ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیست و یک دلیل برای برتری گلکسی نوت 8 نسبت به آیفون 10

گلکسی نوت 8 و آیفون 10 هر دو از بهترین تلفن های هوشمند بازار هستند و تقریباً هر چیزی که بخواهید را دارند، اما پرچمدار اندرویدی سامسونگ مزیت هایی دارد که در گران ترین موبایل ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۱:۲۰

گلکسی نوت 8 و آیفون 10 هر دو از بهترین تلفن های هوشمند بازار هستند و تقریباً هر چیزی که بخواهید را دارند، اما پرچمدار اندرویدی سامسونگ مزیت هایی دارد که در گران ترین موبایل اپل پیدا نمی شوند. برای آشنایی با مزیت های گلکسی نوت 8 نسبت به آیفون 10 در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

۱. لازم نیست شارژر سریع را جداگانه خریداری کنید

آیفون ۱۰ و گلکسی نوت ۸ هردو از شارژ سریع پشتیبانی می کنند، اما اپل در کمال تعجب تصمیم گرفته کابل و شارژر سریع را به شکل جداگانه با قیمت ۶۸ دلار بفروشد، در حالی که گلکسی نوت ۸ مثل هر پرچمدار اندرویدی دیگری این ویژگی را به شکل پیش فرض و بدون نیاز به هزینه بیشتر در اختیار شما قرار می دهد.

به لطف این قابلیت نیمی از ظرفیت باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی نوت 8 در ۴۰ دقیقه شارژ می شود و شارژ کامل باتری هم به ۱۰۲ دقیقه نیاز دارد، در حالی که برای شارژ کامل باتری آیفون 10 با شارژری که در بسته بندی وجود دارد باید ۱۹۰ دقیقه منتظر بمانید.

۲. جک هدفون

اپل اواخر سال ۲۰۱۶ جک هدفون را از آیفون کنار گذاشت، کاربران و متخصصین امر اعتقاد داشتند برای حذف این درگاه زود است و هنوز عمده ی کاربران هدفون های سیم دار را برای گوش دادن به موسیقی ترجیح می دهند.

حالا بیشتر از یکسال از عرضه AirPod های اپل می گذرد اما هنوز هم هدفون های بی سیم در بازار مرسوم نیستند. خوشبختانه کاربران سامسونگ هنوز این حق انتخاب را دارند که هدفون سیم دار را انتخاب کنند یا در صورت تمایل موسیقی را با یک هدفون بی سیم مثل گیر آیکون اکس (بررسی دیجیاتو) گوش دهند.

۳. «اج پنل» ها

لمس خمیدگی لبه نمایشگر موبایل های سامسونگ دلپذیر است و چه بهانه ای برای این منظور بهتر از Edge Panel ها. با فعال کردن این قابلیت می توانید پنل هایی را به گوشه تصویر اضافه کنید و با سوایپ کردن از لبه ی سمت راست آنها را ظاهر نمایید. هرکدام از این پنل ها کارکرد مختص خود را دارند. روی یک پنل وضعیت آب و هوا را مشاهده می کنید، با سوایپ کردن به پنل بعدی میانبرهایی برای رفتن به بخش های مختلف تنظیمات با یک اشاره ظاهر می شود و پنل دیگری برای نمایش آخرین مسابقه تیم هایی که دنبال می کنید اختصاص دارد.

اما بدون تردید کاربردی ترین پنل Apps Edge نام دارد که در بخش بعدی کاربرد آن را توضیح می دهیم.

۴. چند وظیفگی

یکی از قابلیت های جدید گلکسی نوت ۸ App Pair نام دارد. برای استفاده از این قابلیت به Apps Edge رفته و دو اپلیکیشن را به یکدیر جفت کنید. حالا آیکون این دو اپلیکیشن به گوشه صفحه الصاق می شود و هر موقع که روی آن کلیک کنید، صفحه به سرعت به ۲ نیم تقسیم شده و هر نرم افزار در کنار یکدیگر اجرا می شوند.

