باکیفیت تویوتا هم دست نیافتنی‌تر شده‌ اند، به گونه ای که تویوتا C-HR از متوسط قیمت 220 به میانگین 270 میلیون تومانی جهش کرده است.

خودروی هیبریدی پریوس از آشیانه 140-180 به خانه 150-200 میلیونی وارد گشته است. تویوتا راو4 مدل 2017 در حدود 50-60 میلیون افزایش قیمت داشته و در بازه 270 تا 320 میلیون تومان عرضه می‌ شود. وانت هایلوکس دوکابین مدل 2016 نیز از متوسط 250 به عرصه 350 میلیونی پا گذاشته است.


محصولات لوکس این خودروساز نیز که تحت برند لکسس وارد بازار کشور می‌ شدند و احتمالا دیگر امکان واردات نخواهند داشت، با افزایش قیمت حدودی 200 تا 500 میلیون تومان روبرو شده‌ اند.

به عنوان مثال مدل NX200T از حدود 350 میلیون، به 600 میلیون تومان رسیده و لکسس Rx200 از 550 به 700 تا 950 میلیون تومان وارد شده است.

قیمت خودرو وارداتی لکسوس nx

در این بین و برخلاف لکسس، محصولات کره‌ ای اگرچه با منع مطلق ورود مواجه نشده‌ اند اما اپیدمی افزایش قیمت با توجه به افزایش تعرفه ها، دامن آنها را نیز گرفته است.

هیوندای سوناتا LF از بازه 150-190 به رنج 170 تا 240 میلیون تومان داخل شده است. کراس اوور محبوب سانتافه از 205-260 به 230تا 310 میلیون تومان رسیده است؛ حتی تا 330 میلیون هم برخی از مدل‌ های آن قیمت‌گذاری شده‌ اند.

سایر محصولات هیوندای نیز به طور تقریبی با افزایش قیمت 10 تا 40 میلیون تومانی روبرو بوده‌ اند. در این میان افزایش قیمت هیوندای سانتافه به 335 میلیون تومان با واکنش های بسیاری همراه شد و جالب آنکه این قیمت گذاری به نسخه 2017 سانتافه مربوط می شود و احتمالا در صورت واردات مدل 2018 بار دیگر باید انتظار افزایش قیمت این محصول به حدود 350 میلیون تومان را داشته باشیم.

اوضاع برای دیگر برند کره‌ ای نیز به گونه‌ ای مشابه رقم خورده و محصولات پرطرفداری نظیر کیا اپتیما JF مدل 2017 از حدود 200 میلیون تومان به نزدیکی 240-250 رسیده‌ اند. کیا سورنتو 2017 هم از حدود 250 میلیون به بازه 270 تا 360 میلیون تومان وارد شده است.

قیمت خودرو وارداتی هیوندای سانتافه
در میان خودرو های شرکت فرانسوی رنو هم می‌ شود به دو محصول محبوب تلسیمان و کولئوس 2017 اشاره نمود که اولی با افزایش تقریبی 30 میلیون تومانی، با بهای 240 میلیون تومان عرضه می‌ شود و شاسی بلند کولئوس هم افزایش قیمت 60-70 میلیونی را تجربه کرده و در باشگاه 270 تا 300 میلیونی ها ثبت نام نموده است.


نمایندگی‌ های سایر خودرو های وارداتی به کشور نظیر محصولات نیسان، هوندا و میتسوبیشی نیز به نسبت افزایش تعرفه گمرکی محصولاتشان، رقم درج شده بر روی برچسب قیمت هر مدل را حدودا به همان نسبت افزایش داده‌ اند.

لازم به ذکر است که تمامی ارقام فوق به طور میانگین و تقریبی گزارش شده‌ اند و احتمالا در بازار، قیمت‌های متفاوت دیگری نیز وجود خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • asasoal
    asasoal | ۱۲ بهمن ۱۳۹۶

    هر ایرانی یک حامی انقلاب صنعتی پایدار

    هموطنان گرامی به عملکرد دولت ها دیگر امیدی نیست باید خود مردم وارد عمل شوند. چرا که ایشان تحت سلطه قدرتهای مافیایی هستند که بیش از 20 سال است با فریب افکار عمومی مانع تحقق اقتصاد مقاومتی و وارد شدن ایران به حوزه صنایع استراتژیک شده اند، برای اطلاع از پشت پرده های مخوف مافیای صنعت خودرو، سوخت و محیط زیست لطفا "مستند انقلاب صنعت پایدار" را با دقت و حوصله مشاهده فرمایید. و در نشر آن بکوشید باشد تا بتوانیم با کمک خداوند متعال و به دست خود مردم وضعیت فعلی صنعت خودرو و آلودگی هوا و سوانح ناشی از عدم ایمنی خودروهای استاندارد را سروسامان دهیم. و بجای آن اشتغال پایدار برای جوانان با استعداد ایرانی فراهم شود.
    لینک مشاهده مستند انقلاب صنعتی
    https://goo.gl/h7Yu7L

  • javad
    javad | ۷ بهمن ۱۳۹۶

    به قول یکی از معلمام که می گفت :مردم ایران باید این قدر گشنگی. حقارت و بدبختی بکشن تا اینکه بلاخره پاشن و سکوت رو بشکنن و فقط حرف هاشون رو تو اینترنت نگن و سرشون رو جلو این دزدا ... پایین نندازن و فقط نگاشون کنن... به نظرم واقعا درسته تا وقتی فقط مردم اینجا ها و فقط نظر بدن چیزی عوض نميشه....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی