ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

باکتری گوشت خوار در آمریکا جان پسر 8 ساله را گرفت

به تازگی کودکی 8 ساله در ایالت اورگن آمریکا پس از یک تصادف در حین دوچرخه سواری به واسطه آلودگی به باکتری گوشت خوار «Flesh-eating» جان خود را از دست داده است. این کودک که ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

به تازگی کودکی 8 ساله در ایالت اورگن آمریکا پس از یک تصادف در حین دوچرخه سواری به واسطه آلودگی به باکتری گوشت خوار «Flesh-eating» جان خود را از دست داده است.

این کودک که «لیام فلاناگان» نام داشته، در 13 ژانویه (23 دی ماه)، در حال دوچرخه سواری بوده که به علت حادثه ای که برایش پیش می آید، فرمان دوچرخه شلوارش را پاره می کند و رانش را زخمی می کند.

محل بخیه تنها پس از چند روز کبود و قرمز شده

سپس در مرکز درمانی 7 بخیه روی پوستش اعمال می شود و به خانه می رود. چند روز بعد او از شدیدتر شدن دردش می نالد و والدین با بررسی محل زخم در می یابند که پوست لیام به شدت تغییر رنگ داده و به رنگ کبود و قرمز در آمده و ظاهری مشابه با قانقاریا گرفته است.

نمونه ای از باکتری گوشت خوار که تصویر آن توسط میکروسکوپ الکترونی ثبت شده است.

پس از این اتفاق آنها فرزندشان را به مرکز درمانی برده اند و پزشک آنتی بیوتیک های قوی برای او تجویز کرده و چهار مرحله جراحی برای پاک سازی بافت از آلودگی ها و قطع اعضای مبتلا شده به باکتری مذکور (که به نام «Necrotizing fasciitis» نیز شناخته می شود) را آغاز کردند تا بدین ترتیب آلودگی ها بیش از این گسترش پیدا نکنند.

تنها راه درمان پاکسازی عضو آلوده یا قطع آن است

این آلودگی ها به پوست، عضلات، رباط ها، رگ ها و چربی ها گسترش پیدا می کنند و یا باید آلودگی ها از اعضا پاک شوند یا عضو مبتلا شده از بدن حذف شود. در نهایت نجات لیام ممکن نشد و او در 21 ژانویه (1بهمن ماه) فوت کرد.

حادثه فوت از این لحاظ عجیب است که نشان می دهد یک باکتری که بسیار کمیاب است، چگونه می تواند موجب فوت شود. البته بیماری حاصل از باکتری های گوشت خوار می تواند توسط باکتری های متنوعی پیش بیاید. این باکتری ها می توانند شامل استرپتوکک گروه A، کلبسیلا، کلوستریدیوم، اشریشیا کلی، Vibrio vulnificus و برخی باکتری های دیگر باشند.

یک نمونه از مراحل اولیه آلودگی به باکتری گوشت خوار Necrotizing Fasciitis

30 درصد از ممبتلایان به این باکتری فوت می شوند

بر اساس یک آمار سالانه بین 600 تا 1200 مورد از ابتلا به باکتری گروه A اتفاق می افتد. ولی برخی عقیده دارند که این آمارها بسیار کمتر از میزان واقعی ابتلا، اعلام شده اند. در این بین معمولاً 30 درصد از مبتلایان فوت می شوند.

بدین ترتیب مشخص است که این بیماری باید جدی گرفته شود. در پی این اتفاق مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا (CDC) اعلام کرده در صورتی که فردی که بخیه روی پوستش اعمال شده، تغییری در رنگ پوست خود مشاهده کرد یا دچار تب و لرز و یا استفراغ شد، باید به سرعت به مراکز درمانی مراجعه نماید. برای جلوگیری از مشکلات حادتر باید آنتی بیوتیک های لازم برای بیمار تجویز شود و پاکسازی اعضا به سرعت شروع گردد و حتی شاید نیاز به قطع عضو آلوده باشد.

لازم به ذکر است که آلودگی لیام از طریق خاک به او منتقل شده بود. البته مشخص نیست که اگر پزشکان زودتر متوجه وخیم تر شدن شرایط او می شدند، آیا باز هم قادر به درمان او بودند یا خیر. والدین کودک فوت شده اعلام کرده اند امیدوارند سایرین علائم پیش آمده در اثر این باکتری را جدی بگیریند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • گودرز رجب پور
    گودرز رجب پور | ۸ بهمن ۱۳۹۶

    نرم‌افزار دیحیاتو هنگ میکنه و ریست میشه

مطالب پیشنهادی