این روش استفاده از قابلیت چند وظیفگی را در تلفن هوشمند به سهولت فراهم آورده و نهایت استفاده از صفحه نمایش گلکسی توا ۸ را امکان پذیر کرده است. علاوه بر این می توانید با قابلیت Pin to top بخش کوچکی از یک اپلیکیشن که نیاز دارید را به گوشه تصویر الصاق کنید و به شکل قابلیت تصویر در تصویر تلویزیون ها، زیر نظر داشته باشید.

۵. انتخاب هوشمند

یک گزینه جذاب دیگر که می توانید روی پنل های گوشه صفحه داشته باشید Smart Select نام دارد. تصور کنید در حال مشاهده یک عکس، ویدیو یا متن هستید. با انتخاب گزینه Smart select و مشخص کردن کادر مورد نظر خود، دستگاه آن بخش را انتخاب می کند. حالا می توانید آن بخش از تصویر را به راحتی ذخیره یا اشتراک گذاری کنید.

حتی این امکان وجود دارد که با انتخاب گزینه Extract text، متن موجود در عکس یا ویدیو را با یک اشاره به متن نوشتاری تبدیل کرده و اشتراک گذاری یا ذخیره نمایید.

۶. کارخانه ی گیف سازی

فایل های گیف حسابی در دنیای مجازی فراگیر شده و بین کاربران رد و بدل می شود. وقتی در حال مشاهده یک ویدیو هستید، از همان پنل Smart select گزینه Animation را انتخاب نمایید.

حالا کافی است کادر مورد نظر خود را روی صفحه انتخاب کنید تا دستگاه از هر بخش ویدیو که می خواهید، یک فایل گیف چند ثانیه ای قابل اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی برای شما ایجاد کند. پیشنهاد ما این است که ویدیوهای ثبت شده در جمع های دوستانه را مرور کنید، حتماً بخش هایی پیدا می کنید که با تبدیل آنها به فایل گیف و ارسال برای دوستانتان حسابی بخندید.

۷. درگاه کارت حافظه

در آیفون ۱۰ ۲ حق انتخاب دارید، نسخه ۶۴ گیگابایتی که ۵.۵ میلیون تومان قیمت دارد و مدل ۲۵۶ گیگابایتی که با رقم سرسام آور ۶.۶ میلیون تومان به فروش می رسد، اما این تلفن هوشمند از کارت حافظه پشتیبانی نمی کند. گلکسی نوت ۸ حافظه ۱۲۸ گیگابایتی هم دارد که جایی بینابین قرار می گیرد و علاوه بر این درگاه کارت حافظه هم دارد تا کاربر از آزادی عمل هرچه بیشتر برخوردار باشد. در نتیجه می توانید ارزان ترین نسخه این تلفن هوشمند را خریداری کنید و حافظه داخلی آن را بسته به نیاز و سلیقه ی خود، با کارت حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر افزایش دهید.

۸. دستیار دیجیتالی دوگانه

گلکسی نوت ۸ از دستیار دیجیتالی گوگل پشتیبانی می کند که به خودی خود از سیری قدرتمندتر است و علاوه بر این به بیکسبی هم مجهز است.

دستیار دیجیتالی سامسونگ با گلکسی نوت ۸ هماهنگی عمیق تری دارد و می تواند کارهای بیشتری از سیری یا دستیار گوگل انجام دهد، مثلا آخرین شماره ای که با شما تماس گرفته را به لیست سیاه اضافه کند یا یا همه ایمیل های موجود در اینباکس شما را از حالت «خوانده نشده» خارج نماید.

در حقیقت می توان گفت با انتخاب این ۲ تلفن هوشمند ۲ دستیار دیجیتالی عالی را بسته به میل خود در خدمت دارید و می توانید هر کدام آنها را که ترجیح می دهید استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با دستیار دیجیتالی سامسونگ توصیه می کنیم بررسی ویدیویی گلکسی نوت ۸ را هم تماشا کنید.

۹. نمایشگر بزرگتر، با تراکم بیشتر، بدون مزاحمت

اگر به دنبال کیفیت صفحه نمایش باشید، آیفون ۱۰ و نوت ۸ بهترین گزینه هایی هستند که می توانید پیدا کنید. کیفیت رنگها و عمق رنگ مشکی در آیفون ۱۰ چشم را خیره می کند، اما شگفتی وقتی بیشتر می شود که بدانید پنل نمایشگر این محصول را هم سامسونگ ساخته است. شرکت کره ای سالها در تولید پنل های OLED تجربه دارد و سرآمد بازار محسوب می شود.

سامسونگ به پشتوانه تجربه طولانی مدت خود، یک صفحه نمایش بسیار با کیفیت و بزرگ ۶.۳ اینچی برای گلکسی نوت ۸ طراحی کرده که حاشیه فیزیکی ناچیزی هم دارد. این نمایشگر از نظر خصوصیاتی مثل کیفیت رنگ، کنتراست و روشنایی به راحتی نظر شما را تامین می کند و به دلیل رزولوشن بالاتر، از صفحه نمایش ۵.۸ اینچی آیفون متراکم تر است.

صفحه نمایش آیفون ۱۰ هرچند کیفیت بسیار خوبی دارد، اما یک زائده سیاه رنگ بالای صفحه طراحی شده که برای بسیاری از کاربران دوست داشتنی نیست و کیفیت بالای تصویر را زیر سایه خود قرار می دهد. نمایشگر نوت ۸ نه تنها بزرگتر و متراکم تر است، بلکه این زائده بی فایده را هم ندارد و به بهترین شکل تصویر را پیش چشم شما قرار می دهد.

۱۰. نسبت تصویر مناسب برای اپلیکیشن ها

هم اپل و هم سامسونگ نسبت تصویر نمایشگر پرچمدار جدید خود را تغییر داده اند تا صفحه نمایش درازتر شود، اما نکته اینجاست که بسیاری از اپلیکیشن های آیفون ۱۰ هنوز برای نسبت تصویر جدید بهینه نیستند و با یک کادر سیاه در بالا و پایین تصویر نمایش داده می شوند، در نتیجه انگار نه انگار که تلفن هوشمند شما به صفحه نمایشی بدون حاشیه مجهز است.

در گلکسی نوت ۸ بسیاری از اپلیکیشن ها به شکل تمام صفحه اجرا می شوند و اگر غیر از این باشد هم یک گزینه پایین تصویر نمایش داده می شود که با انتخاب آن می توانید به راحتی اپلیکیشن را برای نهایت استفاده از نمایشگر بزرگ و بدون حاشیه سامسونگ، به شکل تمام صفحه در اختیار داشته باشید.

۱۱. کلیپ بورد

گلکسی نوت ۸ به شکل پیشفرض یک کلیپ بورد کاملاً پیشرفته دارد و می تواند تا ۲۰ قطعه عکس یا متن را در کلیپ بورد خود نگهداری کند، بر خلاف حالت عادی که حداکثر می توانید یک متن یا عکس را در حافظه کپی کنید.

۱۲. دسترسی فوری به دوربین

می گویند ارزش دقیقه ها را کسی درک می کند که از قطار یا اتوبوس خود جا مانده باشد. احتمالاً ارزش ثانیه ها را هم کسی درک می کند که یک سوژه عالی را برای عکاسی به دلیل سرعت عمل کند خود از دست داده باشد.

اگر با گلکسی نوت ۸ در چنین شرایطی قرار گرفتید، کافی است ۲ بار دکمه پاور را بزنید تا ۱ ثانیه بعد دوربین برای عکاسی آماده باشد، در حالی که روشن کردن نمایشگر و سوایپ کردن روی آیکون دوربین در آیفون ۱۰ چند برابر بیشتر طول می کشد.

۱۳. دوربین بیرون نزده

گلکسی نوت ۸ و آیفون ۱۰ هردو به دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی مجهز هستند، با این تفاوت که لنز دوربین آیفون ۱۰ به شکل قابل توجهی از بدنه بیرون زده اما سامسونگ به خوبی دوربین را داخل بدنه تعبیه کرده است تا پشت دستگاه کاملاً تخت باشد.

این تفاوت ضمناً باعث می شود لنز دوربین پرچمدار اپل بیشتر از رقیب کره ای در معرض خش افتادن باشد، ضمن اینکه تلفن هوشمند به شکل کاملاً صاف روی میز قرار نمی گیرد و موقع لمس صفحه نمایش لق می زند.

۱۴. Secure Folder

اگر یک اپلیکیشن را در سکیور فولدر نصب کنید، تقریباً هیچ راهی برای دسترسی غیر مجاز به آن وجود ندارد. گلکسی نوت ۸ فایل ها، تصاویر و ویدیوهای ذخیره شده در این بخش حافظه را رمزگذاری می کند و فقط امکان دسترسی به آنها با گذرواژه برای خود شما وجود خواهد داشت. به لطف این قابلیت ضمناً می توانید ۲ نسخه از اپلیکیشن های خود را در اختیار داشته باشید، یکی به شکل رمزگذاری شده و محفوظ در سکیور فولدر و دیگری با حساب کاربری و اطلاعات کاملاً جدا به شکل عادی روی حافظه معمولی دستگاه.

گلکسی نوت 8

ناگفته نماند که علاوه بر این به شکل عادی هم در پرچمداران سامسونگ می توانید با فعال کردن قابلیت Dual Messenger، از اپلیکیشن های پیام رسان مثل تلگرام یا واتسپ ۲ نسخه مجزا روی حافظه نصب کنید و با ۲ حساب کاربری مختلف مورد استفاده قرار دهید.

۱۵. اسکرین شات ادامه دار

بسیاری اوقات موقع اسکرین شات گرفتن همه ی آن چیزی که نیاز دارید در یک کادر جا نمی شود. در این حالت روی گلکسی نوت ۸ می توانید پس از ثبت اسکرین شات، با انتخاب گزینه Scroll Capture هرچقدر که می خواهید در تصویر پایین تر رفته و به راحتی بخش های بیشتری را در اسکرین شات خود داشته باشید.

۱۶. تجهیزات جانبی جذاب

سامسونگ برای تکمیل لذت استفاده از گلکسی نوت ۸، لوازم جانبی جذابی هم برای آن طراحی کرده است. صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت پرچمدار سامسونگ برای تجربه کردن دنیای واقعیت مجازی عالی است و هدست Gear VR سامسونگ این امکان را برای شما فراهم می کند.

داک دکس استیشن هم موبایل شما را به یک کامپیوتر شخصی تبدیل می کند. برای آشنایی با کارهایی که داک دکس انجام می دهد پیشنهاد می کنیم بررسی این محصول را مشاهده فرمایید.

۱۷. حالت ذخیره انرژی Ultra power saving mode

گاهی اوقات شارژر و پریز برق گیر نمی آید که نمی آید، خصوصاً اگر در مسافرت و خیابان باشید. در چنین شرایطی حالت Ultra power saving mode با حذف قابلیت های اضافی، امکانات اساسی دستگاه مثل برقراری تماس، پیام رسانی و مرورگر اینترنت را در اختیار شما قرار می دهد و عمر باتری کلگسی نوت ۸ را از چند ساعتی که باقی مانده، تا چند روز بیشتر می کند.

۱۸. قابلیت تغییر تم

اپل قابلیت شخصی سازی زیادی در اختیار شما قرار نمی دهد، در حالی که اگر از ظاهر رابط کاربری گلکسی نوت ۸ خسته شدید می توانید با انتخاب از بین صدها theme روح تازه ای به جان دستگاه وارد کنید. به لطف این قابلیت کار کردن با تلفن هوشمند شما به این زودی ها تازگی خود را از دست نمی دهد.

۱۹. شخصی سازی صدای خروجی

این تلفن هوشمند حتی در زمینه پخش صدا هم امکان شخصی سازی در اختیار شما قرار می دهد. مثلا فرض کنید در جمع دوستان گلکسی نوت ۸ را برای پخش موسیقی به اسپیکر بلوتوث متصل کرده اید و همزمان می خواهید ویدیوهای دریافتی خود در تلگرام را هم مشاهده کنید.

کافی است با مراجعه به تنظیمات دستگاه بگویید صدای اپلیکیشن موسیقی از اسپیکر بلوتوث پخش شود و بقیه صدا ها از اسپیکر موبایل. به همین سادگی.

۲۰. قیمت ارزان تر

گلکسی نوت ۸ علاوه بر همه ی این مزیت ها، در بازار کشورمان حداقل ۲ میلیون تومان از آیفون ۱۰ ارزان تر است، بدون اینکه از نظر کیفیت ساخت، کیفیت صفحه نمایش یا کیفیت عکس برداری نسبت به رقیب آمریکایی کمبودی داشته باشد.

اما مهم ترین مزیتی که گلکسی نوت ۸ با وجود قیمت بسیار مناسب تر خود نسبت به آیفون ۱۰ ارائه می کند هنوز باقی مانده است.

۲۰+۱. بهترین قلم استایلوس دنیای موبایل

قلم اس پن بهترین قلم استایلوس در دنیای موبایل است و گلکسی نوت ۸ را از تمام تلفن های هوشمند دیگر متمایز می کند. سامسونگ سالها در ساخت و بهبود این قلم تجربه کسب کرده و حالا آن را بهترین تجربه کاربری ممکن در اختیار شما قرار می دهد. قلم نوت ۸ امکان نوشتن روی نمایشگر خاموش را فراهم می کند، می تواند پیام زنده ارسال کند، متن را ترجمه می کند و قابلیت های بیشتری که وجود یک قلم در بدنه تلفن هوشمند شما می تواند امکان پذیر کند.

برای آشنایی با تغییرات قلم گلکسی نوت ۸ در طول سالهای اخیر و برخی امکاناتی که برای شما فراهم می کند، توصیه می کنیم این مطلب را هم مطالعه فرمایید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (61 مورد)
  • Arash Naimiyan
    Arash Naimiyan | ۸ بهمن ۱۳۹۶

    باشه اگه اونایی که محصولات کره ای قبول دارن دوتا ماشین میارم یکی از کره یکی از آمریکایی ببینم کدوم انتخاب میکنی!!

  • Arash Naimiyan
    Arash Naimiyan | ۸ بهمن ۱۳۹۶

    باشه اگه اونایی که محصولات کره ای قبول دارم دوتا ماشین میارم یکی از کره یکی از آمریکایی ببینم کدوم انتخاب میکنی!!

  • Arash Naimiyan
    Arash Naimiyan | ۸ بهمن ۱۳۹۶

    از نظر من اپل خیلی بهتره

  • Arash Naimiyan
    Arash Naimiyan | ۸ بهمن ۱۳۹۶

    حالا iphone x 64 الان دارم الان که مینویسم فقط 12گیگش !خالیه پر از بازی برنامس هنوز که هوز انگار مثل روز اولشه هیچ هنگی نداره دوربین فوقالعاده الان 1 ماه نیم دارمش بدنه خط خش هنوز ندیدم سرش و در ضمن اسپیکر ایفون صدای با کیفیت تری داشت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی