ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

با کنسول های قدیمی چه باید کرد؟

هر چیزی عمری دارد! بدون شک این جمله غم انگیز را برای دفعات متعدد از انسان های مختلفی شنیده اید. زمان هایی در زندگی هستند که باید تصمیم بگیرید چیزهایی که در گذشته جزیی مهم ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

هر چیزی عمری دارد! بدون شک این جمله غم انگیز را برای دفعات متعدد از انسان های مختلفی شنیده اید. زمان هایی در زندگی هستند که باید تصمیم بگیرید چیزهایی که در گذشته جزیی مهم از زندگیتان بودند را کنار گذاشته و تصمیم جدیدی برای آن ها و زندگی خود بگیرید. حال و اگر این تصمیم مربوط به کنسول قدیمی شما که خاطرات زیادی را از آن دارید بشود، سخت تر خواهد بود.

راه های متفاوتی برای تصمیم گیری در مورد کنسول های قدیمی خود دارید که در ادامه این مقاله بهترین آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

کنسول های قدیمی خود را بفروشید!

بدون شک این کاری هست که بسیاری از شما آن را انجام خواهید داد. اگر کنسول قدیمی دیگر برای شما استفاده ای ندارد، بدون شک بهترین کار این است که از آن کمی پول بدست آورید.

می توانید از طریق فروشگاه های آنلاینی که وجود دارند، کنسول خود را برای فروش قرار داده و درصدی از هزینه ای که برای خرید آن کرده بودید را دوباره به دست آوردید. طبق تحقیقات انجام شده، کنسول های دست دوم در صورت قیمت گذاری معقول، با سرعت زیادی به فروش می روند.

اگر شما قصد فروش کنسول قدیمی خود را به صورت مستقیم و به یکی از خرده فروشی ها دارید، در بسیاری از موارد، صاحبین این فروشگاه ها رقم معقولی را به شما پیشنهاد نخواهند داد و از همین سو، فروش مستقیم آن ها از سمت خودتان، بهترین تصمیم به شمار می آید.

بعضی از فروشگاه ها هستند که کنسول های قدیمی، ضربه خورده و خراب را دریافت کرده و آن ها را بعد از تعمیر، با قیمت بالاتری می فروشند، اگر کنسول شما از کار افتاده و توانایی راه اندازی مجدد آن را ندارید، این کار بهترین گزینه به شمار می آید.

برای کسب پول بیشتر و رضایت مشتری، بهتر است تا کنسول خود را از نظر ظاهری و داخلی، تمیز کنید. این موضوع تاثیر زیادی روی فروش این دستگاه خواهد گذاشت.

از آن برای تماشای فیلم و سریال استفاده کنید

اگر شما به دو تلویزیون یا دو مانیتور دسترسی دارید، کنسول های قدیمی شما (از نینتندو گیم کیوب گرفته تا پلی استیشن 2)، می توانند به پخش کننده DVD شما تبدیل شوند.

درست است که تمام کنسول های نسل پیشین به جز پلی استیشن 3 از بلوری پشتیبانی نمی کنند اما هنوز هم می توان بسیاری از فیلم ها و سریال های قدیمی را به صورت DVD یا CD روی این کنسول ها تماشا کرد. کنسول های نسل پیشین نیز به اپلیکیشن های پخش محتوای ویدیویی مثل نتفلیکس یا هولو مجهز هستند و می توانید به صورت آنلاین نیز، فیلم مورد نظر خودتان را خریداری و تماشا کنید.

آن را به کودک مورد علاقه تان ببخشید

کودکان مانند ما سخت گیر نیستند و یک کنسول بازی قدیمی نیز آن ها را سرگرم خواهد کرد. برای مثال اگر پلی استیشن 3 شما هنوز درست کار می کند، ساعت سرگرمی جلوی روی او خواهد بود.

بچه ها و کنسول های قدیمی

البته، باید مواظب باشید که کودک مورد نظر، سراغ عناوین اشتباهی نرفته و به کشتن مردم عادی در خیابان در GTA V، مشغول نشود. کنسول های بازی قشر زیادی از کودکان را خوشحال می کنند و برای درستی این موضوعی کافی است تا تنها به دوران خردسالی خود، نگاهی دوباره بیاندازید.

کنسول های قدیمی خود را بازیافت کنید

کنسول از کار افتاده خود را مستقیم به سطل آشغال پرتاب نکنید زیرا این دستگاه حاوی مواد سمی است. این مواد به درون آب و خاک نفوذ کرده و آن ها را آلوده می کنند و این موضوع می تواند به آب و خاک و گیاهان، آسیب جبران ناپذیری وارد کند.

بسیاری از مراکز به بازیافت قطعات الکترونیکی مشغول هستند و می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. اگر حوصله این کار را ندارید، فروشگاه هایی وجود دارند که کنسول شما را با قیمت پایین خریده و از قطعات آن برای سخت افزار های دیگر استفاده می کنند.

کنسول ها اجناس قابل بازیافتی هستند. در سال 2016، نینتندو 99 درصد 248 تن محصولاتی که برای آن ها فرستاده شده بود را بازیافت کرد.

از قطعات آن به صورت جداگانه استفاده کنید

آموزش هایی برای نصب نسخه های مختلفی از ویندوز روی اولین ایکس باکس وجود دارند و کنسول N64 را می توان به داک نینتندو سوییچ تبدیل کرد. همچنین می توان از کنترلرها به عنوان نور چراغ خواب استفاده کرد. کیس کنسول NES می تواند به ظرف غذای شما تبدیل شود و دسته SNES را هم می توان به یک دسته با خروجی USB تبدیل کرد.

با یک جست و جو ساده در اینترنت می توانید متوجه این موضوع شوید که کنسول قدیمی شما که در گوشه اتاق در حال خاک خوردن است، استفاده های جالبی دارد که به طور کامل از آن بی خبر هستید.

آن را اهدا کنید

هیچ لذتی بالاتر از خوشحال کردن کودک علاقه مند به ویدیو گیمی که امکان خرید کنسول بازی را ندارد، نیست. شاید شما از کنسول Wii U خود دیگر هیچ استفاده ای نکنید اما تجربه بازی با آن برای کودکی که پیش از این هیچ کنسولی نداشته، بسیار شیرین و باور نکردنی خواهد بود.

زمانی را به یاد آورید که خانواده تان برای خرید کنسول برای شما، بدقولی می کردند و از تهیه آن طی سال های پشت سرهم، خودداری می کردند.

هم اکنون هم به صورت قطعی چنین کودکانی در اطراف شما وجود دارند که شب های خود را با آرزوی تجربه بازی کردن با یک کنسول خانگی سپری می کنند.
بازی های ویدیویی می توانند برای کودکانی که وضعیت مالی خوبی ندارند نیز مناسب باشند و جدا از سرگرم کردن آن ها برای مدت طولانی، از ورود این کودکان به دنیای کارهای خلاف جلوگیری کنید.

کنسول های قدیمی هر کدام از ما خاطرات مختلفی را برایمان رقم زده اند که یاد آوری آن ها بدون شک تجربه ای لذت بخش و خاطره انگیز خواهد بود. روش های مختلفی وجود دارند که می توانند شما را از شر فضایی که این کنسول های قدیمی اشغال کرده اند، رهایی ببخشند اما دور ریختن آن ها اشتباه بزرگی است.

بهتر است تا از آن ها هر چند وقت یه باری برای یاد آوری خاطرات قدیمی خود استفاده کرده یا با اهدا آن ها، امکان خاطره سازی را برای افراد دیگری نیز فراهم کنید.

نظر شما چیست؟ تا کنون با کنسول های قدیمی خود چه کرده اید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • moslem.mo
    moslem.mo | ۹ بهمن ۱۳۹۶

    باور کن الان بدبختی ترین بچه هم دیگه نمیاد کنسول قدیمی بازی کنه

  • ed.salvatore
    ed.salvatore | ۹ بهمن ۱۳۹۶

    دیجیاتو روز بروز ضعیف تر
    اخه واقعا این مطلب مقاله زدن داشت؟؟؟؟؟؟
    اینم مقاله من
    با گوشی قدیمی خودتون چیکار میتونین بکنین؟
    1-بدین به یکی دیگه
    2- بفروشین به یکی دیگه
    3-بندازین دور
    4- بزارین یه گوشه خاک بخوره و وقتی بی گوشی شدین ازش استفاده کنین حتما نباید بندازینش دور:|
    الانم میتونین مثل همیشه کامنتمو پاککنید! من بخاطر خودتون دارم میگم هر چیزی ارزش نداره که به خاطر کمبود محتوا پست بشه. کمبود بهتر از مطالب شررووره

  • Puria Akhavan
    Puria Akhavan | ۹ بهمن ۱۳۹۶

    فقط اومدم نظر بدم که خاک بر سرتوت که از ترس فهمیدن واقعیت نظرات رو سانسور میکنید!ء یعنی شدید سگهای مزدور قلم بدست.، حالا سانسور کن

  • THEBEST
    THEBEST | ۹ بهمن ۱۳۹۶

    من یه ps1 دارم هیچیش سالم نیست? که بدمش کسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی