ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیل گیتس و پرداخت ۸۱۱ میلیارد تومان برای خلق گاو هایی با شیر بیشتر

بیل گیتس برای متحول کردن دنیا تشنگی سیری ناپذیری دارد و به نظر نمی رسد خلق ویندوز برای میلیاردر آمریکایی کافی بوده باشد. مدیر سابق مایکروسافت که در سطح بین المللی فعالیت های خیرخواهانه دارد، ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۷ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

بیل گیتس برای متحول کردن دنیا تشنگی سیری ناپذیری دارد و به نظر نمی رسد خلق ویندوز برای میلیاردر آمریکایی کافی بوده باشد. مدیر سابق مایکروسافت که در سطح بین المللی فعالیت های خیرخواهانه دارد، می خواهد در همکاری با دولت انگلستان مواد غذایی با کیفیت تری برای مردم جهان فراهم کند. بیل گیتس برای این منظور ۱۲۲.۸ میلیون پوند (۸۱۱.۷۰۸.۰۰۰.۰۰۰ تومان) به دانشگاه ادینبرو اختصاص داده که قرار است به خلق محصولات کشاورزی با مقاومت بالاتر در مقابل خشکسالی و آفات، گاو هایی با شیر بیشتر و مرغ هایی با قابلیت تخمگذاری بهتر منجر شود.

میلیاردر آمریکایی تاکنون بخش قابل توجهی از درآمد خود را به حل مشکلات جهانی اختصاص داده و بنیاد خیریه «بیل و ملیندا گیتس» را برای این منظور تاسیس کرده است. بیل گیتس می گوید: «راه سیر کردن فقرا از کشاورزی و دامپروری می گذرد و دامپروری بهتر هم یعنی چهارپایان شما بیشترین محصول ممکن را تولید کنند».

بیل گیتس حیوانات اهلی را یک منبع مهم تامین مواد غذایی و درآمد در سراسر جهان می داند و بر همین اساس ۲۸.۲ میلیون پوند به محققین اسکاتلندی اختصاص داده تا واکسن هایی با قیمت مناسب تر، برای کشاورزان قاره آفریقا و جنوب آسیا تهیه تولید نمایند.

همکاری میلیاردر آمریکایی با دانشگاه اسکاتلندی با استقبال مقامات دولتی این کشور نیز مواجه شده است. وزیر توسعه بین الملل بریتانیا می گوید: «هرچند سرمایه گذاری اخیر آقای گیتس برای کمک به صدها میلیون کشاورز آفریقایی و آسیایی در نظر گرفته شده است، اما در عین حال می تواند به سود ساکنین بریتانیا هم باشد چون ویروس و بیماری های فراگیر حیوانات اهلی مرز نمی شناسد و به راحتی کشورهای مختلف را درگیر تبعات خود می کند». دولت بریتانیا هم در طرف دیگر قصد دارد ظرف مدت ۳ سال ۹۰ میلیون پوند برای چنین تحقیقاتی اختصاص دهد.

افزایش کیفیت محصولات کشاورزی و دامپروری از این جهت اهمیت دارد که بر اساس تحقیقات بین المللی، در کشورهایی که از نظر درآمد ضعیف یا متوسط هستند، زندگی ۷۵۰ میلیون نفر به شکل مستقیم به کشاورزی و دامپروری و محصولات آن بستگی دارد. بر همین اساس قابل درک است که کشورهای مختلف رقم های قابل توجهی برای تحقیقات در این زمینه اختصاص دهند و به دنبال بهتر کردن کیفیت و کمیت محصولات کشاورزان، دامداران و دامپروران باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی