ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سایت گردشگری
تکنولوژی

خبر ورود بزرگترین سایت گردشگری دنیا به ایران اشتباه است

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با انتشار خبری ورود سایت Booking.com را که در زمینه رزرو آنلاین شهرت جهانی دارد را به ایران خبر داده بود که به نظر می‌رسد تا اطلاع ثانوی یک اشتباه رسانه‌ای ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۷ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۷:۳۰

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با انتشار خبری ورود سایت Booking.com را که در زمینه رزرو آنلاین شهرت جهانی دارد را به ایران خبر داده بود که به نظر می‌رسد تا اطلاع ثانوی یک اشتباه رسانه‌ای بوده و تشابه اسمی در این بین باعث این اشتباه خبری شده است.

سایت www.ebbooking.com که نزدیک به یک ماه است راه‌اندازی شده متعلق به فروشگاه فیزیکی تورهای گردشگری دنیای هفت اقلیم بوده و به دلیل تشابه اسمی خاصی که با سایت معروف Booking دارد، باعث شده تا خبر اشتباهی مبنی بر ورود این سایت مشهور به ایران در رسانه‌ها منتشر شود.

سایت گردشگری

نام «بابک مجد کمالی» که در خبر وبسایت میراث فرهنگی و گردشگری کشور به عنوان نماینده booking.com  ثبت شده متعلق به فردیست که بر اساس تحقیقات دیجیاتو مدیرعامل موسسه گردشگری موسوم به آژانس مسافرتی سیرنگ پرواز پارس است که به تازگی مدیریت بخش آنلاین موسسه دنیای هفت اقلیم را نیز برعهده گرفته است.

این در حالیست که کانال تلگرامی استارتاپ 360 نیز مدعی است که با بابک مجد کمالی گفتگو کرده و خود او نیز این خبر که در سامانه رسمی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ثبت شده را اشتباه رسانه‌ای عنوان کرده است.

به نظر می‌رسد توییت‌های برخی کاربران در شبکه اجتماعی توییتر نیز مبنی بر اینکه سایت booking.com قصد وارد کردن شبکه شتاب را به سیستم پرداخت خود دارد نیز بر اساس همین اشتباه رسانه‌ای ساخته و پرداخته شده است و اضافه شدن ارز ریال ایران به این سایت، به چنین شایعاتی دامن زده است.

این روزها بسیاری از فروشگاه‌های فیزیکی تورهای گردشگری با سابقه‌ای چند ساله وارد بازار آنلاین خرید و فروش بلیت هواپیما می‌شوند و عنوان متفاوتی را نسبت به نام فروشگاه فیزیکی خود برای سامانه آنلاین انتخاب می‌کنند. به عنوان مثال موسسه گردشگری دورپرواز با نام تجاری فلایتیو وارد بازار آنلاین شده و همین امر موجب شده تا دیگر موسسات فیزیکی دست به احداث سامانه آنلاین خود بزنند.

سایت گردشگری

booking.com با ایده ی یک فرد هلندی به نام Geert-Jan Bruinsma آغاز شد، او از ابتدای امر متوجه نیاز شناخت هتلداران و مسافران به یکدیگر بود به همین منظور با ایجاد دفتری در آمستردام و راه اندازی وب سایتی با نام Bookings.nl شروع به کار کرد. وبسایت او در چند سال اول چنان رشد چشمگیری داشت که در سال 2005 به عنوان برترین مرجع رزرو هتل در اروپا شناخته شد و در سال 2006 با نام booking.com فعالیت جهانی خود را آغاز نمود.

در حال حاضر booking.com معروفترین و محبوب ترین وب سایت جهان برای رزرو هتل است که امکان رزرو هتل در 93 هزار مقصد گردشگری در 242 کشور جهان را مقدور ساخته است.

گردشگران ایرانی تا به امروز برای پرداخت اینترنتی به این وبسایت نیازمند به کارت‌های اعتباری خارجی مثل Paypal و... خواهند بود که به علت تحریم‌های اعمال شده امکان استفاده از آن وجود ندارد. همچنین در بخش CURRENCY‌ سایت که واحدهای ارزی را برای خدمات پرداختی تغییر می‌دهد، خبری از ریال نیست و به نظر می‌رسد تا اطلاع ثانوی رویای دسترسی رسیدن به این سایت برای گردشگران ایرانی به واقعیت تبدیل نخواهد شد و باید از معادل‌های ایرانی آن نظیر علی‌بابا و زورق... استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • A.M.
    A.M. | ۸ بهمن ۱۳۹۶

    بدون بزرگترین سایت گردشگری دنیا انتظار جذب توریست داریم؟!

  • Ben Dehqan
    Ben Dehqan | ۷ بهمن ۱۳۹۶

    داداش قبلش یه تحقیق درست حسابی کن. هم ارز ریال ایران اضافه شده . هم شماره تماس ایران قبول میکنه. هم اینکه برای ایرانی ها پرداخت لوکال گذاشته.
    احتمالا دوستان ایرانی که میدونن نمیتونن رقابت کنن دیر یا زود کل سایت فیلتر میکنن. طبق معمول

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۸ بهمن ۱۳۹۶

      شماره تماس ایران مدتها پیش برقرار شده بود. اما ارز ریال ایران بدون پرداخت شبکه شتاب اضافه شده و دیگر مواردی که گفتین اضافه نشده . اما گویا این شرکت داره محک میزنه وارد شدن به بازار ایران رو و از نمایشگاه گردشگری امسال هم بازدید کرده و شروع کرده تماس گرفتن با یه عده ای در داخل کشور برای جذب نیرو. البته همه چیز فعلا در حد شایعه هست و مطمپن باشین اگر موضوع صد در صد بشه خبرش رو کار میکنیم.

      • یحیی خالدی
        یحیی خالدی | ۹ بهمن ۱۳۹۶

        شما چرا قبول نمیکنید ارز ایران اضافه شده مدرک هم واستون فرستادم

        • آرش پارساپور
          آرش پارساپور | ۹ بهمن ۱۳۹۶

          سلام . بنده گفتم که اضافه شده ولی بدون پرداخت در شبکه شتاب . کارت هایی که قبول میکنه به علت تحریم ها قابل استفاده نیستند هرچند راه هایی برای دور زدنشون وجود داره.

مطالب پیشنهادی