ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خرید x3 با پرداخت پول خرد؛ دردسر آفرینی بازرگان چینی برای نمایندگی ب ام و

یک بازرگان چینی یکی از محصولات کمپانی بی ام و را خریداری کرده و 11 هزار دلار از هزینه آن را به صورت نقد و از طریق سکه پرداخته است. این بازرگان از سکه های ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

یک بازرگان چینی یکی از محصولات کمپانی بی ام و را خریداری کرده و 11 هزار دلار از هزینه آن را به صورت نقد و از طریق سکه پرداخته است.

این بازرگان از سکه های خود برای پرداخت هزینه های مربوط به سرویس کارواش و پیک موتوری استفاده نکرده بلکه او حجم عظیمی از سکه های خورد را جمع آوری کرده و در راستای خرید یک خودرو خرج کرده است.

احتمالا برای همه ما پیش آمده است که گاهی حرکتی مشابه با این بازرگان چینی انجام داده و هزینه مربوط به خرید یک کالا و یا دریافت یک سرویس را به صورت نقد و از طریق سکه پرداخت کنیم اما قطعا این کار را برای صورت حساب های کوچک صرف کرده و چنین کاری را برای یک خرید 11 هزار دلاری انجام نمی دهیم.

ما اینجا در مورد یک خودروی بی مصرف و ضعیف مثل یک شورلت شوت زنگ زده 99 دلاری صحبت نمی کنیم خودروی مورد نظر ما که این تاجر چینی آن را خریده یک بی ام و ایکس3، 400 هزار یوانی (معادل 61 هزار و 45 هزار یورو) است.

از این میزان، فرد مذکور در حدود 70 هزار یوان ( معادل با 11 هزار دلار یا 8 هزار یورو) از آن را به واسطه تحویل سکه های 5 مائویی به کمپانی سازنده پرداخت کرده است.

مطابق با گفته های خبرگزاری بریتانیایی دیلی میل، این مرد چینی مدعی شده است که این سکه ها حاصل سالیان طولانی پس انداز او به صورت نقد هستند.

بد نیست بدانید که پیگیری پرداخت هایی که به صورت دستی و از طریق اسکناس و به خصوص سکه صورت می گیرد دشوار بوده و تقریبا برای فروشندگان غیرممکن است.

شنیده ها حاکی از آن است که کارکنان نمایندگی ای که خودروی بی ام و مورد نظر از آن خریداری شده ساعت های طولانی را صرف شمارش این سکه ها با دست کرده و حتی به خانه خریدار مراجعه کرده اند تا 10 جعبه ای را که حامل سکه بوده اند اصلاح کرده و تعویض کنند.

معلوم نیست که این تاجر چینی مشکل خاصی را با کارکنان این نمایندگی داشته و به همین منظور و در راستای تلافی، این حجم عظیمی از سکه های خرد را به آن ها تحویل داده و یا تنها قصد داشته  که خرج شدن سکه هایی را که سالیان درازی را صرف جمع آوری و ذخیره آن ها کرده از نزدیک مشاهده کند و به معنای واقعی کلمه پول را به صورت دستی پرداخت کند.

در ایالات متحده اکثر بانک ها و موسسات مالی چنین روش پرداختی را پیش بینی کرده و آن را پذیرفته اند. در این بانک ها پیش خوان ها و شمارنده های پرسرعتی وجود دارد که می تواند در ازای دریافت دستمزد نسبتا منصفانه حجم عظیمی از پول نقد (به دو صورت سکه و اسکناس) را شمارش و دسته بندی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • noki a
    noki a | ۷ بهمن ۱۳۹۶

    اونها هم خیلی راحت میبردن تا بانک بشمره

  • sina.z
    sina.z | ۶ بهمن ۱۳۹۶

    من یادمه که یه شوهر بود و بدهی به زنش رو به صورت پول خرد پرداخت کرد بیچاره زنه هم کم نیاورده بود و نشسته بود شمارشش کرده بود

  • سامان
    سامان | ۶ بهمن ۱۳۹۶

    اینجا بود خیلی راحت بهش میگفتن نمیفروشیم بهت !

    • Erfaan Zandii
      Erfaan Zandii | ۶ بهمن ۱۳۹۶

      آره دقیقا به همین فکر میکردم .. میگفتن نمیفروشیم آقا برو بیرون پشت سرشم که میرفت چند تا فحش ناموسی نثارش میشد کلا احترام به مشتری خیلی خوبه اینجا .. درود بر نژاد پاک آریایی

مطالب پیشنهادی