ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موشک فالکون هوی اسپیس اکس
علمی

فالکون هوی در 17 بهمن به فضا ارسال می شود

پس از مدت ها انتظار برای ارسال موشک فالکون هوی و بارها به تعویق افتادن این مسئله، قرار است در 17 بهمن ماه شاهد ارسال این قوی ترین راکت اسپیس اکس و حتی قوی ترین ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

پس از مدت ها انتظار برای ارسال موشک فالکون هوی و بارها به تعویق افتادن این مسئله، قرار است در 17 بهمن ماه شاهد ارسال این قوی ترین راکت اسپیس اکس و حتی قوی ترین در دنیا به فضا باشیم؛ راکتی که وعده داده شده روزی انسان ها را به مدار مریخ خواهد رساند.

پیش از این ایلان ماسک به وعده خود برای ارسال فالکون هوی در ژانویه سال 2018 عمل نکرده بود و حالا او خبر از روشن شدن 27 موتور آن در 6 فوریه (17 بهمن ماه) داده است. به گفته ماسک قرار است این ارسال از همان سکوی پرتابی انجام شود که به پرتاب فضاپیماهای آپولو در کِیپ کندی اختصاص داشت.

در واقع ماسک این توییت را در پاسخ به «کریس گِبهارت» دستیار سر دبیر سایت پروازهای فضایی ناسا ارسال کرده. در توییت کبهارت اعلام شده بود: «بچه ها آماده هستید؟ [برای] تاریخ ارسال فالکون هوی! ششم فوریه، با تاریخ جایگزین هفتم».

او همچنین به زمان ارسال در ساعت 13:30 تا 16:30 به وقت استاندارد نیم کره شرقی (ساعت 22:00 روز 17 بهمن به وقت ایران تا 1:00 نیمه شب 18بهمن ماه) اشاره کرده بود.

البته چند دقیقه بعد او در توییتی دیگر اعلام کرد که این زمان، در واقع نزدیک ترین زمان محتمل بوده و ممکن است کمپانی ایلان ماسک تصمیم بگیرد آن را به تعویق اندازد. پس از این، ماسک تاریخ ارسال را در توییتی (تصویر بالا) تأیید کرد.

تصویری از رودستر تسلا که داخل راکت فاکون هوی قرار گرفته است.

یاد آوری می کنیم که این راکت چند روز قبل آزمایش موفقیت آمیز موتورهای خود را سپری کرد. فالکون هوی در صورت موفقیت قدرتمندترین موشک بشر از زمان پرواز موشک Saturn V در ماموریت های آپولو طی دهه 60 و 70 میلادی به حساب می آید.

این راکت، مدلی تکامل یافته از موشک های فالکون 9 اسپیس اکس است که اساساً سه هسته این موشک را به در کنار یکدیگر قرار داده و در مجموع به 27 موتور حداکثر رانش 5.1 میلیون پوند را فراهم می کند؛ قدرتی که با 18 هواپیمای 747 برابری می کند.

محموله اولین فالکون هوی هم قرار است خودروی رودستر تسلای آلبالویی رنگ متعلق به ایلان ماسک باشد که چندی پیش تصاویر آن داخل موشک مذکور منتشر شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی