ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر عامل بعدی رایتل کیست؟

با رفتن «مجید صدری» از رایتل و نشستن او روی صندلی ریاست شرکت مخابرات ایران، شرکت رایتل به عنوان اپراتور سوم به وسیله یک شورای هماهنگی مدیریت می‌شود. سرمایه‌گذاران و مسولان این شرکت در حال ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

با رفتن «مجید صدری» از رایتل و نشستن او روی صندلی ریاست شرکت مخابرات ایران، شرکت رایتل به عنوان اپراتور سوم به وسیله یک شورای هماهنگی مدیریت می‌شود. سرمایه‌گذاران و مسولان این شرکت در حال شناسایی و رصد کردن گزینه‌های احتمالی مدیریت جدید به سر می‌برند و تا به امروز بر اساس شایعات شنیده شده به سه گزینه احتمالی دست یافته‌اند.

«عباس کاظمی»، «حسین خبره» و «مجتبی جعفری» برای نشستن بر کرسی مدیرعاملی رایتل همچنان منتظر تصمیم نهایی مدیرعامل و هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) هستند.

عباس کاظمی با مدرک دکترای مدیریت استراتژیک، مدیرعامل شرکت مدیریت صنایع نوین تامین (یکی از هلدینگ‌های شستا یا همان سازمان تامین اجتماعی) است. شرکت مدیریت صنایع نوین که به آن شمص هم گفته می‌شود از سال 1385 تاسیس شده و در چهار حوزه فناوری اطلاعات (IT)، فناوری ارتباطات (CT)، نانوتکنولوژی (NANO) و حوزه بایوتکنولوژی فعالیت می‌کند. شرکتی که البته در طول یازده سال فعالیت خود سه سال متوقف شده (حد فاصل ۹۰ تا ۹۳) ولی امروزه جزو شرکت‌های مهم شستا به شمار می‌آید.

کاظمی بارها در طول مصاحبه‌های خود اذعان داشته که می‌توان بدون کمک خارجی در زمینه IT پیش رفت و به نظر می‌رسد جزو افرادیست که تمایل زیادی به تولیدات و نیروی کار داخل کشور دارد.

photo_2018-01-27_10-57-39

از آن سو حسین خبره، معاون برنامه ریزی راهبردی رایتل کاندیدای دیگری است که عمده فعالیت‌های وی در خط سیر فعالیت رایتل تاکنون می‌گذرد. او از جمله افرادیست که در تصمیم گیری و اتخاذ سیاست‌های رایتل را در طول این چند سال نقش مهمی داشته و احتمال می‌رود صندلی مدیریت را در اختیار بگیرد.

از سوی دیگر مجتبی جعفری با مدرک کارشناسی ارشد کامپیوتر خود، تنها فرد خارج از بدنه سازمان تامین اجتماعی این لیست احتمالی به شمار می‌رود. او در حال حاضر قائم‌مقام دبیر شورایعالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور است و پیش از سمت‌های فعلی خود در منصب‌های دولتی زیادی فعالیت کرده است.

جعفری در سال‌های گذشته در نقش‌های رئیس مرکز فناوری اطلاعات ریاست جمهوری، دبیر شورای عالی امنیت فضای تبادل اطلاعات، رئیس پژوهشگاه امنیت پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات خدمت‌رسانی کرده و اخیرا فعالیت ویژه‌ای در نوشته شدن سند دولت الکترونیک داشته است.

نکته جالب توجه اینست که جعفری سابقه کار در اپراتورهای کشور را هم داشته و هم اکنون عضو هیات رئیسه همراه اول (نایب رئیس هیئت مدیره) است. این ویژگی می‌تواند برگ برنده‌ای برای او در بین سه کاندیدای احتمالی باشد.

گفتنیست شایعات ضعیفی نیز پیرامون «رضا طالبی» معاون فنی کنونی رایتل شنیده شده که البته با گذشت چند روز کمی رنگ باخته‌اند و به نظر می‌رسد کرسی ریاست رایتل به یکی از این سه فرد معرفی شده خواهد رسید.

رایتل در چند سال اخیر در جذب رقم بالایی از کاربران موبایل عملکرد چندان تاثیرگذاری نداشته است. بیشترین دوره جذب کاربر در رایتل مربوط به زمان انحصار طولانی مدت 3G در دولت دهم می‌شود اما در سال ۹۳ پس از آنکه همراه اول و ایرانسل بالاخره موفق شدند مجوزهای لازم را کسب کنند تا فناوری 3G و 4G را در اختیار کاربران قرار دهند، رایتل مزیت رقابتی دیگری ارائه نداده است.

حتی تا پیش از همکاری اخیر رایتل با همراه اول، این اپراتور نسل چهارم شبکه موبایل را نیز به شکل گسترده در کشور ارائه نمی‌داد. اکنون نیز رایتل همچنان تلاش می‌کند تا با بسته‌های اینترنت مختلف کاربران را به سمت خدمات خود جلب کند و باید دید مدیر عامل جدید، چه برنامه‌ای برای خارج‌ کردن آن از وضعیت فعلی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • No Name!
    No Name! | ۹ بهمن ۱۳۹۶

    هیچ دلیلی وجود نداره برای اینکه برم سمت رایتل
    ۲ سیمکارتم ازش دارم اما حتی ارزش تو گوشی گذاشتن هم نداره چ برسه استفاده
    وقتی با ایرانسل و همراه سرعت ۱۰ مگابایت بر ثانیه دانلود میکنم چ دیلیل داره برم سمت رایتل با اون بسته های گرونش
    رو چ استدلالی اون بسته هارو میده?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی