ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کرانیچ: اینتل در سال 2018 پردازنده های ایمن در برابر Spectre را عرضه می کند

اینتل به تازگی گزارش مالی سه ماهه چهارم سال مالی 2017 را منتشر کرده بود که نشان از عملکرد مالی فراتر از انتظار این کمپانی می داد. حالا برایان کرانیچ، مدیر عامل این کمپانی در صحبت ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

اینتل به تازگی گزارش مالی سه ماهه چهارم سال مالی 2017 را منتشر کرده بود که نشان از عملکرد مالی فراتر از انتظار این کمپانی می داد. حالا برایان کرانیچ، مدیر عامل این کمپانی در صحبت های خود قول ارائه پردازنده هایی را در سال 2018 داده که به صورت سخت افزاری در مقابل حفره های امنیتی Meltdown و Spectre ایمن هستند. او همچنین اشاره ای به رم های بهره مند از فناوری 3D XPoint داشته است.

البته هنوز مشخص نشده که پردازنده هایی که با ایمنی در برابر این آسیب پذیری ها در آینده عرضه می شوند، از نسل های فعلی کبی لِیک، کافی لِیک یا اسکای لِیک خواهند بود، یا در سری کنُن لِیک که قرار است در سال جاری میلادی عرضه شوند، ارائه می گردند. همچنین نحوه اصلاح پردازنده ها در برابر این آسیب پذیری ها نیز مشخص نشده است.

از سوی دیگر فرایند ساخت پردازنده های مبتنی بر فناوری 10 نانومتری نیز هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد. البته از سوی این کمپانی اعلام شده سال پیش برخی از چیپ های مبتنی بر این فناوری (مشخص نشده چه مدل هایی) به بازار عرضه شده اند.

کرانیچ همچنین به رم های بهره مند از فناوری 3D XPoint اشاره کرده. او در این مورد گفته که این رم ها در سال جاری تأثیر چندانی بر درآمد اینتل نخواهند داشت.

اشاره می کنیم که 3D XPoint یک فناوری است که در تولید حافظه های SSD به کار می رود و از ترکیب اصول اولیه رم ها و حافظه های فلش بهره می برد، ولی اینتل وعده داده که در آینده رم های مبتنی بر فناوری 3D XPoint را نیز عرضه کند که حتی با خاموش شدن کامپیوتر اطلاعات آنها حذف نمی شود.

این رم ها می توانند در سرورهای پایگاه داده به کار روند. در این صورت حتی در صورت راه اندازی مجدد کامپیوترها نیز اطلاعات از روی رم ها پاک نمی شود و نیازی به فرایند ذخیره سازی اطلاعات رم روی هارد دیسک نیست (رم هایی که اکنون در کامپیوترها به کار می روند، از نوع فرار هستند و با قطع جریان برق، اطلاعات خود را از دست می دهند).

البته در حال حاضر یکی از مشکلات فناوری 3D XPoint طول عمر پایین آنها است و حافظه های مبتنی بر این فناوری با هر بار نوشته شدن اطلاعات به پایان عمر خود نزدیکتر می شوند. هنوز مشخص نیست که آیا اینتل توانسته برای ارائه این فناوری در رم ها به این مشکل غلبه کند یا خیر.

پیش از این انتظار می رفت که رم های مبتنی بر این فناوری در سال جاری میلادی به بازار عرضه شوند، ولی حالا بر اساس اطلاعات منتشر شده در مورد درآمدهای اخیر اینتل مشخص شده که این رم ها در خوشبینانه ترین حالت در سال 2019 روانه بازار خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی